mi by się tilt&shift spodobał. Chociaż, wtedy każdy by miał taki i by przestał być taki fajny i rzadki ;P
100mm Macro 1:1
150-180mm Macro
24mm Tilt/Shift
Tilt/Shift w okolicy 17-20mm
50mm f1,2
24mm f1,4
~20mm f1,8-2
135mm f1,8-2
300 f3,5-4
Fisheye 12-15mm na FF
mi by się tilt&shift spodobał. Chociaż, wtedy każdy by miał taki i by przestał być taki fajny i rzadki ;P
Ostatnio edytowane przez _igi ; 09-12-2009 o 04:02 Powód: Automerged Doublepost
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
rybka pod FF, może być 15/2.8 byle nie ciaśniej ;-)
35 to chyba ze światłem f/1.2 ma być u nas
poza tym chciałbym AF..
35 będzie dla mas - więc f/1.4 dla wszystkich; było o tym w wątku na Nikonie i ztcp w wywiadzie na optycznych.
Ja marzę o ef-s (dx) 20/1.8
Z pełnej klatki (czysto teoretycznie; patrząc na obecną ofertę firmy) czas podnieść/rzucić rękawicę i do 14/2.8, 35/1.4, 85/1.4 zrobić wypasioną na f/1.2 (może 1.0) 50-tkę.
the silence is deafening
Bez afu to w sumie interesuje mnie tylko jakieś mega uwa do krajobrazu. Np. 12mm 5.6 i ludzka średnica filtra bez wypukłej soczewki.
Ostatnio edytowane przez wojkij ; 09-12-2009 o 07:49
Fisheye pod FFa.
14/2,8 poprawione
W ponizszych silnik AF potrzebny do szczescia mi nie jest, ale potwierdzenie ostrosci jak najbardziej. I mile widziane byloby sterowanie przyslona z poziomu body:
30/1,4
100/2,8 macro
135/1,8
/ 6d / C15mm Fisheye / C17-40 / C50 1.8 STM / C135 2.0 / Fujifilm x100s / 430EX II / 2x YN685 / Voigtlander Bessa R4a + 21mm f4 + 35mm f2.5
http://adamlakomy.pl - PORTFOLIO
http://photoskateboarding.blogspot.com - skate portfolio
Duzym krokiem do przodu moim zdaniem bylo by na poczatek nie tyle co wprowadzanie nowych szkiel to albo wejscie z kims w uklad albo opracowanie wlasnego mechanizmu AFa.
Dla przykladu takie 85 1.4 jak by mialo AFa i kosztowalo tysiac wiecej, sporo namieszalo by na rynku, a eLa 1.2 mogla by miec spore problemy ze sprzedaza. Nie mowie juz, ze Sigmie i Tamronowi wyrosla by bardzo powazna konkurencja, co nam moglo by wyjsc na dobre i cenowo i jakosciowo.
Z samych szkiel chetnie widzialbym jakas szeroka i jasna stalke pod cropa, moze 20 1.8? Ale tez jakis jasny zoomik (2.8) z zakresu 17-50 tez bylby mile widziany.
7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|
Ja tylko z małą dygresją, własnymi przemyśleniami
Jeśli to prawda to podziwiam zaparcie, możliwości a co najważniejsze - wyciągnięcie ręki do użytkowników przez tak niewielkiego, alternatywnego producenta optyki. Canon i Nikon głęboko w poważaniu mają prośby milionów wiernych klientów, którzy od wielu lat czekają na upragnione szkła, na odświeżenie szkła czeka się po 10-15 lat... a tu się okazuje, że jakiś Samyang potrafi zrobić świetnie wykończone szkło, rewelacyjne optycznie za 20% ceny szkła systemowego (tyle, że bez AF-a) i jeszcze pyta cóż byśmy sobie życzyli jeszcze to chętnie zrobią. Jednak się da szybko, tanio i solidnie...No jaja po prostu
żeby było w temacie - coś UWA do pejzażu, może jakaś stałeczka w okolicach 20mm lub zoom 20-30mm, oczywiście pod FF, niekoniecznie super jasne, świetne mechanicznie, optycznie, bez AF-a, oby było na poziomie obecnie produkowanych szkieł Samyanga.
Ostatnio edytowane przez nowart ; 09-12-2009 o 13:35
Zdecydowanie szeroki (~24mm) T/S. W ciemno kupuję![]()
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston