Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Wątek: Moje zdjecia sa kiepskie

Widok wątkowy

  1. #24
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    Chyba nikt o tym nie wspomniał wcześniej więc ja to zrobię - jakość (w zasadzie kaszaniarskość) fotolabu można poznać tez po zdjęciach czarno-białych. Oczywiście warunek, że były przekonwertowane do skali szarości wcześniej. Jeśli na wydruku nie wychodzą b-w tylko w kierunku jakiegoś koloru (jak np. zgnitozielonego w moim przypadku wysłania do fotonetu) to znaczy, że lepiej zmienić lab.
    Witajcie, dawno nie pisałem na Canon Board - praktycznie od czasu współpracy z Januszem Body przy artykule o zarządzaniu barwą.
    Dziś zobaczyłem sporo rejetracji w labie i zanim odpiszę wszystkim mailowo, postanowiłem napisać we właściwym wątku.

    Nie ma labów uniwersalnych - nie da się produkować zdjęć w jakości profesjonalnej i cenach allegro - jest albo, albo.
    Jeśli ktoś wymaga jakości w pełni profesjonalnej (nie tylko papieru pro) - to i sam musi być świadomym użytkowikiem sojego sprzętu.

    Prowadzimy laboratorium FUJI FDI z nastawieniem na WPÓŁPRACĘ z zawodowcami - to oznacza, że nie weszliśmy do programu labów internetowych Fuji, że nie szukamy klientów w stylu 500 odbitek za 100 zł.
    Poświęcamy duży nakład środków i czasu na testowanie, profilowanie sprzętu.
    Praktycznie 20% efektywnego czasu pracy labu na to idzie.

    Owszem - staramy się zapewnić klientom najlepszej jakości materiały (Papier DPII Fuji, chemia Fuji) - ale wymagamy z ich strony spełnienia rygorystycznych warunków przygotowania plików - wysiłek dwóch stron składa się na efekt ostateczny zdjęcia.


    Fotografowie oczekują przewidywalnej zgodności odbitki z monitorem, odpowiedniego nasycenia barw, głębi czerni i ostrości.
    Jakie warunki ze swojej strony muszą spełnić, żeby nasz lab (nie piszę w imieniu innych laboratoriów) był w stanie spełnić wymagania?


    1. Praca na skalibrowanym monitorze.
    wymagany jest KONIECZNE kalibrator sprzętowy - on jest odpowiedzialny za stworzenie profilu monitora, z którego skorzysta Photoshop wyświetlając poprawnie barwy.

    2. Przygotowanie zdjęc w odpowiedniej do odbitki rozdzielczości i w takiej rozdzielczości odpowiednie wyostrzenie - w podglądzie 100%. Nie ma co przeostrzać, nie wyglada to potem naturalnie.
    Oferujemy dokładną tabelę wielkości/rozdzielczości odbitek.

    3. Konwersja do profilu wybranego papieru.
    My już nie zaglądamy do zdjęć - kontrolujemy pieczołowicie tylko kilka pierwszych zamówień fotografa - dopóki nie wyjaśnią się wszystkie nieścisłości ustawień w Photoshopie, nie zostaną dopracowane akcje przygotowujące materiał do labu.

    4. Zapis pliku w jpegu o jakości 10, bez dołączania profilu (już po konwersji) - to odchudza znacznie "paczke" z zamówieniem przy zachowaniu pełnej jakości.

    5. Kazdemu klientowi z pierwszym zamówieniem dodajemy pakiet wydruków plików testowych dostępnych na serwerze ftp - służą one głównie do weryfikacji oświetlenia odbitek/jasności monitora.
    Bez odbitek testowych - np. przy pierwszym zamówieniu koniecznie trzeba zwracać uwagę na histogram - żeby na wszystkich zdjęciach nie miał płaskiej linii np. po prawej stronie. Taki efekt na całym materiale może oznaczać, że nasz monitor za jasno świeci (wtedy przyciemniamy zdjęcia i takie wlasnie , za ciemne zrobi lab).

    Wszystkim, którzy po przeczytaniu tego wątku zarejestrowali sie na naszej stronie dziś wyśle maile z prośbą o krótką informację zwrotną.
    Po otrzymaniu info zakładamy konto.

    Proszę, nie dziwcie się takiej procedurze - lepiej jest pracować z mniejsza grupą fotografów i w punkt spełniać ich czekiwania, niż męczyć się z najtańszymi pakietami "500 za 100" i nie mieć z takiej pracy żadnej satysfakcji.

    Nie jest konieczna rejestracja na www, żeby sprawdzić ceny, wymagania.
    Wszystko jest dostępne tu:

    ftp://ftp.adstudio.com.pl/profile/

    No i na koniec odniesienie do cytatu z początku posta.

    Zdjęcia czarno białe nie mają być dostarczone do labu w skali szarości.
    One dalej powinny być zapisane w trybie RGB, ale skonwertowane do profilu papieru zapewnią neutralny, bez zafarbów wygląd odbitki.
    Czasem drobne wzorki na koszulach, tłach, cienkich ramkach powodują delikatną interferencję laserów i wtedy w takich miejscach może przebić się jakiś zafarb - ale raczej nie zakłóca to ogólnego, neutralnego odbioru poprawnie wykonanej odbitki cz-b.
    Ostatnio edytowane przez Duty ; 21-12-2009 o 22:08
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •