Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: stabilizacja czy warto dopłacać?

Mieszany widok

Dopiero zaczyna Awatar kobi777e
    Miasto
    Żory

Domyślnie stabilizacja czy warto dopłacać?

Witam

Jestem początkującym zapalonym fotografem.
    Miałem wiele kompaktów ,ostatnio hybrydę Fujifilm s2000hd którą po miesiącu sprzedałem za pół ceny....

Kupiłem 1000d+kit zdjęcia o niebo lepsze od tych sprzętów co wyżej opisywałem.Jestem więcej nniż zadowolony

Ale chcę się rozwijać ... i tak

Najpierw stałka 50mm 1,8 wszyscy chwalą i jest nie droga .

Chcę kupić również coś uniwersalnego"spacerowy obiektyw" jak niektórzy tutaj mówią .

Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC bez stabilizacji 850zł
    SIGMA 18-200 f/3.5.6.3 DC OS stabilizacja 1550zł

Kasa mi się nie przelewa i ostro się zastanawiam ale też lipy nie chce kupić .

Pytanie czy warto płacić za tą stabilizacje ,czy też nie .zdjęcia to przważnie krajobrazy , zdjecia nocne (niebo) trochę makro ogólnie natura w większości ze statywu .

Ale czasami na pewno stabilizacja by się przydała, i czy zdjęcia ręki(przy takiej ogniskowej 200mm) nie bedą rozmazane .....aż takie znaczenie będzie miała ta stabilizacja ?

Ogólnie pytanie powinno brzmić (dot wszytskich obiektywów) czy stabilizacja jest aż tak istotna że obiejtyw z IS kosztuje dwa razy więcej ?

Dziękuje i pozdrawiam

Domyślnie

Odłóż pieniądze za SIGMA 18-200 f/3.5.6.3 DC OS, dozbieraj 500 zł i kup używkę 70-200 f/4 L a do szerszego kąta załatwił kita z IS. Ja bym tak zrobił

Domyślnie

Ale czasami na pewno stabilizacja by się przydała
    czasami tak, ale to już ty musisz sobie odpowiedzieć kiedy. Do tego co zamierzasz fotografować stabilizacja raczej jest zbędna. Na tą chwilę zacznij robić zdjęcia i wtedy zobaczysz co jest ci potrzebne, czy robisz zdjęcia w warunkach, które wymagają IS. Nie wiem czy już masz czy masz dopiero zamiar kupić 50 1.8 - rób tym i wtedy się okaże.

Pozdrawiam

Uzależniony Awatar jac+

Domyślnie