Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: canon 500D czy Nikon D90

  1. #11
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie

    ten revue potwierdza ostrosc i jest na kaf. Ale szkła jakie mam na m42 - aparat potwierdza ostrosc ze wszystkimi. Problem polega na tym że jest to zbyt wolny mechanizm, trzeba kilka razy przejechać po płaszczyźnie żeby potwierdził - za wolne. Chciałem przyspieszyc matówką z mikrorastrem i klinem - jest lepiej ale dalej nie to co bym chciał - nie po to płaciłem fure hajsu za śwatło 1.2 żeby teraz to przymykać do 2.0 bo w takim przypadku jest ok. Wole mieć pewne 1.4 niż niepewne 1.2 - za dużo wstydu sie już najadłem przez nietrafiona ostrosc

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    To może zmień puchę na jakąś inną z tym mocowaniem, tylko z dostępnym trybem LiveView? To znacznie pomaga w pracy z manualnymi obiektywami.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #13
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie

    mam wrażenie że to nie rozwiąże problemu, zresztą nie jestem fanem LV, lubie popatrzeć przez wizjer. Z gx10 jestem bardzo zadowolony - nie miałem co prawda okazji bawic sie dłużej niczym innym ale że to dobry aparat potwierdzają też inni. Przekonaliście mnie że warto sie zaopatrzyć w 50mm do systemu pentaxa aczkolwiek bedzie troche głupio jak pewnego dnia zamarzy mi sie 85mm

  4. #14
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polon Zobacz posta
    ten revue potwierdza ostrosc i jest na kaf. Ale szkła jakie mam na m42 - aparat potwierdza ostrosc ze wszystkimi. Problem polega na tym że jest to zbyt wolny mechanizm, trzeba kilka razy przejechać po płaszczyźnie żeby potwierdził - za wolne.
    Rozwiązaniem jest ustawić aparat w tryb AF. Wówczas nie wyzwoli migawki dopóki nie ma ostrości, jeśli drgniesz i ostrość się zgubi to też blokuje migawkę. Ja tak używam swojego Pentaka (analog) ale zgodzę się że do szybkości działania współczesnych układów AF ma się to nijak :-) Do portretu, landszaftu czy architektury starcza, street też tak robiłem, ale typowej reporterki już bym nie chciał :-)
    Jeśli brakuje Ci tylko 50-tki z AF pomyśl o tych F lub FA, jeśli chcesz mieć całość szklarni z AF to ja jednak systemu Pentax/Samsung nie polecam. Szkiełka owszem, bardzo fajne optycznie ale koszmarnie drogie i w nie za dużym wyborze.
    Do M42 najlepszy wydaje się Canon.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #15
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie

    to jest ten patent którego mi brakowało, poki co po testach w domowych warunkach jest super, przetestuje jeszcze w świetle dziennym na kimś ale to jest super, tego motywu nie znałem.

    Zobaczymy czy to wystarczy do pracy.
    Co do szklarni - jak zaczynałem to stwierdziłem że bedzie mnie stac tylko na zabawe z manualnymi słoikami. Wybrałem pentaxa, nie ze wzgledu na m42, które też mam i używam - też z zenitem i jestem bardzo zadowolony ale na stare szkła pod K - mimo wszystko z tym adapterem m24 jest udręka niemiłosierna. Dzis natomiast pojawia sie już potrzeba zdjęcia z dobrą ostrością na 100%, raczej 50mm wystarczy - zobaczymy jaka.

    dzięki za porady

    PS
    jak wychodzi z taką manualną szklarnią : moj profil - http://www.flickr.com/photos/modlarz
    Ostatnio edytowane przez polon ; 06-01-2010 o 00:45

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Rozwiązaniem jest ustawić aparat w tryb AF. Wówczas nie wyzwoli migawki dopóki nie ma ostrości, jeśli drgniesz i ostrość się zgubi to też blokuje migawkę.
    Ta tzw. funkcja przechwytywania ostrości w moim przypadku przy szkle 50mm 1.4 i 2.0 i puszce k200d sprawdzała się przy statycznych scenach (kiedy i tak mogłem idealnie ustawić ostrość bez użycia tej funkcji). Gdy mogłem pomału kręcić pierścieniem. Kiedy było trochę ruchu w kadrze i ja musiałem pracować szybciej to wychodziło ostrych z 30% zdjęć. Nie więcej, może mniej. Dlatego wcale tego nie używałem.
    Ostatnio edytowane przez psl ; 06-01-2010 o 21:41

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •