Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 112

Wątek: Problem z nowym aparatem

  1. #71
    Coś już napisał Awatar raaf
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    3 City
    Wiek
    54
    Posty
    63

    Domyślnie

    zapytam się tak:

    - czy nie jest tak że klient wybiera sposób dochodzenia swoich praw tzn. czy
    reklamacja (naprawa) czy rękojmia (zwrot kasy, wymiana na nowy ) ?

    - czy nie jest tak że dowód zakupu jest wystarczającą podstawą do
    dochodzenia swoich praw?

    Tak więc IMO jeśli coś mi się zepsuje mam prawo zażądać wymiany na nowy wolny od wad

  2. #72
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Nie czytasz uwaznie - nie istnieje cos takiego jak rekojmia. Mozesz wybrac pomiedzy reklamacja a niezgodnoscia towaru z umowa. Zwrotu mozesz zadac, ale przy kasach fiskalnych malo kto ci go dokona. Najpierw bedzie rozpatrywane twoje roszczenie z tytulu niezgodnosci z umowa... ktore zakonczy sie w 90% przypadkow naprawa sprzetu badz wymiana na nowy.

    Tak, dowod zakupu wystarczy za gwarancje. Jezeli go nie masz - mozesz isc do domu bo nawet z tabunem policjantow niczego nie zdzialasz.



    Poza tym, jezeli przynosisz cos zepsutego i to reklamujesz, to i tak wedruje to do serwisu i czekac mozesz.. nawet pol roku.. jedynie sprzedawca musi cie poinformowac w ciagu 14dni o tym, czy twoje roszczenia odnosnie reklamacji tudziesz niezgodnosci tow. z umowa zostaly przyjete. A potem... a potem musisz sie uzbroic w cierpliwosc..




    Na zakonczenie.. Sam jestem konsumentem.. sam tez jestem sprzedawca.. i wiem jak te sprawy wygladaja z obydwu stron. Polecam uzbroic sie w cierpliwosc i byc kulturalnym.. tak jak mama uczyla, mowic ladnie "prosze, przepraszam, dziekuje"... i tyczy sie to obu stron Bo kto jak kto, ale to nie konsument, a sprzedawca moze na zlosc zrobic... i aparat mozesz zobaczyc za trzy miesiace..

  3. #73
    Początki nałogu Awatar TomekS
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poland
    Posty
    274

    Domyślnie

    Dobrze, przyznaję, że nie mówimy już "rękojmia" tylko "niezgodność z umową".. Mój błąd. Jednak ta niezgodność jest w 99% przypadków 'kompatybilna' z dawną rękojmią. A wszystkie prawa i obowiązki stron zawarte są w krótkiej w sumie ustawie z której więkoszść już zacytowano ;-)
    Czacha, przyznaj też, że wszystko co napisałem o "rękojmi" jest prawdą w odniesieniu do "niezgodności z umową"...
    A wogóle to dobranoc ;-)
    5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
    Zdjęcia -> http://smolarek.info

  4. #74
    Początki nałogu Awatar TomekS
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poland
    Posty
    274

    Domyślnie

    I jeszcze jedno - z ustawy wynika że konsument może wybrać co chce w poniższej kolejności
    1. Naprawę lub wymianę na nowy
    2. Obniżenie ceny bądź odstąpienie od umowy.

    A co do "czekania pół roku na serwis", znów zacytuję:
    "jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy"
    Odpowiedni czas jest definiowany zazwyczaj właśnie jako 14 dni. A jeżeli ten okres jest dla ciebie zbyt długi jako konsumenta i potrafisz to uzasadnić to wynika że możesz wcześniej odstąpić od umowy co równa się zwrotowi kasy.
    5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
    Zdjęcia -> http://smolarek.info

  5. #75
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Tomek, prawie wszystko Ale juz sie nie bede czepial to tez ide spac Jutro do pracy.. walczyc z klientami ktorzy naczytali sie na forum o rekojmi hyhy

    14 dni to nie czas na zalatwienie sprawy, tylko na wydanie opinii czy reklamacja jest przyjeta czy odrzucona... przekroczenie 14dni oznacza, ze roszczenia zostaly zaakceptowane.. roszczenia w sensie reklmacja/niezgodnosc z umowa

    poza tym, oddajac jakis sprzet na reklmacje badz niezgodnosc z umowa, nie mozesz tym samym wymagac zwrotu gotowki.. ta moze jedynie nastapic po tym jak obecna sprawa zostanie zakonczona.

    to tyle ze strony prawa - rzeczywistosc jest troche inna.. czasem na korzysc dla klienta.. czasem na niekorzysc.. rzecz w tym iz sprzedawca bez klienta sie nie obejdzie.. tak jak klient bez sprzedawcy. zatem wszyscy musza byc sobie zyczliwi i pomagac tak jak moga.. i zawsze trzeba miec pewna doze wyrozumialosci dla 2giej strony... bo jak klient zaczyna rzucac k**ami w sklepie i ma ochote cos rozwalic to po prostu wolam ochrone.. bo ani mi sie znim klucic nie chce, a bilem to sie z kolegami na przerwach, jak bylem w podstawowce


    gut najt

  6. #76
    Początki nałogu Awatar TomekS
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poland
    Posty
    274

    Domyślnie

    to teraz ja - 14 dni jest na rozpatrzenie, fakt. Ale klient od razu ma prawo żądać wymiany.
    Dalej - jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie , zazwyczaj też 14 dni przyjmuje się jako odpowiedni czas to może po prostu odstąpić od umowy.. Czyli jakby nie patrzył po miesiącu może spokojnie przyjść i powiedzieć "poproszę kaskę" :-)
    5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
    Zdjęcia -> http://smolarek.info

  7. #77
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    tak, jesli odrazu zlozy zadanie i po 14 dniach nie bedzie odpowiedzi, wtedy jest to rownoznaczne z przyznaniem racji klientowi

    ale z doswiadczenia tak nigdy nie jest.. przynajmniej nie w firmie w ktorej pracuje. klient przychodzac do sklepu z niedzialajacym aparatem ma wybor - reklamacja lub niezgodnosc z umowa. zadania zwrotu pieniedzy sa przez firme odrzucane... w razie upartego klienta centrala pozwala mu wybrac inny aparat w tej samej lub wyzszej cenie.

    niestety, ale odkad wprowadzono kasy fiskalne kazda firma prowadzi wlasna polityke co do zwrotow... niestety w tej w ktorej pracuje, takowe nie sa udzielane.. i nie ma w tym nic sprzecznego z prawem.. niestety.. niestety dla klientow.

    kilku klientow pozywalo nas do sadu.. nas w sensie firme, nie sprzedawcow.. bo przeciez my tam tylko sprzatamy ... i odeszli niestety z kwitkiem. tak wiec naprawde, nie polecam sie klucic, tylko zalatwiac wszystkie sprawy spokojnie..

  8. #78
    Bywalec Awatar piotrgr
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Elbląg
    Wiek
    60
    Posty
    164

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    nieiestety, ale odkad wprowadzono kasy fiskalne kazda firma prowadzi wlasna polityke co do zwrotow...
    Nie moze prowadzic wlasnej polityki bo ta jes takze okreslona ustawa a co do zwrotow jak klient posiada paragon fiskalny to w przypadku tzw "rejkomi" zwrot trzeba przyjać. Pracowałem w sklepie ze sprzetem komputerowym i bylem serwisantem kas fiskalnych wiec wiem jak to jest. Dlatego nalezy zawsze trzymac paragon zakupu
    __________________
    30D 8) + KIT, EF 28/2.8, EF 50/1.8, S APO SMII 70-300/4-5.6, 420 EX, Sherpa 250R i RUP-43

  9. #79
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Ale przeciez ustalilismy ze rekojmi juz nie ma A niezgodnosc z umowa to nie to samo - bo w tym wypadku i tak sprzet leci do seriwsu na naprawe.

    A zwrotow przyjmowac nie trzeba Kiedys trzeba bylo.. i trzeba nadal.. ale tylko przy zakupach na odleglosc.

  10. #80
    Coś już napisał Awatar raaf
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    3 City
    Wiek
    54
    Posty
    63

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    Tak, dowod zakupu wystarczy za gwarancje. Jezeli go nie masz - mozesz isc do domu bo nawet z tabunem policjantow niczego nie zdzialasz.
    Nie no chyba sobie jaja robisz ? Kupiłem u Ciebie aparat 23 09 2005 ( teoretycznie) paragon fiskalny mam lecz niestety został mi skradziony razem z portfelem gdzie go przechowywałem ( Boże broń, ale teoretyzujemy ) więc ide sobie do sklepu gdzie kupiłem ( Twojego, dalej teoretyzujemy ) i podając nawet przybilżoną datę tranzakcji powinienem otrzymać kopie paragonu ( sklep zdaje się ma obowiązek archwizowania raportów fiskalnych )

    Natomiast IMO w tym przypadku który dał początek temu wątkowi można by się zabawić i zażądać wymiany aparatu, a nie naprawy w związku z tym że aparat byl kupiony do zrobienia większej ilości zdjęć niż 15 szt. więc niezgodność z umową jak żywa

    W przypadku gwarancji w ciągu 14 klient MUSI być powiadomiony o sposobie jej załatwienia (odrzucona, przyjęta, orientacyjny czas wykonania). Zdaje się że kilka napraw z kolei samoistnie skutkuje wymianą sprzętu na nowy, tak jak i niemożność jego naprawienia ( model już nieprodukowany, brak części itp. )

    Tak jak napisał Tomek klient ma prawo zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru na nowy, natomiast sprzedawca może porzez obniżenie ceny lub w jakiś inny sposób wynagrodizć klientowi "straty" i nie zwracać kasy czy wymieniać sprzętu

    Nie wiem jak jest w przypadku przeciągania naprawy ( czy to złośliwego, czy spowodowanego trudnościami obiektywnymi ) ale dowiem się

    Tak jak Ty uważam że normalne ( bez scen, ryków, histeri ) podejście do sprawy gwarantuje jej jak najszybsze załatwienie ( nikt nie lubi jak się coś psuje )

Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •