Pokaż wyniki od 1 do 10 z 112

Wątek: Problem z nowym aparatem

Widok wątkowy

  1. #19
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregg
    No właśnie a ty dalej swoje.
    Zrozum że klientowi zwisa i powiewa jakie umowy i z kim podpisuje sprzedawca (czy bierze od producenta, czy od Józka w Pcimiu Dolnym).
    Cały czas jest mowa o odpowiedzialności sprzedawcy. W ustawie jest wyraźnie napisane kto jest sprzedawcą, nie żadna hurtownia czy producent ale sprzedawca. I to on ponosi koszty jeżeli nie dogada się z producentem.
    Dlatego napisalem ze klient nie ma wplywu na te czesc. To bylo wyjasnienie dzialania mechanizmu pomiedzy firmami.

    A to ze klientowi powiewa itd to bzdura bo kazdy klient ma DWIE mozliwosci reklamacji gdybys nie wiedzial. Pierwsza przez sprzedawce na podstawie dowodu zakupu, druga natomiast przez producenta (badz jego autoryzowany serwis) na podstawie wydanej i dolaczonej do produktu gwarancji. Kupujacy moze sobie WYBRAC ktory sposob jest dla niego najkorzystniejszy ale po dokonaniu wyboru z tego co pamietam nie moze juz z niego zrezygnowac w zaden sposob.

    Cytat Zamieszczone przez Gregg
    Tak więc całą Twoją teorię, że sprzedawca żeby wymienić sprzęt poniesie zbyt duże koszty, można o kant tyłka rozbić. Wtedy klient odstępuje od umowy i wszystko. Jeżeli sprzedawca będzie sie nadal migał zakłada sprawę cywilną i wygrywa w sądzie, co może potrwać ale nieraz warto się nie dać oszukać.
    To tez niestety nie do konca prawda. Tutaj kilka cytatow

    "Kupujący nie może żądać naprawy ani wymiany, jeżeli sprzedawca wykaże, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów."

    i zwiazany z ta sytuacja:

    "W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów kupujący będzie uprawniony do żądania naprawy, czyli następuje tu nadal realizacja uprawnień w ramach sekwencji pierwszej (reguła powyższa znajdzie również zastosowanie w przypadku żądania naprawy).
    W przypadku uznania roszczenia kupującego polegającego na nieodpłatnej naprawie lub wymianie, sprzedawca obowiązany jest również do zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia / art.8 ust.2 /."

    Czyli jesli wymiana jest niemozliwa badz zbyt droga nastepuje zadanie naprawy.

    I dopiero teraz mozna mowic o sekwencji drugiej:

    "Sekwencja druga – obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy.

    Kupujący będzie mógł wystąpić z roszczeniami przewidzianymi w sekwencji drugiej wobec sprzedawcy, gdy:
    - naprawa ani wymiana (czyli roszczenia z sekwencji pierwszej) są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów,
    - sprzedawca nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia)
    - naprawa albo wymiana narażałyby kupującego na znaczne niedogodności."

    Obowiazuje tylko w sytuacji jesli wymiana ANI naprawa sa niemozliwe. Dopiero wtedy mozna prosic o obnizenie ceny badz odstapienie od umowy.

    Ja wczesniej pisalem o nadmiernych kosztach przy wymianie na nowy co jest bardzo latwe do udowodnienia. Oczywiscie naprawa badz naprawa na warunkach szczegolnych o ktorych pisalem wyzej nadal sprzedajacego obowiazuje i nie ma prawa sie od tego wywijac bo tak naprawde w wiekszosci przypadkow naprawe dokonuja autoryzowane serwisy badz bezposrednio producenci.


    EDIT: Daleko nie musialem szukac w zwiazku z pierwszym akapitem bo sam podales stosowna strone http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=417
    Ostatnio edytowane przez McKane ; 07-10-2005 o 10:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •