Cytat Zamieszczone przez MarcinekP Zobacz posta
Witam,
poniekąd masz rację...rachunek w koszty... ale
taki przykład:
firma zamawia u ciebie modernizację sprzętu komputerowego (części + usługa).
Ty zakupujesz cześci tanio na f-vat.
Nie będąc Vatowcem mógłbyć wystawić rachunek na firme (tylko w tym przypadku już może jej zależeć na Vacie - logiczne),
Mógłbyś na tym sprzęcie zarobić (no bo kupiłeś taniej) ale jeżeli nie możesz wystawić f-vat to firmy zazwyczaj chcą na sprzęt fakturę od gościa od którego ty kupiłeś (żegnaj zarobek) + rachunek na usługę.
chyba że się mylę
pozdrawiam
po pierwsze założenie takie jest nie do końca jak piszesz bo kolega ma takie:
- usł. informatyczne są "przy okazji" a sprzęt to już w ogóle rzadko..
ja jak muszę wystawić fakturę sprzętową to fakturuje mi to kolega, który handluje sprzętem - fakturę wystawia po normalnych cenach a na marżę (lub marżę i robotę) dostaje ode mnie rachunek.. ale to naprawdę rzadko bo ja raczej robię usł. inf. dla tych samych kontrahentów zawsze i usługi typu antywirusy, kopie zapasowe, instalacje itp.
a co do VATu to jak w firmie jest normalna księgowa to VAT im zwisa i powiewa
bo nie ma różnicy czy wystawisz im rachunek na 1000 zł (bez VAT) czy na 1000zł netto plis VAT.. 1000 idzie i tak w koszty a VAT najpierw tobie płacą a potem odpisują w rejestrze.. więc są z VATem na zero..