50D może pomóc z tym, że ma mikroregulację AF.
Możesz też próbować na 450D ostrzyć przy ogniskowej większej (np 55mm) i potem przeogniskować na 18mm i zobaczyć czy zdjęcia są ostrzejsze od tych strzelanych bezpośrednio na 18mm.
50D może pomóc z tym, że ma mikroregulację AF.
Możesz też próbować na 450D ostrzyć przy ogniskowej większej (np 55mm) i potem przeogniskować na 18mm i zobaczyć czy zdjęcia są ostrzejsze od tych strzelanych bezpośrednio na 18mm.
Czesc,
w zasadzie patrzac na Twoje zdjecia mam ten sam problem w nocy. Uzywam 350d i Tamrona 17-50 ze swiatlem 2,8. W dzien to nawet nie bede opisywal dzialania tego zestawu bo jest rewelacja. W nocy niestety wyszlo mi to samo co Tobie.
Niestety fotki w nocy nigdy nie wyjda tak ostre jak w dzien w dodatku z reki.
Obaj mamy sprzet z nizszej polki i AF napewno jest slabszy niz w 50d i innych XXD.
Zrob test i uzyj statywu. Ja niestety nie potrafie utrzymac z reki czasu ponizej 1/20 zeby byla zyleta.
Pokaz kilka fotek wykonanych za dnia.
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4
aha
okej, czyli ten obiektyw 15-85 powinien zachować ostrość przy zoomowaniu i dezoomowaniu ?
czyli 50D ma taki sam AF jak 450D (w centralnym punkcie) i jedyna zaleta 50D to "Żytnia w menu" ?
bo ta mikro-regulacja to ogromny plus 50D, ale miałem nadzieje że dwucyfrowe Canony to jakiś lepszy bajer niż trzycyfrowe
czy tylko 1 cyfrowe mają lepsze AF i podążanie punktu pomiaru światła za punktem AF
bo 7000 na puszkę nową by spacer do parku uwiecznić to mi szkoda, nie zwariowałem jeszcze
ale nie chce mieć tych zdjęć z tego spaceru kiepskich
dzięki za pierwszy konstruktywny help Pavarotti, rozumiem, że jeśli z czymś sobie nie radził 450D w centralnym punkcie to i 50D z marszu nie poradzi ?
z marszu - gdyż mikro-regulacja to najpierw wiele domowych testów przed "spacerem" :/
revolta, nie spieniaj się tylko posłuchaj co koledzy mają do powiedzenia. Faktycznie 1/10 czasem Ci wychodzi, ale chyba nie wiesz co to ostrość jak mówisz, że hotel jest ostry.
Może zwróć uwagę na to skąd fociłeś pałac a skąd hotel. Hiperfokalna coś Ci mówi? Poza tym przy 100% powiększeniu na ISO 1600 z cropa XXXD zawsze była nędza.
Takie czasy to loteria i czasem są takie efekty. Pokaż mi podręcznik do fotografii gdzie piszą, żeby w nocy robić zdjęcia na przesłonie 1/10, ISO 1600 f4. Wszędzie masz jak wół "weź statyw" a Ty swoje.
Argument, że dziewczyna zrobiła lepsze...weź mnie nie rozśmieszaj, połowę kadru miała czarnąm zero DR i rozmycia jak cholera do tego pierwszy plan spalony lampą.
proszę KIT lub 300D:
http://www.armaholic.eu/vilas/foto/hotel.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/foto/IMG_0741.JPG
http://www.armaholic.eu/vilas/foto/IMG_0319.JPG
http://www.armaholic.eu/vilas/foto/IMG_0310.JPG
http://www.armaholic.eu/vilas/foto/IMG_1166.JPG
co do trzęsienia przy 1/20 - IS pomaga bardzo, bez niego też by lipa była u mnie na 1/10, pomaga niesamowicie i działa naprawde rewelacyjnie
nie bedę kupował statywu i tyle, aparat mi służy do celów "spacerowych" i nie bawie sie w hobby "fotografia", to dla mnie jedno z urządzeń jakie mam i jakie ma działać, i jakie mnie wku*** gdy po spacerze odpaliłem zdjęcia na kompie
a co do następnego kolegi - ja piszę o front focusie
statyw nie wpływa na to, że na taksówce mam ostre prawie napisy a na pałacu nie, że śnieg i chodnik okej a lampy w tle złe
tam nie ma rozmycia od poruszenia w moich zdjęciach z linka 1 i następnych, tam jest zły focus przy gorszym świetle
statyw nie zmieni FOCUSA, a zdjecie hotelu w nocy mnie cieszy na moim poziomie i taką ostrość chciałbym z nowym obiektywem co ma minimalne f 3.5
aha , dodam - używałem "blokady lustra podniesionego" robiąc te zdjęcia na długich czasach
Ostatnio edytowane przez revolta ; 03-01-2010 o 15:50
Co do Tamrona 2.8 -> u mnie na 50D w słabych warunkach (tam gdzie trzeba dawać ISO3200/6400 czyli wszelakie koncerty itp) ładnie ustawia ostrość. Co do totalnej ciemności i nocy to nie wiem, bo niezbyt często tak mi się zdarza. Oczywiście nie zawsze wceluje idealnie w punkt, ale prawie wszystkie zdjęcia są ok. Na 50mm wpadki zdarzają się częściej (czyli na odwrót niż tutaj).
Porównanie 450D vs. 50D w sprawie AF hmm, myślę, że 50D poradzi sobie lepiej. 15-85 to bdb (NOWE) szkło, na lepszym body dostałoby zdecydowanie skrzydeł.
Co do dezoomowania -> chodziło mi tutaj o sprawdzenie czy faktycznie na 15mm obiektyw ma tendencję do FF. Jeśli na 85mm ustawisz ostrość i przestawisz potem na 15mm by zrobić zdjęcie i wykonasz to samo bez tej całej procedury (czyli od razu strzał na 15mm) to porównasz które ma gorszą ostrość. Jeśli będą takie same to znaczy, że FF nie ma i problem leży gdzie indziej.
Zrób kilka zdjęć w ciągu dnia, przy świetle dziennym. Co do taxi, to może się poruszała, dlatego napisy nieostre?
Nie sugeruj się również tym, że wcześniej na 300D robiłeś nieporuszone. Raz się uda a raz nie. To nie MUSI być wina aparatu...
Nie sugeruj się tym, że "małpka" dziewczyny robi ładne zdjęcia. Po to kupiłeś lustrzankę, aby robić dobre foty.
No i nie poddawaj się i nie kupuj komórki, żeby robić fajne foty ...
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Pretender ; 03-01-2010 o 16:01
Jak był Sylwester to w jednym z kilku zestawów znalazł się taki feralny że z 12 rakiet 4 wybuchły na ziemi, to nie oznacza że sklep czy sama firma jest do kitu bo zawsze może sie zdarzyć feralny produkt. Tak więc ( nie mówię że masz się całe życie trzymać 450D ) moim zdaniem po prostu trafiłeś na feralny egzemplarz.
Dlaczego ? Jestem początkujący ale jak robię zdjęcia nocne to moim zdaniem jest wszytko ok, zresztą sam nie wiem co na zdjęciu w pierwszym poście jest nie tak. U mnie af jest bardzo dobry. A może zamiast Nas krytykować to może faktycznie spróbuj robić zdjęcia ze statywu, bo nawet jak masz najmniejszą ogniskową to jakby spojrzeć na bardzo dalekie obiekty to one też mogą być poruszone. Ja jak przy wciskaniu migawki na statywie trzęsie mi się ręka i wiem że z tego zdjęcia nic nie wyjdzie to nawet włączam auto wyzwalacz. W skrócie : może ten egzemplarz jest feralny, spróbuj robić NOCNE zdjęcia ze statywu.
Pozdro
robiłem zdjęcia książek w domu z lampą wczoraj
powyżej ogniskowej 30 mm mam litery ostre jak żyleta, no poprostu jeden pixel czarny a drugi pixel biały, supppppper
potem 15, 17 , 19 mm i FF występuje , to znaczy ostry np. krawędź półki a nie tekst w książce
podobnie testy na ekranie kompa z tekstem obróconym o 45stopni do aparatu
FF na ogniskowych 15-25, super ostry obraz jak trzeba gdy mały kąt widzenia
w kicie 18-55 to samo, jakość super gdy ogniskowa 25, 30 ,40 , 50
i stąd się boje, czy różnica 2,8 KIT vs. 3.5 15-85 nie powoduje, że AF sobie nie radzi w ciemniejszych warunkach przy szerokim kącie, zrobie zaraz co powiedziałeś, wyostrzę na 85 mm, zjadę na MF na 15mm i zrobie zdjęcie
__________
zrobiłem jak kazałeś - totalny FF po zjechaniu z 85mm na 15mm przy niezmienionym punkcie AF (MF)
położyłem na stole oferte reklamową, 85 mm celowałem w środek
ostre
dałem MF zjechałem na 15mm zoomem, nie ruszając pokrętła ostrości
oferta rozmazana, biurko przede mną ostre jak żyleta (widać każdą fakturę okleiny drewnopodobnej)
to EOS do kitu czy obiektyw felerny trafiłem, czy mam pecha i OBA felerne ?
ten obiektyw ma trzymać ostrość przy zoomowaniu i dezoomowaniu ?
zrobiłem inny test - ustawiłem AF przy 85, dałem MF, zjechałem do 15mm, wróciłem do 85mm i nie trzyma punktu, jest FF lekki przy tych samych 85
czy ten obiektyw jest uszkodzony ? cały sprzęt kupiony w Fotojokerze
obiektyw i pudło były na Żytniej
Ostatnio edytowane przez revolta ; 03-01-2010 o 16:20
Z linków do fotek za dnia: pierwsza (hotel) wg exifu pokazuje f/11 i 1/320 sec. I masz ostrą fotę. Na nocnej masz 1/15 sec i f/4.0 przy ISO 800 i dlatego masz kichę.
...poważnie nie rozumiesz różnic?
Ok. to zwal całą winę na AF ale może nas już dłużej nie męcz![]()
EOS 5DMkII + BG-E6; C 14 L II; C 24 L II; C 50 1.4; C 85 1.8; C 135 L; C 580 EX II; Sherpa 450 R; Kata D-3N1-30; Crumpler Master Delhi 620 i drobiazgi...