Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: wąska głebia w studio - jak

  1. #11

    Domyślnie

    Skręcone na maksa 100 Ws pozwalają robić na 2.8 i mniej.
    Przykład
    W zależności od mocy, można także robić na samych pilotach.
    Smiena 8M

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    robienie na pilocie to masakra jest... nie polecam

    100ws latwo skrecic nawet jak ma 1/4 regulacja, gorzej z mocami rzedu 300ws i wiecej , regulacja 1/32 fajna sprawa czasem
    no comment...

  3. #13
    Początki nałogu Awatar Maver
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    397

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mad_Mac Zobacz posta
    Nie zorumiem za bardzo o co ci chodzi.
    Chyba chodzi o plytka glebie ostrosci. Wtedy swiatlo oswietleniowe nie ma nic do rzeczy. Ustawiasz jak najmniejsze f w aparacie i tyle.
    Jesli o to ci chodzilo to wpisz sobie glebia ostrosci w google i na pewno znajdzie ci milion poradnikow.
    Tak, i ciekawe jak to najmniejsze "f" w aparacie ustawisz jak masz czas synchronizacji lampy 1/160sek.
    Ale nie ma to jak odeslac koogos do googla, bardzo pomocne.

    Te lampy o ktorych piszesz zapewne nie maja byskow stoboskopowych, wiec nie zsynchronizujesz ich przy mniejszych czasach. Wiec pozostaje tylko jakis szary filtr na obiektyw, i najprostrzym sposobem powinno ci to zalatwic sprawe.
    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof Zagórski

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maver Zobacz posta
    Tak, i ciekawe jak to najmniejsze "f" w aparacie ustawisz jak masz czas synchronizacji lampy 1/160sek.
    Ale nie ma to jak odeslac koogos do googla, bardzo pomocne.

    Te lampy o ktorych piszesz zapewne nie maja byskow stoboskopowych, wiec nie zsynchronizujesz ich przy mniejszych czasach. Wiec pozostaje tylko jakis szary filtr na obiektyw, i najprostrzym sposobem powinno ci to zalatwic sprawe.
    lampa nie musi miec blysku stroboskowego , studyjne lampy w zasadzie kazde mozna wyzwalacz z czasem nawet 1/8000 , i prawda jest taka ze w google znajdzie sie o tym info...

    na cykach robilem 1/500-1/1000 przyslone 1.8-2.0 bez problemu

    wyzwalasz lampa z aparatu , kroti czas synchronizacji , i jazda
    no comment...

  5. #15
    Coś już napisał Awatar stormur
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    65

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szuler Zobacz posta
    A kto Ci powiedział, że masz taką max synchronizację błysku. Po prostu wzbudzaj lampy zewnętrzną lampą błyskową i możesz używać czasów nawet 1/4000s.
    Od kiedy za sile swiatla w studio odpowiada czas migawki ????? Wplyw jest MINIMALNY ( i tylko w specyficznych warunkach aby swiatlo zastane lub resztkowe mialo/ lub nie / sie pokazac, np na tle .

    Metody sa 2 : albo filtry szare na obiektyw , albo dodatkowe dyfuzory na lampy ( muslin, przescieradlo, biale zaslonki prysznicowe ... inaczej sie nie da) .

    2 lampy ( po skreceniu na min ) : 50Ws i 30Ws w softboxach 50 i 70 cm daje jakies f8 , f9 dla 100-50mm ... foto przedmiotu wielkosci pudelka od butow. Przy mniejszych juz tylko filtry szare , wieksze obiekty - latwiej - wieksze boxy... zawsze mozna odsunac zrodlo swiatla , ale chyba nie po to rozpraszamy aby to niwelowac ?

    Takie tam moje wymadrzanie. moze pomoze...

  6. #16

    Domyślnie

    Przeszkodą nie jest błysk lampy tylko wyzwolenie jej radiowo lub kablem. Natomiast zewnętrzną lampą na krótkim czasie synchro się da, a prześcieradło na głowę możesz sobie zarzucić.
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Sergiusz
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    mazowiecka wioska
    Posty
    2 708

    Domyślnie

    Wpływ na głębie ma nie tylko przysłona ale również ogniskowa obiektywu oraz odległość z jakiej fotografujemy. Do tego jest jeszcze parę niuansów związanych z podstawami fotografii, w które wypada się zagłębić. :grin:
    Nie ogranicza mnie wyobraźnia ponieważ jej nie posiadam.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Może i dobrze ale zupełnie niezgdnie z tym, co chciałem powiedzieć. Ja mówię o filtrze szarym zakładanym na obiektyw.
    jak masz mocne lampy to i ND8 nie pomoże, wtedy wyzwalanie tylko przez fotocelę i krótki czas.

  9. #19
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Legionowo
    Wiek
    59
    Posty
    74

    Domyślnie

    Zazwyczaj wystarczało mi iso 50 i zamiast szarego filtr polaryzacyjny który się zawsze ma (jakieś - 2EV) Jak potrzebowałem F mniejszą niż 2 , przerobiłem Elfo z 500Ws na 250Ws ( w większości lamp są dwa kondensatory , wystarczy odciąć jeden ,dodać solidniejszy przełącznik i mamy już wersję o dwóch różnych mocach )
    5DMkII,40D,16-35IIL,24-70/2,8L,35/1,4L,85/1,8,135/2L,100/2,8IS L,270EX,430EXII,580EXII,dużo ELFO.

  10. #20
    Coś już napisał Awatar stormur
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    65

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez molsar Zobacz posta
    witam,
    zastanawiam sie, jak uzyskac waska glebie ostrosci przy oswietleniu studyjnym.
    Sergiusz , to bylo pytanie , a nie CO ma wplyw na glebie ostrosci ... . czytac ze zrozumieniem ( sorry za arogancje ) ...

    Odnosnie przescieradla " na glowe" : zenua... czyzby prostactwo mialo maskowac ignorancje ?

    zasada jest prosta : pracujesz lampa. wiec dostosowujesz lampe ( tutaj : moc ) do zalozonej z gory apertury. Szybkosc migawki (niemal) nie ma tu nic do rzeczy . Jak i sposob wyzwalania lamp ( kazdy skuteczny jest dobry ) . niezla metoda jest ustawienie 2 mnieszych lub 1 wiekszego ( 150-180 cm ) parasoli w wiekszej odleglosci i ekranu rozpraszajacego blisko modela/ki dla wlasciwego rozproszenia. dziala. vide pomysl Kirk'a Tuck'a z zaslonami prysznicowymi. piekne miekkie swiatlo . i mozliwe f2.8 nawet przy 600Ws lampie.

    Drugim rozwiazaniem jest oswietlenie stale . Rowniez dosc czesto uzywane rozwiazanie w tym celu .

    Odnosnie ultra szybkich czasow synchro : zrobcie sobie test Panowie : 1/60 i 1/250 na tych samych ustawieniach f-stop, odleglosci , ogniskowej i mocy lamp. i co ? oops ? to teraz lampa dedykowana za stopke , szybie czasy i 1/2000 ... i co ? to samo...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Jeszcze jedno rozwiazanie : ogniskowa 300-400 mm , moze nawet 600 mm , przy f8 tez bedzie mala glebia... ( karkolomne , ale mozliwe ) .

    Ale ja nie mam cyfrowego ff , palety staloogniskowych L-ek , chinskich lampek blyskowych i softboxow bo 50 pln , 3 tysiecy postow na forum- wiec ... sie nie znam .

    tylko tak sie zastanawiam , jak przez ostatnie 50 lat robiono portrety z mala GO bez oswietlenia blyskowego, stroboskopow, LED, softboxow, czasow pow. 1/200sek, ... no i Photoshopa.W dodatku "ciemnymi" obiektywami ( pow f 3.5 ) ... Pewnie to wzystko to sciema .

    Jeden ze znanych polskich fotografow powiedzial : "gdybys mial opanowany warsztat, to taki drogi sprzet nie bylby ci potrzebny" . Ilez w tym racji .
    Ostatnio edytowane przez stormur ; 15-01-2010 o 02:52 Powód: Automerged Doublepost
    Canon Elinchrom

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •