Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 112

Wątek: Problem z nowym aparatem

  1. #81
    Bywalec Awatar piotrgr
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Elbląg
    Wiek
    60
    Posty
    164

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raaf
    Nie no chyba sobie jaja robisz ? Kupiłem u Ciebie aparat 23 09 2005 ( teoretycznie) paragon fiskalny mam lecz niestety został mi skradziony razem z portfelem gdzie go przechowywałem ( Boże broń, ale teoretyzujemy ) więc ide sobie do sklepu gdzie kupiłem ( Twojego, dalej teoretyzujemy ) i podając nawet przybilżoną datę tranzakcji powinienem otrzymać kopie paragonu ( sklep zdaje się ma obowiązek archwizowania raportów fiskalnych )
    Z archiwizacja ok, tylko ciekawe jak ma ci dać kopię ,jak sami ja muszą ją mieć no chyba, że zrobią ksero ;-) . A tak nawiasem jak udowodnisz, że kupiłeś akurat w tym sklepie jeżeli ci buchną gwarancję z dowodem zakupu. Bardzo często spotykam się z praktyką spinania paragonów z gwarancją.
    A co zwrotu to tak stanowią przepisy fiskalne - zwrot może być przyjęty tylko z orginałem paraganu inaczej fiskus nie uzna, że był zwrot, czyli jak ktoś np. przyjmie i zwróci gotówkę a nie będzie miał orginału paragonu to i tak mu zaliczą, że sprzedał więc będzie w plecy .
    Ostatnio edytowane przez piotrgr ; 02-10-2005 o 12:34
    __________________
    30D 8) + KIT, EF 28/2.8, EF 50/1.8, S APO SMII 70-300/4-5.6, 420 EX, Sherpa 250R i RUP-43

  2. #82

    Domyślnie

    Ustawa
    To jest link do ustawy obowiązującej obecnie.
    Faktem jest że rękojmia nie obejmuje indywidualnych klientów tylko firmy.

    Właśnie wpadłem na ten wątek.
    Głupoty gadają ci co piszą że sprzedawcanie wymienia sprzętu itd itp...
    Sprawa jest taka że sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamacje na niezgodność towaru z umową nawet w ciągu 2 lat od daty sprzedarzy. To czy sprzęt zostanie wymieniony to juz jest jego sprawa. Klient ma prawo do żądania w taki wypadku: a) naprawienia towaru (niezaleznie czy jest gwarancja czy nie) B) zwrotu gotówki bądź wymiany na nowy sprzęt wolny od wad.

    Rozmawiałem z rzecznikiem konumentów. Dała mi pani nawet taka ulotkę w której jest pzykład: Pani widząc reklamę pralki skusiła się na jej zakup. pralka niby prała dobrze ale po pół roku zachciało sie pani wyprać sweterek. I ten sweterek jej się zmechacił. Ponieważ w reklamie było że pralka nadaje sie do wszystkich rodzajów ubrań pani ma prawo do reklamacji.

    A sprzedawcy itak cisna takie kity żę się w głowie kręci. Zawsze żeby wyjść na swoją korzyść.
    Aparat, lampa i jeszcze troche innego badziewia

  3. #83
    Początki nałogu Awatar TomekS
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poland
    Posty
    274

    Domyślnie

    czacha piszesz:
    [QUOTE]klient przychodzac do sklepu z niedzialajacym aparatem ma wybor - reklamacja lub niezgodnosc z umowa[QUOTE]
    Troche sam się gubisz ;-) Ale załóżmy że wiem o co ci chodzi.

    Otóż z mocy ustawy klient przychodząc ma prawo żądać naprawy bądź wymiany na nowy, natomiast w tym momencie nie ma prawa żądać zwrotu kasy (art 8 pkt 1). Jeżeli jednak naprawić się nie da (nieważne dlaczego), bądź naprawa się odwleka (nie określono ile...) to klient może żądać obniżenia ceny bądź odstąpić od umowy (art 8 pkt 4).
    I za przeproszeniem g... go obchodzi "polityka fiskalna sklepu"... Jeżeli klient będzie dochodził swoich praw w sposób zgodny z ustawą to zawsze wygra w sądzie, chyba że sąd jest przekupny, ale nie o tym mowa.

    Jedynym niedomówieniem pozostaje "odwlekanie się naprawy". Ale logika podpowiada że będzie to 14 dni.
    5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
    Zdjęcia -> http://smolarek.info

  4. #84
    Bywalec Awatar Hipek
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    70
    Posty
    167

    Domyślnie

    Szanowni Państwo!
    Argento zwrócił się z pytaniem o konkretny problem dotyczący awarii 350D, a wyście z tego zrobili serial argentyńsko-meksykański typu tasiemiec, i już nikt nie pamięta o co chodziło w pierwszy poście........
    ale trzyma w napięciu jaką głupotę ktoś napisze..... "Prawo prawem, ale racja musi być po naszej stronie" powiedziała matka Pawlaka do synka gdy udawał się do sądu dając mu granaty...... (patrz:"Sami swoi")
    20D+BGE2, Canon EF 17-40 L USM, Canon EF 24-105 L USM IS, Canon EF 100-400 L USM IS, EX 580

  5. #85
    Początki nałogu Awatar TomekS
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poland
    Posty
    274

    Domyślnie

    wiedziałem że ktoś się czepnie ;-)
    5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
    Zdjęcia -> http://smolarek.info

  6. #86
    Bywalec Awatar Hipek
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    70
    Posty
    167

    Domyślnie

    Panie TomtuS to już tak jest zapisane w ustawie o ............... ludzkim pieniactwie......
    20D+BGE2, Canon EF 17-40 L USM, Canon EF 24-105 L USM IS, Canon EF 100-400 L USM IS, EX 580

  7. #87
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Widze ze Czacha jest w mniejszosci wiec wlacze sie do dyskusji

    Tez pracowalem jako serwisant wiec troche tam chyba liznalem spraw zwiazanych z gwarancja.

    Nie bede cytowal poszczegolnych osob bo kazdy wiec najlepiej co napisal. Bzdury pleciecie niesamowite opierajac sie na wlasnych pomyslach na reklamacje zamiast doczytac ustawy badz zwrocic sie do Rzecznika Praw Konsumenta. Oczywiscie ustawa cytowana z radoscia przez TomkaS juz dawno nie obowiazuje wiec tego nie bede komentowal.

    Generalnie jednak najwazniejsze jest to ze warunkiem uznania gwarancji jest dowod zakupu w zwiazku z czym nie mozna go zgubic a najlepiej od razu go wrzucic na ksero w 10 kopiach. Nie ma dowodu zakupu nie ma gwarancji. Sa firmy, ktore lamia nagminnie ten przepis uznajac gwarancje wylacznie na podstawie wydawanych przez siebie drukow (nie wiem jak jest dzisiaj ale najdrastyczniejszym przykladem bylo LG na czym cierpial takze klient ale najbardziej firmy sprzedajace ich produkty).

    Jesli towar wydany zostal klientowi musi nastapic jego sprawdzenie (dla dobra klienta wiec powinno sie zabiegac o to w sklepie ... jesli firma chce komus wcisnac wadliwy sprzet oczywiscie go nie sprawdza).

    I teraz sa dwie drogi postepowania ... pierwsza polega na tym ze serwisant/sprzedawca stempluje karte serwisowa przez co wymiana towaru jest juz niemozliwa (bo wtedy musi oddac sprzet na gwarancje dalej np do hurtowni od ktorej kupil badz bezposrednio do producenta - sa wyjatki jak od wszystkich regul).

    Druga droga jest taka ze gwarancji nie stepmluje i jesli nastapi uszkodzenie sprzetu powiedzmy w okresie 7 dni (to sobie moze ustalic sam sprzedawca bo to jego dobra wola ze nie stempluje - tak jest np w MM) moze ten sprzet przyjac i wydac nowy (gwarancja niepodstemplowana wiec wysyla do hurtowni jako uszkodzony od nowosci).

    Teraz o terminie 14 dni. Oczywiscie Czacha mial racje ... to jest okres jaki ma sklep na poinformowanie o tym w jakis sposob i czy w ogole sprzedawca przyjmuje sprzet. Po tym terminie automatycznie musi reklamacje przyjac. Nie ma natomiast terminu na wykonanie naprawy. Prawde powiedziawszy po kilku rozmowach z Rzecznikiem Praw Konsumenta doszedlem do wniosku ze uparty niesolidny sprzedawca moze lac na klienta do woli wymigujac sie jakimis glupimi wymowkami (oczywiscie do czasu zlozenia sprawy do Rzecznika badz do sadu ale niekoniecznie musi to cokolwiek zmienic - przykladem moze byc wielokrotnie przytaczany serwis Sony, ktory olewa wszystkich totalnie i z Rzecznika sie smieje).

    Wnioski koncowe sa takie ... kupujcie w sprawdzonych firmach, nie gubcie dowodow zakupu i czytajcie ustawy posilkujac sie tym co ma do powiedzenia Rzecznik Praw Konsumenta a nie wymyslajcie swoje prawo zatruwajac tym zycie Czasze (badz mnie).

  8. #88

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McKane
    I teraz sa dwie drogi postepowania ... pierwsza polega na tym ze serwisant/sprzedawca stempluje karte serwisowa przez co wymiana towaru jest juz niemozliwa (bo wtedy musi oddac sprzet na gwarancje dalej np do hurtowni od ktorej kupil badz bezposrednio do producenta - sa wyjatki jak od wszystkich regul).
    To jest największa bzdura jaką do tej pory przeczytałem w tym wątku. (pozwoliłem ją sobie podkreślić bo o mało co monitora nie poplułem )
    W ustawie wyraźnie jest napisane że to klient ma prawo wyboru czy sprzęt ma być naprawiany na gwarancji czy składa reklamację na niezgodność towaru z umową (gwarancja nie wyklucza odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu ustawy) i podbicie gwarancji ma się do tego nijak.
    Właśnie niedawno temu miałem taki problem ze słuchawkami i ciężko myślącym sprzedawcą, który mi takie kity wciskał. Pani rzecznik załatwiła sprawę jednym telefonem, a sprzedawca załatwił to tak, że mam nowiutki sprzęt.

    LUDZIE NIE DAJCIE SOBIE WCISKAĆ KITU!!!!
    Aparat, lampa i jeszcze troche innego badziewia

  9. #89
    Początki nałogu Awatar TomekS
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poland
    Posty
    274

    Domyślnie

    Oczywiscie ustawa cytowana z radoscia przez TomkaS juz dawno nie obowiazuje wiec tego nie bede komentowal.
    Z chęcią się dowiemy co aktualnie obowiązuje... My podajemy linki do ustaw, a "forumowy mądrala" tylko słowa...
    5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
    Zdjęcia -> http://smolarek.info

  10. #90

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomekS
    Z chęcią się dowiemy co aktualnie obowiązuje... My podajemy linki do ustaw, a "forumowy mądrala" tylko słowa...
    Masz całkowitą rację ustawa
    Dz.U. 2002 Nr 141 poz. 1176
    Data wydania: 2002.09.05
    Data wejścia w życie: 2003.01.01
    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
    JEST OBOWIĄZUJĄCA.
    Wszystkich niedowiarków zapraszam do poczytania ciekawych artykułów na stronie Federacji Konsumentów:
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=417
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=139

    Polecam przeczytanie bo warto się nie dać robić w wała.8)
    Ostatnio edytowane przez Gregg ; 07-10-2005 o 04:37
    Aparat, lampa i jeszcze troche innego badziewia

Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •