Odradzam darmowe rozwiązania, bo:
- są darmowe i (o ile się na tym nie znasz) nie zapewnią Ci żadnego wsparcia w przypadku problemów
- wyglądają na darmowe (oczywiście można przerobić grafikę i dostosować do potrzeb, ale to kosztuje więc już nie jest darmowe) i w związku z tym raczej nie wzbudzają zaufania potencjalnego klienta
- wszystkie sensowne sklepy korzystają z rozwiązań szytych (pisanych) na miarę i nie robią tego z rozrzutności tylko z oczywistego powodu: tak jest lepiej (na dłuższą metę taniej, bo efektywniej, ergonomiczniej itd.)
W zasadzie bez względu na branżę droga do sukcesu jest zawsze podobna: sensowna platforma sprzedaży (czyli przyzwoicie wyglądający sklep), reklama (pozycjonowanie, aukcje allegro, płatna reklama na branżowych stronach), najlepsza możliwa obsługa klienta (jakość kontaktu telefonicznego, obsługa przesyłek itp.), dobry asortyment w dobrych cenach.
Powyższy przepis sprawdza się w 90% - reszta to odrobina szczęścia i specyfika branży (w tym konkurencji).
W ramach wyjaśnień:
Żyję z wykonywania sklepów internetowych (bardzo dużych i takich całkiem małych). Znam darmowe rozwiązania, które udało się sensownie wdrożyć i działają, ale ZAWSZE klient (właściciel sklepu) musi mieć pod ręką fachowca, który potrafi poprawić błędy lub wprowadzić modyfikacje. W przeciwnym wypadku klapa gwarantowana.
Trochę jak z kierowcą taksówki. Mógłby kupić Poloneza i też by jeździł, ale do jakiej taxi wolałbyś wsiąść na postoju? Do Poloneza czy do Mercedesa?