Wiesz co? On był drogi (ponad dwa tysie kosztował) i ma sporo 'wad'. Gdy dzisiaj patrzysz po allegro i widzisz jak chodzą egzemplarze po 600-700 zł (sic!) to się nie ma co dziwić, że niektórzy mają (je)mu za złe![]()
Wiesz co? On był drogi (ponad dwa tysie kosztował) i ma sporo 'wad'. Gdy dzisiaj patrzysz po allegro i widzisz jak chodzą egzemplarze po 600-700 zł (sic!) to się nie ma co dziwić, że niektórzy mają (je)mu za złe![]()
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
Pchali go do wszystkiego dość tanio. To miał być fajny "lepszy" kit do cropow podobnie jak kiedyś 28-135 do analogów. Tylko to szkło jest tak tragiczne, że canon bardzo szybko o nim zapomniał i zaczął dorzucać 28-135, co przy szerokim kącie rzędu 44 tez jest sporą pomyłką dla cropów.
18-135 nie jest złe. Praktycznie tą samą jakość oferuje też Sigma 18-125 DC OS HSM. Powinna być jakieś 25% taniej od canona (trochę głośny IS, odpada do filmów).
Przy czym mając 17-85 i 18-135 zdecydowanie tak jak ktoś już proponował pozbył bym się ich obu, dołożył i kupił 24-105 oraz kita albo 17-40 i np. 85 f/1.8.
Jeśli chcesz któryś zostawić, to zdecydowanie 18-135. Bardzo przyzwoite szkło w tej cenie.
...
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Dzięki wielkie. Jak na razie zostawiam 18-135. Poszukam moze Tamrona 17-50 VC i jak znajdzie sie cos sprzedam 18-135. Mam tez canona 50/1,8 i bardzo go lubie ale to inna bajka.
Ostatnio edytowane przez RadekM77 ; 21-10-2011 o 11:13 Powód: Automerged Doublepost
Kupiłeś to szkło, żeby zobaczyć jak będzie działało z 7D???? Uśmiałem się do łez
Jeżeli mogę doradzić:
1. Jeżeli w przyszłosci zamierzasz kupić FF, to zrobiłbym tak:
17-40
24-105 lub 24-70
70-200 w wersji na jaką Cię będzie stać
I powoli kompletować stałki:
50/1.4
85/1.8
135/2
2. Jeżeli jesteś przekonany, że zostaniesz przy cropie:
17-55
85/1.8
70-200
10-22
Nie jestem zwolennikiem 17-55 z wielu względów, które juz na tym forum niejednokrotnie opisywałem, ale niestety canon pod cropa nic lepszego w tym zakresie nie jest w stanie zaproponować. Tamron 17-50 jako alternatywa jest fajny, ale ma problemy z AF i jest głośny.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Dzięki.
Tylko kiedy dorobię się takiej stajni. Wolałbym 1.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Kupiłeś to szkło, żeby zobaczyć jak będzie działało z 7D???? Uśmiałem się do łez
może nie po to, bardziej chciałem zobaczyc czy jest jakaś różnica między 18-135
Ostatnio edytowane przez RadekM77 ; 21-10-2011 o 15:53 Powód: Automerged Doublepost
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty