Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: 40D + 17-50 Tamron f/2.8 potrzebne szerzej

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomzozo Zobacz posta
    Sunders,
    Nie chce dużej beki chcę jak najszerzej ale bez koła
    Przy tych ogniskowych to wszystko Ci i tak powygina.
    Z tych 4 z pierwszego posta to tylko zenitar jest pod FF, ale to rybka.

    Tokina 11-16 (byłem pod wrażeniem, choć miałem go chwilę - crop)
    Samyang 14 (jeszcze nie na rynku - FF)
    Sigma 12-24 (FF)

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomzozo Zobacz posta
    widzę, że piszą kąty widzenia Sigma 12-24 od 122 do 84, natomiast Tokina 11-16 od 104 do 83 dlaczego taka różnica Sigma zaczyna się od 12 a Tokina od 11??? Znalazłem wartości dla Sigmy podają dla FF!!!!
    Sunders,
    Nie chce dużej beki chcę jak najszerzej ale bez koła
    Sigma 12-24 na APS-C ma kąty widzenia 97-59, a światło 4,5-5,6.
    Jak lubisz światło i nie chcesz beki, to chyba nic lepszego od tokiny 11-16 nie znajdzesz.

  3. #13
    Dopiero zaczyna Awatar Tomzozo
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    47

    Domyślnie

    Ostatecznie mogę zostać na Tamronie 17-50 i sklejać panoramy:-) tak jak pisałem potrzebuję szkła pod APS-C do wnętrz.
    Canon, kilka szkieł :-)

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomzozo Zobacz posta
    Ostatecznie mogę zostać na Tamronie 17-50 i sklejać panoramy:-) tak jak pisałem potrzebuję szkła pod APS-C do wnętrz.
    Ale ten tamron na 17mm ma prawie identyczną beczkę jak samyang 14/2,8 :-)

  5. #15
    Dopiero zaczyna Awatar Tomzozo
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Ale ten tamron na 17mm ma prawie identyczną beczkę jak samyang 14/2,8 :-)
    tego samyanga 14/2.8 nigdy nie brałem pod uwagę:-) wyczytałem, że ma 114 kąt widzenia ale znowu na FF czyli na APS-C za mało (72)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Sigma 12-24 na APS-C ma kąty widzenia 97-59, a światło 4,5-5,6.
    Jak lubisz światło i nie chcesz beki, to chyba nic lepszego od tokiny 11-16 nie znajdzesz.
    Tak myślę Sunders chyba padnie na Tokinę jutro ją podepnę w sklepie i sprawdzę jak to chodzi:-) Dziękuję wszystkim.
    Ostatnio edytowane przez Tomzozo ; 29-12-2009 o 23:49 Powód: Automerged Doublepost
    Canon, kilka szkieł :-)

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomzozo Zobacz posta
    tego samyanga 14/2.8 nigdy nie brałem pod uwagę:-) wyczytałem, że ma 114 kąt widzenia ale znowu na FF czyli na APS-C za mało (72)
    Na APS-C 88mm :-) ale na FF będzie lepszy od tokiny ;-)

  7. #17

    Domyślnie

    Z tego co czytałem lat temu kilka o zenitarze to jedno z najlepszych szkieł pod M42 jeśli chodzi o szeroki kąt. A opinie o nim były takie że nie daje efektu BECZKI .

    Na potwierdzenie kilka fotek tym obiektywem http://radekradziszewski.blogspot.com/

    Poza tym obiektyw ostrzy już od 2.8 a na 5.6 mamy mega żyletę która pokrywa kadr nawet na brzegach czego we współczesnych konstrukcjach próżno szukać.

    ZASTANOWIŁBYM SIĘ NAD ZENITAREM I TO POWAŻNIE wchodząc do środka nie trzeba używać AF jest statyw jest czas żeby się pobawić a to szkło z całą pewnością daje możliwości do zabawy i jest o wiele tańsze od każdego innego wymienionego w poście.

    POZDRO I POLECAM OBEJRZEĆ ZDJĘCIA W LINKU> http://radekradziszewski.blogspot.com/

    PS mam na myśli zenitara pod FF oczywiście
    Ostatnio edytowane przez mateuszkaratysz ; 30-12-2009 o 11:30

  8. #18

    Domyślnie

    Jestem posiadaczem zarówno Tokiny 11-16/2,8 jak i Zenitara 16/2,8 fisheye. Oto wrażenia w skrócie:
    Zenitar na klatce APS-C daje wg. mnie mało interesujące obrazy- ani to "normalny" obiektyw, ani rybie oko. Niepełna klatka obcina na zdjęciach wszystko to co jest najbardziej w tym obiektywie podniecające- czyli dystorsję / monstrualne wyginanie linni bliskich krawędziom zdjęcia. Używam go z wielką radością na aparatach analogowych gdzie daje wspaniałe efekty i wiele przyjemności. Jeżeli pociąga Cię rybie oczko to radziłbym od razu razem z Zenitarem kupić jakikolwiek aparat analogowy Canona (nie jest to bez sensu bo najtańsze kosztują jakieś 50 zł). Używanie tego obiektywu na niepełenj klatce jest dla mnie krokiem rozpaczy- kit jest niewiele węższy, a na szerokim końcu niewiele ciemniejszy, no i ma autofokus.
    Tokina 11-16 ma dwie, niezbyt dotkliwe wady: bardzo mały zakres zooma, ale i tak w 95% przypadków używa się go na 11mm, oraz wada druga- wyraźnie widoczna aberracja chromatyczna. Nie jest olbrzymia, ale jednak przy powiększeniu widac ją na każdym zdjęciu.
    Reszta cech tego obiektywu to zalety- jest bardzo solidnie zbudowany, najjaśniejszy z szerokich kątów, ostry, no i co istotne- na 15-16mm można go używać bez żadnych zastrzeżeń w aparatach pełnoklatkowych, co też czynię na analogowym EOS 50E.
    Cena niestety należy jednakoż do wad tego szkła.
    Pozostałych wymenionych obiektywów nie używałem, za małym wyjątkiem Tokiny 12-24/4 (podpięta do Nikona D80)- wady chromatyczne jeszcze mocniejsze niż w 11-16, ale budowa równie solidna i cena niższa.
    Miłego wyboru!

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fabrykant Zobacz posta
    Tokina 11-16 ma dwie, niezbyt dotkliwe wady: bardzo mały zakres zooma, ale i tak w 95% przypadków używa się go na 11mm, oraz wada druga- wyraźnie widoczna aberracja chromatyczna. Nie jest olbrzymia, ale jednak przy powiększeniu widac ją na każdym zdjęciu.
    fabrykant, od jakiego powiększenia AC na zdjęciach z tej tokiny jest wyraźnie widoczna? Czy widać ją i w RAW-ach i w JPG-ach?
    Ostatnio edytowane przez Sunders ; 31-12-2009 o 09:32

  10. #20
    Coś już napisał Awatar maati
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    93

    Domyślnie

    Polecam wymienionego wcześniej Canona 10-22, jest pod APS-C. Sam używam z 40D i myślę że do pomieszczeń jest jak najbardziej ok.
    Canon 5d MKII, MKIII, C85 1,4IS + 580EXII, C35 1,4 C24 1,4 fish

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •