Dokładnie tak. Poza tym 'lepsze', to pojęcie względe. Nie każdy może się chcieć 'bawić' z lampami błyskowymi, pstrykaniem testowym itd. Niektórzy wolą prostotę, choćby kosztem jakości.
Dokładnie tak. Poza tym 'lepsze', to pojęcie względe. Nie każdy może się chcieć 'bawić' z lampami błyskowymi, pstrykaniem testowym itd. Niektórzy wolą prostotę, choćby kosztem jakości.
Skompletowalem juz sobie lampki (110W i 160W z softboxami i 40W z parasolka). Zajalem pol sypialni i bawilem sie prawie caly weekend. Poniewaz to jest dla mnie troche terra incognito wiec efekty poczatkowe byly takie sobie ale powoli zaczyna lapac o co w tym biega. Mam jednak pare pytanek i moze ktos bardziej wprawiony w tym moglby mnie oswiecic.
- Jak uniknac odbicia softboxa na obiektach (np szklo). Czy trzeba by uzyc blendy czy raczej jednak namiocik bezcieniowy jest nieodzowny?
- Jaki obiektyw zalecacie do robienia zdjec malych przedmiotow (lisc, kwiat, butelka, itp)
- Jak w takich warunkach osiagnac max GO?
Dzieki i pozdrawiam
Coronado
Moja galeria: MyLightscapes.com
Chcesz zarabiać na swoich zdjęciach? Jest na to świetny sposób: zajrzyj tutaj lub tutaj.
Możesz oświetlić prosto z góry przez softbox lub parasolkę - wtedy odblaski na butelce nie są widoczne, a oświetlenie jest bardzo wyrównane. Możliwe jest też oświetlanie tylko jasnego tła za butelką - to nie packshot ale efekt całkiem fajny. Doświadczeni koledzy podpowiedza Ci napewno inne (lepsze) rozwiązaniaZamieszczone przez Coronado
Jeśli to małe przedmioty to najlepszy byłby obiektyw do makro. Oczywiście im dłuższa ogniskowa tym mniejsze zniekształcenia geometryczne ale zarazem mniejsza GO przy tej samej przysłonie. Generalnie trzeba mocno przymykać.Zamieszczone przez Coronado
Pozdrawiam
Witam,
Tym razem ja odkopalem watek.
Przebrnalem przez caly, teraz mam pytanie do osob ktore rowniez go czytaly (i nie tylko) i maja juz jakies odswiadczenie z halogenami 500W x2 w studio i swietlowkami na gwint E27 o mocy 55W - czyli jakies 300W dla tradycyjnej zarowki. (sciagam opis z allegro)
Czy faktycznie halogen jest gorszy i daje wyraznie zolty zafarb w porownaniu do swietlowek 55W dajacych temperature barwowa 6400K?
Czy to bajka i potrzebuje kilku takich swietlowek?
Myslalem o zbudowaniu kola i zamontowaniu na tym kilku swietlowek dajacych takie swiatlo jak wyzej - czy da to lepszy efekt dla zdjec ciuchow w domowych warunkach?
Zdjecia ida do aukcji.
Licze na rozjasnienie umyslu ;-)
Mysle o swietlowkach z typu; http://www.allegro.pl/item95394376_h...0w_bonus_.html
Pozdrawiam,
Parteq
Był temat tych swietlówek juz na forum. Sam go zapodałem bo mnie zdzieiwło, że pomimo teortwetycznie super parametrów nie cieszą sie one specjalna popularnością. No i nasz FLASH GURU wyjasnil mi jaki jest problem z nimi. Charakterystyka swiatłam emitowanego przez nie jest naszpikowana dziurami w widmie co bardzo niekorzystnie wplywa n oddanie barw naprzykład.
5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R![]()
MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA
później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..
Ja jednak bede polecal lampy flash na zwykly gwint mam 2 takie i smigaja az milo mozna do nich zmajstrowac softa albo jakiegos taniego kupic sa na allegro. Kiedys robilem sesyjke z 2X500 halo z 5h zeszlo zatko wylaczalismy. Temperatura przerazajaca softa nie zalozysz a po tych 5 h zarowki byly do wywalenia srebrne sie zrobily.
Tutaj sa te posty o widmach...
http://canon-board.info/showthread.p...433#post134433
...