nic, i dlatego wszelkie porównania są bez sensu dopóki nie ma ef-s 35 1.8
nic, i dlatego wszelkie porównania są bez sensu dopóki nie ma ef-s 35 1.8
gavin - nie ma i nie zanosi się żeby było, bo plotki o nim są już od dwóch lat i nadal nic oficjalnie nie wiadomo...
A to że nie ma takiego obiektywu to błąd Canona i zyskuje tylko na tym konkurencja, bo Canon nie potrafi żadnego dobrego optycznie ekwiwalentu 50mm na cropa zaoferować w rozsądnej cenie, a cała konkurencja taki produkt ma.
I oczywiście nie masz racji, takie porównanie ma jak najbardziej sens, bo amator którego stać na body APS-C i chciałby do tego mieć obiektyw dający mu ogniskową bliską 50mm, może kupić Sony + 35/1.8, może kupić Nikona + 35/1.8, może kupić Panasonica + 20/1.7 i może kupić Samsunga + 30/2, a jeśli chciałby Canona to pozostaje mu do wyboru tylko 35/2 lub 28/1.8. Więc siłą rzeczy trzeba porównywać z tymi obiektywami, bo tylko takie Canon oferuje w cenach do zniesienia dla przeciętnego Kowalskiego.
Więc niestety w przypadku Canona pozostaje wybór spośród tych dwóch obiektywów, obojętnie czego by nie wybrał użytkownik, to zapłaci więcej za gorsze optycznie szkło niż oferuje konkurencja. Ba i to w przypadku Samsunga znacznie więcej!
A Twój wyimaginowany EF-S 35/1.8 nie został jeszcze nawet zapowiedziany oficjalnie przez Canona. Więc powiedz mi jaki odpowiednik około 50mm może zakupić posiadacz Canona APS-C w cenie do 1000zł, przy tym trzymający optycznie poziom konkurencji...
5D mkI + C50/1.4 + C20-35 + C16-35 + C85/1.8 // Voigtlander Bessa R2a + Nokton 35/1.4 SC
Morg, gdyby gavin miał cropa i zapragnął do niego stałki, musiałby kupić ef-s 60/2.8 macro, bo wszystkie inne stałki Canon ma zaprojektowane pod FF, a więc nieefektywne na cropie. Na szczęście gavin znalazł rozwiązanie - kupił FF![]()
Co do wniosków to ujmijmy to tak; potrzeby ludzi są bardzo różne i jednym Canon wychodzi na przeciw innym nie. Zwyczajnie ci którzy chcieli mieć to o czym piszesz źle wybrali system. Natomiast pisząc wprost z tego porównania wynika, że stare obiektywy są stare i gorsze od nowych- nic nowego nawiasem mówiąc
.
Najwyraźniej nie widzą póki co takiej potrzeby.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Nieźle, a jeszcze niedawno po tysiaka sprzedawali. Ja czekam po ile będzie 20mm
Oko plus aparat - dobrana para.
sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....
Jak już pisałem NX 20/2.8 dość mocno aberruje, jednak przy kontrastowych motywach - np. krzaczki na śniegu jest już naprawdę nieprzyjemnie, można zobaczyć na trawach i badylach które znalazły się poza głębią ostrości, a to tylko plik zmniejszony do 6mpx, na 14mpx wygląda to jeszcze gorzej. To są najgorsze abberacje tym szkłem jakie udało mi się uzyskać, niestety balans bieli skopany.
http://morgoth2003.dl.interia.pl/NX/Nx20aberracje.jpg
Chodź po przymknięciu do choćby do f4 jest już dużo lepiej, więc w krajobrazie w większości przypadków nie powinno być aż tak źle.
Jak widać przy naleśnikach nie można obejść się bez kompromisów, imho ten jest dużo lepszy niż to co pokazał sony z 16mm. Cóż czekam na profil dla tego szkła do ACR...
Na pocieszenie dodam że obiektyw jest ostry od f2.8, a przy f4 jest równie ostry w całym kadrze, brzegi bardzo dobre. A winietowanie jest naprawdę niewielkie, tylko trochę większe niż w 30/2.
5D mkI + C50/1.4 + C20-35 + C16-35 + C85/1.8 // Voigtlander Bessa R2a + Nokton 35/1.4 SC
Dostępny jest nowy FW do aparatów NX10 i NX100:
http://www.samsung.com/uk/consumer/c...getype=subtype
Test kita 20-50 na optycznych:
http://optyczne.pl/209.1-Test_obiekt...st%C4%99p.html
5D mkI + C50/1.4 + C20-35 + C16-35 + C85/1.8 // Voigtlander Bessa R2a + Nokton 35/1.4 SC
Daniel, żebym ja musiał takie njiusy wklejać![]()
http://www.prezenty.samsung.pl/
the silence is deafening
Polski Sasmung mi podpadł![]()