Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: 550EX v 420EX

Bywalec Awatar Jerzy
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie 550EX v 420EX

Witam wszystkich
    Czytałem dość długo forum zanim postanowiłem napisać coś od siebie.Jestem amatorem,ale ostatnio miałem okazję zrobić kilka zdjęć z lampami błyskowymi studyjnymi.Miałem lampę 420EX.Miała ona tylko służyć do wyzwalania lamp studyjnych.Palnik był zwrócony w przeciną stronę do fotografowanej modelki.Niestety tryb pracy tej lampy(ETTL) uniemożliwia zrobienie poprawnych zdjęć z lampami studyjnymi.Po prostu już pierwszy błysk pomiarowy trybu ETTL wyzwala lampy studyjne.Na nic przydały się pomiary światłomierzem.Zdjęcia wychodziły niedoświetlone,po prostu czarny kadr.W lampie tej nie ma możliwości wyłączenia ETTL-u.Inaczej przedstawia się sprawa z 550EX.Wyłączamy ETTL i przechodzimy na "manual" z minimalną siłą blysku,aby nie zakłócić pomiaru z lamp studyjnych.I wszystko jest OK.Może moją uwagę przeczyta ktoś przed zakupem lamy.Nigdy nie wiadomo co i gdzie możemy fotografować.

Pełne uzależnienie Awatar gietrzy

Domyślnie Re: 550EX v 420EX

Cytat Zamieszczone przez Jerzy
    Witam wszystkich
    Niestety tryb pracy tej lampy(ETTL) uniemożliwia zrobienie poprawnych zdjęć z lampami studyjnymi.Po prostu już pierwszy błysk pomiarowy trybu ETTL wyzwala lampy studyjne.Na nic przydały się pomiary światłomierzem.Zdjęcia wychodziły niedoświetlone,po prostu czarny kadr.W lampie tej nie ma możliwości wyłączenia ETTL-u.
    Można wyłączyć ETTL! Przynajmniej gościu wyłączył na 380EX. Generalnie chodzi o to by odizolować jeden kontakt na stopce nośnikiem z dyskietek 3,5". Możesz spróbować wycinając szablony po kolei izolujące poszczególne kontakty i sprawdzać które "ficzery" Ci wyłączy.Gdzieś w domu mam link. Podeśle jak nie zapomnę.

pozdrawiam,
    g3

zło konieczne Awatar Vitez
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie Re: 550EX v 420EX

Cytat Zamieszczone przez Jerzy