Okej, to czekam na foty, coś podpowiem.
Okej, to czekam na foty, coś podpowiem.
Założyłem sobie FOTOBLOGA
Jako ze w klubach dosc czesto robie gnioty - bo za dobre zdjecia ich nie uwazam (taka samokrytyka troche) - to moze opisze jak ja to robie. Nie robie zdjec klubow, tylko ludzi w klubie. A konkretnie tanczacych w klubach. Aparat na manual, iso najwyzsze mozliwe ktore da rady przelknac, przyslona otwarta przewaznie na max. Czas ustawiony tak zeby wydobyc tlo i kolory (dosc czesto okolice 1/40), ale na -1ev zeby ludzie nie zlewali sie z tlem. Do tego lampa - jak narazie wbudowana - skrecona przewaznie na -2ev. Pozniej zmudna obrobka. Jesli w klubie czerwono - to staram sie skopac na tyle balans bieli zeby ludzie tez nabrali cieplych barw. Jesli tlo w innych kolorach to czesto z balansem bieli ide w strone prawidlowego dla ludzi dopalonych lampa
(uzupelnienie): AV w takich warunkach kolorowych swiatelek dosc czesto wariuje, wybiera sobie tak rozne czasy ze nie ma nad nim kontroli![]()
Ostatnio edytowane przez Tezet-gdynia ; 26-10-2009 o 15:10
Pamiętać trzeba jeszcze o trybie pomiaru światła. Ja ostatnio robiłem zdjęcia dzieciakowi na turnieju tańca w kopalni w Wieliczce. ISO 16000, f 2.2-2-5 ( c 85 1.8 ) f 2.8-3.2 ( c 17-55 ). Pomiar światła skupiony, na tańczącą parę. Czasy prz trybie AV w granicach 100-160 ). W sumie dało radę. Czasami dopalałem flaszem, na drugą kurtynę, ale bardziej klimatyczne były te zdjęcia bez lampy.
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
Przejrzałem na szybko parę Waszych wypowiedzi i mam mieszane uczucia. To są polskie kluby, nie zagraniczne. Warunki w nich nie są tak tragiczne jak na koncertach. Jest w nich jasno, nie jest potrzebna pełna dziura i maksymalne ISO. Sam zazwyczaj robię na czasach rzędu 1/10 bądź 1/20 przy f/4 i ISO 100, do tego błyskam 430EX II na M 1/4 bądź ETTLu.
Poniżej przykład - 1/30 f/4.5 ISO 100:
http://farm4.static.flickr.com/3515/...259b32b1_o.jpg
Sony NEX-5 + Voigtländer Nokton 35mm f/1.4
http://www.galeria.tomasz-lis.pl/gal...s/CRW_3371.jpg - tu moj przyklad, jakby cos :P
I tak naprawde kazdy klub jest inny, trzeba probowac, probowac, probowac i szukac swoich rozwiazan, w zaleznosci czy maja byc to ujecia statyczne czy dynamiczne![]()
http://i38.tinypic.com/14nza84.jpg
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
juz by nie generowac wiekszego ruchu na stronie same linki z innego wypadu
http://i35.tinypic.com/28rozd2.jpg
http://i37.tinypic.com/2j5xn54.jpg
http://i36.tinypic.com/9thl3r.jpg
http://i38.tinypic.com/r1wgaa.jpg
http://i37.tinypic.com/n694ww.jpg
http://i36.tinypic.com/6p3iuf.jpg
http://i36.tinypic.com/2i6joza.jpg
http://i34.tinypic.com/2w49rx2.jpg
Ostatnio edytowane przez k201244 ; 27-10-2009 o 19:52 Powód: Automerged Doublepost
Ja robiąc w klubach foty (nie często ale zdarza się - szczególnie na imprezach, które współorganizuje) robię z lampą, czasem wyłączoną, jak jest ładne kolorowe oświetlenie staram się bez błysku łapać co się da. Jak jest ciemnica i świecą same UVki to już z błyskiem. Czasy jak najdłuższe, coby oprócz błysku złapać światło zastane wokoło. Fajne dynamiczne foty można zrobić błyskając na drugą kurtynę i ustawiając czasy w okolicy 1/5s. Polecam szerokokątne szkiełka - dodają dynamizmu poza tym można "wejść" w grupę np. tańczących osób. Do ujęć scenicznych (kapela itp) polecam coś dłuższego - 85mm do 135mm i wtedy wiadomo raczej bez błysku.
Aha... Jeśli klub jest ciemny to nie ma sensu bawić się w odbijanie bo nic to nie da, tak samo jeśli sufit jest jasny ale zbyt wysoko - ustawiasz palnik na jakieś 60-70st w górę i wyciągasz wizytówkę, która odbije część światła do dołu - trzeba popróbować z ustawieniem.
Jeżeli chodzi o WB to już trzeba sprawdzić w danym klubie - ale raczej najłatwiej robić w AWB + RAW. Szczególnie jeśli co chwila PARy zmieniają barwę światła, jedno ustawienie Kelwinów nic tu nie da.
Ostatnio edytowane przez Ernest_DLRS ; 28-10-2009 o 16:04
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Ernest, dzięki za pomocną odpowiedź, jutro zobacze jak to będzie, mam nadzieje ze wszystko wyjdzie, dokupiłem ostatnio ciekawy dyfuzor (http://fotoklik.pl/dyfuzor-lightsphe...a-mleczna.html) i myślę że foteczki będą extra... wiadomo ze do lokalu podbije troche wczesniej i popatze, potestuje a potem cos fajnego moze uda sie zrobic... :-D :-D![]()
Miałem okazje ostatnio porobić zdjęcia na dyskotece. Zdawałem sobie sprawę, że nie będzie to łatwa lokalizacja do fotografowania i racje miałem.
Jestem ciekaw w jaki sposób Wy kombinowalibyście z ustawieniami podczas robienia zdjęć w ciemnym, zadymionym pomieszczeniu z cały czas zmieniającym się oświetleniem oraz tłumem ludzi, którzy dynamicznie się ruszają?
Pytam ponieważ 90% zdjęć, które zrobiłem poleciało do kosza (duża większość rozmazana, af nie trafiło, zły kadr itp.)
Liczy się pomysł.