Pokaż wyniki od 1 do 10 z 60

Wątek: 50d - sRAW RAW - czumy i zakres tonalny

Widok wątkowy

  1. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AniaCzajka Zobacz posta
    Na początku chciałam się przywitać z Kolegami :smile:

    Mam taki problem: mam 40d, /wiadomo: wyświetlacz słaby, niezłe ISO1600 o ile dobrze naświetlone/, ale szukam czego co da mi jakis zapas "mocy" na wysokim ISO. Podczas lektury testu 50d na optyczne wywnioskowałam, że robiąc sRAW zyskuje się 1EV w szumach i 1EV w zakresie tonalnym i to w stosunku do 20d, który pod tym względem jest chyba nieco lepszy niż 40d. Szukałam na tym forum, ale brak konkretów.

    Stąd moje pytanie do uzytkowników 50d: czy tryb sRAW jest rzeczywiście tak dobry? Czy faktycznie moge sobie założyć, że na niskim iso będę robiła w RAW, a na wysokim w sRAW ciesząc się lepszym obrazkiem niż w 40d? Czy nie jest jednak tak kolorowo i np. obróbka sRAWów nastręcza kłopotów?
    Byłabym bardzo wdzięczna jakiemuś użytkownikowi 50d za sRAWy na iso 100, 800 i 3200, najlepiej z identycznej sceny "wieczornej".
    Czy umiejętna obróbka RAWa z 50d da lepszy efekt niż sRAW z 50d albo RAW z 40D? Mam na myśli odszumienie /może ktoś ma jakis poradnik/ i czytałam gdzieś, że pomaga resize /co to znaczy i jak się to robi?/

    Myślę też o kupnie 5d, ale to dla mnie za duży korpus i problem z optyką, bo mam dobre obiektywy, ale APSC.

    Z góry pięknie dziękuję i pozdrawiam.
    Ania.
    Zmierzony przez optycznych uzysk na dynamice przy sRAW dotyczy stuacji dla tego samego odstępu od szumów - ma to znaczenie przy ewentualnym wyciąganiu cieni. Nie oznacza natomiast, że bez zmiaby ekspozycji w sRAW nie przepalisz np chmur w słoneczny dzień

    Mam 50D i faktycznie (prawie) wszystko powyżej ISO 800 i robię w sRAW (zwłaszcza, gdy światła jest bardzo mało i paracuję w okolicach pełnego otworu). Ja sobie ten tryb chwalę - sRAWy łatwiej się obrabia - wysotrzanie i ciągnięcie cieni nie powoduje takiego uwydatnienia szumów jak w RAW. Oprócz tego moje obiektywy przy pełnym otworze w większości nie sa super ostre - nie ma sensu produkować tych 15Mpix, które i tak nie zawierają o wiele więcej informacji niż 7.1 megapikselowy sRAW. Per piksel zdjęcie przy ISO 1600 i f/2 wygląda znacznie lepiej w sRAW niż w RAW. Głownie poprawia to nastrój przy oglądaniu na ekranie w powiększeniu 100%, bo nie sądzę że na odbitce będzie jakaś istotna różnica.
    sRAWy wywołuję w najnowszym DPP i nie na rzekam na buraczkowe cienie.

    Resize o którym wspominasz to po prostu zmiana (zwykle zmniejszenie) rozdzielczości. Przy zmiejszaniu rozdzielczości szumy z kilku pikseli ulegają uśrednieniu i ze względu na ich losowy charakter poprawia sie odstęp od szumu. Zwykle jednak ginie przy tym trochę szczegółów.

    Co do zmiany 40D na 50D - jesli w zamianie chodzi tylko o wysokie ISO, to moim zdaniem nie warto.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez AniaCzajka Zobacz posta
    No właśnie, nie pamiętam gdzie, ale gdzieś widziałam o tym zafarbie. Czy to kwestia jakiegoś ułomnego egzemplarza, ustawienia WB czy profilu kamery, czy może "ten typ tak ma"? Wnioski po lekturze optycznych były optymistyczne, zakres tonalny na poziomie najlepszych korpusów, szumy super małe... czy może być tak pięknie?
    Prawdopodobnie zafarb w sRAW to w dużej mierze kwestia firmware i wołarki.
    Ostatnio edytowane przez tezmarek ; 06-01-2010 o 21:26 Powód: Automerged Doublepost

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •