Pokaż wyniki od 1 do 10 z 443

Wątek: moja opinia o lider 24

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Odpowiedź na to pytanie jest prosta. W przypadku przedsiębiorców niech sobie robią co chcą, choć to i tak ich nie zabezpieczy bo zaliczka jest zwrotna a pobierając zadatek bardzo dużo ryzykują - bo w razie czego oddają razy dwa. Przy ich terminowości wiele osób było by już bogaczami (przypominam, że na wykonanie świadczenia mają 30 dni a tu takie terminy). Więc gadanie o jakiś zabezpieczeniach to mrzonka, tym bardziej, że regularnie przyjmują "zaliczki" w wysokości 100% i nie ma innej opcji. Więc nie może tu być w ogóle mowy o zaliczkowaniu ponieważ zaliczka nie jest obligatoryjna oraz w tej sytuacji równa się zapłacie za towar co oczywiste. Sklep co pobiera określa w regulaminie. Cytat z regulaminu:

    za pobraniem – wówczas zapłata następuje gotówką przy odbiorze towaru,ale dotyczy to tylko zamówień do kwoty 1000zł powyżej musi być dokonana wpłata na konto.
    +
    Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.


    Więc co to jest to 100% co trzeba wpłacić na konto? Bo na pewno nie zaliczka.

    i cytuję komentarz sklepu z otyczne.pl

    Ponieważ mieliśmy bardzo wiele przypadków, gdzie klient zamawiający takie aparaty, po prostu ich nie odebrał, zostaliśmy zmuszeniu do pobierania, w takich wypadkach, chociażby zaliczki, aby w ten sposób sprawdzić uczciwe zamiary klienta.(...)W takiej sytuacji wolimy realizować zamówienia rzetelnych klientów, którym naprawdę zależy na towarze.

    Nadmienię iż taki rzetelny klient to wyłącznie taki co wpłaca 100% kasy, bo reszta to oszuści co masowo nie odbierają sprzętu - zadziwiające bo przy takich cenach to chyba nie problem go potem sprzedać. A "chociażby zaliczka" wynosi 100%.

    Poza tym ich regulaminu wynika, że to odnosi się do płatności a nie do zaliczki, mało tego warunkuje wydanie towaru od przedpłaty na konto.

    W przypadku konsumentów jakiekolwiek ograniczenie ich praw, tym bardziej pisemne to kryminał. Jakiekolwiek ograniczenia ich woli, uzależnianie realizacji zamówienia od wpłacenia zaliczki czy wpłacenia 100% kwoty z góry to nieuczciwa praktyka gospodarcza i do tego niezgodna z prawem. I znane są decyzje UOKiK w podobnych sprawach:
    http://www.naszawokanda.pl/orzeczeni...kow_i_agentow/
    chodzi tu o ocenę merytoryczną i interpretację przepisów jako całości. W mojej ocenie to działanie nastawione na efekt, niejasne zasady, ograniczenia, ale co z tego jak niska cena. Wpłać i się martw.

  2. #2
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    @adam_j1969: z całym szacunkiem, masz prawo do swojej opini, niemniej jednak nie szafowałbym tak lekko "matołami".
    Cytat Zamieszczone przez adam_j1969 Zobacz posta
    Nazywam matołami ludzi, którzy mimo tylu ostrzeżeń nadal kupują w tym sklepie. Chyba, że ich nie czytali.
    A nazywaj jak chcesz ale tu na forum nie będziemy tolerować takich odzywek :rolleyes:.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    A nazywaj jak chcesz ale tu na forum nie będziemy tolerować takich odzywek :rolleyes:.
    Przepraszam ew. urażonych to się nie powtórzy.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Bez dokładnej znajomości umowy wszystko jest wróżeniem z fusów albo szklanej kuli. Wszyscy klikamy w "akceptuję regulamin sklepu" najczęściej go nie czytając. Czyż nie?
    Problem w tym, że ten regulamin jeśli jest jest w dużej mierze niezgodny z prawem a więc nie obowiązuje to raz, dwa w odniesieniu do kodeksu który w tym momencie używamy zamiast reg. te działania to w ogóle kryminał. A terminy? Toż mówią: będzie za tydzień, proszę wpłacić. Ja mam na to sposób. Piszcie: proszę podać termin, po podaniu piszcie: wpłacam ZADATEK. Nie dotrzymają płacą razy dwa. Myślę, że w takiej sytuacji zadatek chroni interesy obu stron po równo. Taka ma rada.
    Ostatnio edytowane przez adam_j1969 ; 09-02-2012 o 19:33 Powód: Automerged Doublepost

  4. #4
    Coś już napisał Awatar mirasb
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    53
    Posty
    87

    Domyślnie

    Witam
    Jeśli zaakceptowałeś regulamin sklapu i zgodnie z nim ma być wpłacona zaliczka to , że napiszesz , ża wpłacasz zadatek wcale zadatkiem być nie musi.

    Pozdrawiam
    Mirek

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirasb Zobacz posta
    Witam
    Jeśli zaakceptowałeś regulamin sklapu i zgodnie z nim ma być wpłacona zaliczka to , że napiszesz , ża wpłacasz zadatek wcale zadatkiem być nie musi.
    Pod warunkiem, że w regulaminie jest taki zapis i/a/lub nie ustalisz, ze sprzedawcą inaczej.

  6. #6
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam_j1969 Zobacz posta
    Przy ich terminowości wiele osób było by już bogaczami (przypominam, że na wykonanie świadczenia mają 30 dni a tu takie terminy).
    A co w przypadku sprowadzanego/produkowanego na zamówienie, gdzie rzeczywisty czas realizacji może wynościć 6-8 tygodni z przyczyn obiektywnych i niezależnych od sprzedawcy?

    Więc gadanie o jakiś zabezpieczeniach to mrzonka
    Tak tak, mrzonka... Mam tej mrzonki w firmie na magazynie za ładnych paręnaście tysięcy

    Więc nie może tu być w ogóle mowy o zaliczkowaniu ponieważ zaliczka nie jest obligatoryjna
    A odbiór i zapłata za zamówiony towar jest obligatoryjna czy to jest ograniczenie praw konsumenta?

    W przypadku konsumentów jakiekolwiek ograniczenie ich praw, tym bardziej pisemne to kryminał.
    IMHO nie ma żadnego ograniczenia praw, klientowi przecież pozostaje prawo wyboru innego sprzedawcy jeśli warunki mu nie odpowiadają, prawda?

    Jakiekolwiek ograniczenia ich woli, uzależnianie realizacji zamówienia od wpłacenia zaliczki czy wpłacenia 100% kwoty z góry to nieuczciwa praktyka gospodarcza i do tego niezgodna z prawem. I znane są decyzje UOKiK w podobnych sprawach:
    To, co linkujesz to jest sprawa jakiegoś przekrętasa i nie ma wiele wspólnego z zaliczkowaniem w normalnych sytuacjach. Zresztą sam to zauważyłeś.

    Nie zrozum mnie źle - nie bronię firmy z tematu wątku, bo uważam że działają celowo. Gdyby byli w porządku, to pisaliby wprost - termin realizacji zamówienia to miesiąc-dwa i wszystko byłoby OK. Pasuje - kupujesz. Nie pasuje - szukasz gdzie indziej. Najważniejsze, by zasady, terminy realizacji i płatności były jasne od samego początku.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  7. #7
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Merde, wychodzę z założenia, że podstawą działalności legalnego sklepu jest umowa która nie pozostawia wątpliwości co do sytuacji spornych i jest zgodna z prawem jeśli chodzi o wymagane postanowienia. Jakie powinna nosić zapisy, ustawodawca określa w stosownej ustawie. Brak tej umowy, zwanej regulaminem, stanowi naruszenie prawa. Złe zapisy w tej umowie również:
    http://forumprawne.org/prawa-konsume...zwolonych.html
    to jest dowód, na kórym ktoś sobie zarabia, głośna sprawa a tu orzeczenia:
    http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klau...zwolonych2.php
    jeśli firma nie ma jasnej i zgodnej z prawem umowy i do tego ślizga się po niewiedzy kupujących w niecnych celach jak lider mamy kuriozum. Pamietaj, że lider robi coś znacznie gorszego niż tylko niejasny zapis w umowie:
    http://www.opineo.pl/opinie/bluesklep-pl
    tu masz jak skończyli w 2008 roku.

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    A co w przypadku sprowadzanego/produkowanego na zamówienie, gdzie rzeczywisty czas realizacji może wynościć 6-8 tygodni z przyczyn obiektywnych i niezależnych od sprzedawcy?
    to jest zupełnie inna sprawa. To można zapisać w umowie, jeśli nie jest zapisane, termin wynosi 30 dni z ustawy. Poza tym nie należy mylić produktów będących w regularnej ofercie z produktami sprowadzanymi na indywidualne zamówienie klienta, produktami o określonych właściwościach. Idąc tą droga ten sklep ma same takie produkty.

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    A odbiór i zapłata za zamówiony towar jest obligatoryjna czy to jest ograniczenie praw konsumenta?
    IMHO nie ma żadnego ograniczenia praw, klientowi przecież pozostaje prawo wyboru innego sprzedawcy jeśli warunki mu nie odpowiadają, prawda?
    Mylisz się. Jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność legalnie i zgodnie z prawem musi spełniać określone warunki zgodne z ustawą. Jeżeli ich nie spełnia, lub sugeruje ograniczenia których swoboda gwarantowana jest przez prawo (polskie czy też UE) działa niezgodnie z prawem. Przedsiębiorca nie ma prawa wpływać na decyzję konsumenta w sposób niezgodny z prawem, to podstawa wolnej konkurencji na rynku. Dlatego klauzule typu:
    http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um...&SearchMax=500
    mogące wprowadzić w błąd konsumenta są niedozwolone.
    Konsument zawsze traktowany jest jako strona słabsza i tej swoistej świętej krowie należą się jasne i klarowne zasady oraz gwarancja, że treść umowy i postępowanie sklepu zgodne jest z prawem.


    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    To, co linkujesz to jest sprawa jakiegoś przekrętasa i nie ma wiele wspólnego z zaliczkowaniem w normalnych sytuacjach. Zresztą sam to zauważyłeś.
    Podałem to jako przykład w jaki sposób UOKiK podchodzi do zapisów które chociażby w najmniejszym stopniu próbują ograniczyć prawo konsumenta sugerując mu, że skoro umowa mówi tak, to tak jest mimo, że prawo mówi inaczej.

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Nie zrozum mnie źle - nie bronię firmy z tematu wątku, bo uważam że działają celowo. Gdyby byli w porządku, to pisaliby wprost - termin realizacji zamówienia to miesiąc-dwa i wszystko byłoby OK. Pasuje - kupujesz. Nie pasuje - szukasz gdzie indziej. Najważniejsze, by zasady, terminy realizacji i płatności były jasne od samego początku.
    Moim zdaniem nie tylko powinny być jasne, ale zgodne z prawem i przestrzegane - tyle dla konsumenta.

    Swoją drogą poczytajcie sobie:
    http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um...&SearchMax=500
    za jakie zapisy i praktyki sklepy dostają kary.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Swoją drogą gdyby wybór o którym piszesz był usankcjonowany prawnie w ten sposób mieli byśmy wysyp oszustów i pękającą ze śmiechu policję z wielkim napisem na drzwiach: "daliście się nabrać choć mieliście wybór, nie czytacie umów wasza sprawa". Prawo ma chronić kupujących bo nie każdy czyta umowy, nie każdy je rozumie i nie ma to nic wspólnego z prawem wyboru w którym sklepie kupuję.
    Ostatnio edytowane przez adam_j1969 ; 09-02-2012 o 22:11 Powód: Automerged Doublepost

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •