Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 60

Wątek: 50d - sRAW RAW - czumy i zakres tonalny

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AniaCzajka Zobacz posta
    Zyskałabym wreszcie funkcjonalny lcd /bo to w 40d to dramat jest/, i jeśli 1ev na szumach to moim zdaniem warto. ISO 1600 w 40d nie jest złe, ale gdybym miała w 50d iso 3200 jak iso 1250/1600 w 40d to bym była mocno happy.
    Na wysokie ISO w 50D nie warto się napalać. Powyżej 1600 jest wyraźnie słabiej. sRAW to po prostu resajz. Weź 40D i zrób ze zdjęcia na wysokim ISO plik 5 Mpix - per pixel będzie lepiej .
    Jakiś czas temu zrobiłem sporo odbitek 20x30 z sRAW 50D przy 1600 i 3200 - na papierze jest całkiem OK, choć na ekranie w powiększeniu 100% już tak dobrze nie jest. Zrób sobie naprawdę dużą odbitkę z 40D z ISO 1600 - mysle, że będzie dobrze

    To nie jakość wysokiego ISO głównie różni 40D i 50D. Jeśli inne cechy są bardzo istotne, to wymiana może mieć sens. Rozumiem, że kwestia wyświetlacza może mieć spore znaczenie - również staram się selekcjonować zdjęcia już na poziomie aparatu.
    Podsumowując moje wywody - ja bym jednak poczekał na 60D
    Ostatnio edytowane przez tezmarek ; 06-01-2010 o 22:14

  2. #12
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafels3 Zobacz posta
    Problem "zafarbu" rozwiązuje wgranie nowego firmware do 50D (jest o tym temat na forum).
    Oooooo, widzę w stopce 20d i 50d i pędzę molestować.
    Jak porównanie obrazka 20d i 50d? Nie chodzi mi tylko o sRAW 50d a RAW 20d, ale o półtony, kolory, wyciąganie cieni itd.
    Ślicznie dziękuję.
    zostało 5D z 550EX i apetyt na zycie

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Dolaczam sie do prosby o przykladowe sRawy w roznych czulosciach, dla tej samej scenki. Nie musi byc zdjecie artystyczne, nikt tego ocenial nie bedzie

  4. #14
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Dolaczam sie do prosby o przykladowe sRawy w roznych czulosciach, dla tej samej scenki. Nie musi byc zdjecie artystyczne, nikt tego ocenial nie bedzie
    Kiedyś zrobiłem na swoje potrzeby takie porównanie - RAW, SRAW1 i SRAW2 (niestety pliki dawno skasowałem). No i oczywiście szumy w SRAW były mniej dokuczliwe niż w RAW. Nie ma w tym żadnej magii. Można wziąc dowolny aparat, zrobić zdjęcie na maksymalnym ISO, potem przeskalować zdjęcie w dół, tak, aby uzyskać nieco poniżej połowy pikseli i porównać szumy na takich zdjęciach w skali 100%.
    Przewaga 50D wynikac może jedynie z tego iż matryca ma ponad 15Mpix i po przeskalowaniu uzyskujemy ponad 7 Mpix, co zwykle zupełnie wystarcza nawet dla dużych odbitek.

  5. #15
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Kielce (okolice)
    Wiek
    39
    Posty
    98

    Domyślnie

    A mogę te przykładówki zamieścić już jutro?? Bo przed momentem wróciłem z pracy i zdechły jestem strasznie.

    Chcecie wywołane, czy wrzucić oryginaly gdzieś na jakiś serwer i linki tylko dać?

    Specjalnie bym je jutro gdzieś trzasnął w wolnej chwili.
    6D, 5DII, 50D, S35 1.4, S24 1.4, C85 1.8, C50 1.4

    [B]Sprzedam Samyang 8mm

  6. #16
    Początki nałogu Awatar UrGuR
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Wronki
    Wiek
    33
    Posty
    300

    Domyślnie

    Jesli można to oryginały, najlepiej raw, sraw na czułościach 1600 i 3200 tej samej sceny. Byłbym niezmiernie wdzięczny za taki materiał, z góry dziękuje
    https://www.flickr.com/photos/marcinmichalowskipl/
    C5DII + S24/1.4 Art + C50/1.8 STM + C85/1.8 + 24-105/4 L IS + T70-300 USD VC

  7. #17
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slavek_g Zobacz posta
    A mogę te przykładówki zamieścić już jutro?? Bo przed momentem wróciłem z pracy i zdechły jestem strasznie.
    Chcecie wywołane, czy wrzucić oryginaly gdzieś na jakiś serwer i linki tylko dać?
    Specjalnie bym je jutro gdzieś trzasnął w wolnej chwili.
    Jutro będzie super. Przepraszam, mam nadzieję, że nie jestem namolna /ZBYT/ ja bym chciała oryginalne sRAWy.

    I jeszcze jedno, czy na pewno sRAW to tylko RAW po resizie? Na moją małą główkę to resize pozostawia określony procent szumów na zdjęciu. Jeżeli zatem dla 15mpx będzie 2% szumów, to dla 7mpx też powinno być tyle. Ten szum będzie mniej widoczny, będzie inny, ale będzie w takim samym procencie składnikiem zdjęcia. Czy naprawdę sRAW z puszki a resize pełnego RAWA dadzą takie same efekty? Włącznie z zakresem tonalnym?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    O, jeszcze jedno: sRAW z 50d, przeskalowany do 7mpx RAW z 50d, przeskalowany do 7mpx RAW z 40d - który będzie teoretycznie najlepiej wyglądał? Szumy, zakres tonalny. Bo jeśli nowa technologia matrycy 50d ma coś dawać to różnica na korzyść sRAWA MUSI być. Tak mi się przynajmniej wydaje... ehhh, zmęczona jestem.
    Ostatnio edytowane przez AniaCzajka ; 06-01-2010 o 22:57 Powód: Automerged Doublepost
    zostało 5D z 550EX i apetyt na zycie

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AniaCzajka Zobacz posta
    ...

    I jeszcze jedno, czy na pewno sRAW to tylko RAW po resizie? Na moją małą główkę to resize pozostawia określony procent szumów na zdjęciu. Jeżeli zatem dla 15mpx będzie 2% szumów, to dla 7mpx też powinno być tyle....
    Tak - sRAW to rodzaj przeskalowania - piksel w pliku docelowym obliczany jest jako średnia ważona sąsiednich w źródłowym. Szczegóły znajdziesz tutaj: http://lclevy.free.fr/cr2/index.html#sraw

    Jesli chodzi o szumy - tak jak pisałem nieco wczesniej - ze względu na losowy ich charakter ( i poniekąd równiez zbliżoną zawartość sąsiednich pikseli obrazu), po przeskalowaniu w dół odstęp sygnału od szumu zwiększa się. Nie podejmę się jednak opisu ilościowego tego zjawiska, bo to przekracza moje możliwości intelektualne Jeśli nie wierzysz, mogę podać jakiś bardzo uproszczony przykład, który wyjaśni naturę zjawiska.

  9. #19
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    73

    Domyślnie

    miałem m.innymi 40d teraz mam 50d i porównując oba korpusy powiem tyle że przy niskich iso ,zwłaszcza iso100 jest lepiej w rozpietości tonalnej, przy najwyższych iso szum deczko wiekszy w 50d ,natomiast po przeskalowaniu do wielkości matrycy z 40d szum porównywalny lub deczko mniejszy w 50d
    Ponadto w moim odczuciu w 50 d jest zauwazalnie wyższa rozdzielczość matrycy

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Robiłem kiedyś takie porównania. Obrazek z 40D trzeba przed porównaniem przeskalować do 15Mpix. Szum był podobny, ale na 50D było jednak więcej detali widocznych. Jeśli by zrobić to w drugą stronę - tzn obrazek z 50D przeskalować do 10Mpix to szum wydaje się minimalnie mniejszy przy minimalnie większej ilości detali. Wg mnie nie są to duże różnice, ale widać lekką przewagę nowej matrycy.

    Co do trybu sRAW to jest to zwykłe przeskalowanie zdjęcia na poziomie puszki, jedyna zaleta to mniej zajętego miejsca na karcie. Robienie w pełnych RAWach, odszumienie, wyostrzenie, przeskalowanie i ponowne podostrzenie daje więcej możliwości i da lepsze rezultaty. Inna sprawa, że nie każdemu może się chcieć to robić i dla nich jest sRAW
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •