Szkła nie szumią
Zacznij dobrze doświetlać, wywoływać rawy i robić odbitki papierowe to się uodpornisz na szumy. iso 800 z 350d jest imho w pełni używalne.
Szkła nie szumią
Zacznij dobrze doświetlać, wywoływać rawy i robić odbitki papierowe to się uodpornisz na szumy. iso 800 z 350d jest imho w pełni używalne.
bardziej mi chodzilo o to czy zmienic body czy moze zamiast puchy kupic jakies lepsze szkielko
Fotki robie zawsze w RAW - jpg w aparacie moglby dla mnie nie istniec
Niestety mam manie dokladnosci i lubie ogladac fotki w 100%. Moze faktycznie chodzi o doswietlanie - staram sie zawsze walic w sufit, zadko frontalnie (nie lubie cieni).
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4
do tego dołożyłbym jeszcze kilka porad:
- jeśli posiadasz szkła f/2.8 to ich używaj, po co przymykasz do f/4 skoro Ci światła brakuje?
- ISO400 z tej puszki jest rewelacyjne - zresztą jak z większości lustrzanek - więc o ziarnie nie ma mowy. chyba, że kadr źle naświetlony albo wyciągany,
- przesiadka na xxD da Ci trochę poprawy na wysokich czułościach ale na cuda nie licz, popatrz na testy w necie i oceń sam. Jak dobrze naświetlisz to i ISO1600 możesz spokojnie używać,
- poruszenie to nie wina puszki tylko Twoja - większa przysłona, krótsze czasy - oczywiście zależy co fotografujesz ale piszesz o weselu a jest to raczej szybsza akcja niż ceremonia, gdzie ta 1/60s może nie wystarczyć - tu przydałyby się jakieś sample,
- przestań się zamęczać 100% cropami tylko wrzuć coś na papier - szumofobia natychmiast przejdzie
edit - w trakcie pisania padło z Twojej strony jeszcze pytanie o zmianę szkieł, więc:
masz już szkło f/2.8, jaśniejsze są tylko stałki a to nie każdemu odpowiada. Przejście choćby na taką 50/1.4 da Ci ogromny zysk w postaci dwóch działek przysłony (dwukrotnie skrócisz czas przy tym samym ISO) ale stracisz na mobilności, uniwersalności, ogniskowych itd. Tu musisz ocenić sam czego potrzebujesz.
Ostatnio edytowane przez nowart ; 15-12-2009 o 12:35
dzieki za szczegolowy post. Mysle, ze faktycznie moglbym zejsc z tego f4 na f2.8 i podnoszac do iso800 znacznie poprawic sobie czasy. Co do cropa to faktycznie zboczony jestem na tym punkcie, stad moje niezadowolenie z pracy w ciemniejszych miejscach i pojawiajacym sie ziarnie.
Mysle, ze nie ma sensu w takim razie zmieniac puchy (nie jestem onanista sprzetowym i wolalbym pracowac na swojej 350d do jej smierci) a raczej pobawic sie w lepsze naswietlanie.
Natomiast w kwstii szkielka - mysle, ze przydaloby sie cos celniejszego i szybszego (mogloby to rozwiazac problem z trafianiem i ew. rozmyciem).
Pomysle nad:
- Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM (tylko znow swiatlo f4)
- Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM (tylko w tescie srednio na pelnej dziurze wypada)
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4
no i tu może być problem poruszeń/niecelności (nie wiem czego to skutek dlatego wspomniałem o jakiś przykładach). tamrony to świetne optycznie szkła ale w kiepskich warunkach oświetleniowych potrafią spudłować, nie nadążyć za akcją - ale tu wiele zależy od konkretnego egzemplarza. Coś znacznie szybszego, celniejszego z USM-em na pewno poprawiłoby jakość pracy.
O jakość 24-70 się nie martw. To świetne szkło. A to, że niekiedy słabiej wypada w laboratoryjnych testach ... czasem ma to tyle wspólnego z rzeczywistością co syntetyczne benchmarki do mierzenia wydajności sprzętu komputerowego - oczywiście dają pewien obraz wydajności sprzętu ale nie bardzo pokazują nam przydatność w codziennej, zwykłej pracy.
24-105 to doskonałe, uniwersalne szkło ale do zastosowań ślubnych IMO za ciemne.
Ja bym Ci doradził kupić jasną stałkę zamiast inwestować grube tysiące np w 24-70. Np takie 28/1.8 za ok 1800zl - zobaczysz jak Ci się na tym pracuje, ogniskową po cropie da Ci ok 50mm, optycznie jest bardzo przyzwoita. A jak nie to chociaż pożycz od kogoś na chwilę, sprawdź czy się dogadacie
No i lampa - przy świetle odbitym, szkle 2.8 430EX może się już nie wyrabiać... ale to też zależy od konkretnych warunków.
Zmieniać jednego tamrona na dwa takie same? eee, chyba bez sensu;-)
p.s. jak autor taki szumofob to zarzuć mu tutaj zdjęcie siostrzeńca (którego dziś wrzuciłeś na Nikonie) z tej przepakowanej pikselami, zaszumionej, do niczego chyba się nie nadającej 7D na ISO 6400. Niech sobie popatrzy bez normalnie, bez onanistycznego cropowania i wtedy pogadamy o szumach![]()
Ostatnio edytowane przez nowart ; 15-12-2009 o 13:17
no i chyba nie dostane odpowiedzi do tego watku:
Cytat:
"nowart:
No i lampa - przy świetle odbitym, szkle 2.8 430EX może się już nie wyrabiać... ale to też zależy od konkretnych warunków."
Nie rozumiem? Dlaczego mialaby sie nie wyrabiac?
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4
Zamiana T17-50 ma tylko sens jeśli zamienisz na dwa szkła T17-50VC lub Canon 17-55IS.
W twoim przypadku (akcja) jednak nic ci to nie da bo IS/VC ludzi nie zatrzyma.
350D ma spokojne iso 1600 - nie bój się tego i zacznij używać.
Moje rady na początek:
1. Wyłącz kontrast! - ustaw na minus 2
2. Przy zdjęciach z lampą przestaw aparat na M, lampa w sufit, korekcja na lampie +2/3, czas ustaw taki by zdjęcie nie były (według ciebie) poruszone, przysłonę ustaw na taką jaką GO chcesz (jak jesteś pewien że dasz radę to f/2.8 ) i ekspozycję kontroluj... ISO.
350D to taki fajny aparat, że imho w ogóle nie szumi.
Przeczytaj ze zrozumieniemjeszcze jak naświetlać zdjęcia w raw
http://fototv.pl/artykuly/fotografia...a-swiatla.html
Za nowartem: zacznij patrzyć na odbitki - szum automagicznie zniknie.
I nie, nie zmieniaj puszki, jeśli twój 350D jeszcze daje radę.
the silence is deafening
co do kontratu - robie w RAW i z tego co slyszalem ustawienia parametrow w aparacie nie maja zadnego wplywu na ten format zapisu.
Dzieki za porade co do ustwaienia lampki i do linku
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
czyli jednak to prawda. Kiedys ktos powiedzial mi ze z innymi szkielkami niz Canon lampa moze nie doswietlac. Dziwilem sie, bo lampa wyswietla dokladnie wszelkie ustwienia szkielka (ogniskowa, etc) wiec nie wierzylem w te opowiesci ale jestes kolejna osoba ktora to potwierdza.
Ostatnio edytowane przez roshuu ; 15-12-2009 o 12:59 Powód: Automerged Doublepost
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4