Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Wątek: obiektyw 24 - ... jaki wybrać

  1. #21
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2009
    Wiek
    45
    Posty
    137

    Domyślnie

    dla mnie odpowiedz jest jednoznaczna. jesli obiektyw ma precyzyjnie ostrzyc, miec wzorowa rozdzielczosc w calym zakresie przeslon/ogniskowych i do kompletu zywe i czyste kolory - bez dwoch zdan 24-105 L.
    Chyba jest jeszcze Tokina i Tamron 28 ... ale wole nie ryzykować , miałem tamrona 17-50 podobno rewelacja , dobrze że testowałem na sesji przedślubnej , bo mialbym poważny problem , z moim body nie dogadywał się wcale

    Jednak...jeśli ma to być ku takim okazjom jak np śluby to zdecydowanie celuj w szkła ze światłem conajmniej 2.8 (bo z tego co wyczytałem stałki ci za bardzo nie leżą, a byłyby napewno lepszym wyborem)
    zoom jest bardziej uniwersalny , ze stałką więcej pobiegam po kościele :-?
    musze mieć 2 stałki .

    ze stałek też wyboru wielkiego nie mam , systemowy canon vs sigma ...
    Canon EF 50 f/1.4 USM ,
    Sigma 50 f/1.4 EX DG HSM

    testował ktoś w kościele te szkiełka, jak z AF szybko łapie

  2. #22
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aztek Zobacz posta

    ze stałek też wyboru wielkiego nie mam , systemowy canon vs sigma ...
    Canon EF 50 f/1.4 USM ,
    Sigma 50 f/1.4 EX DG HSM

    testował ktoś w kościele te szkiełka, jak z AF szybko łapie
    ja testowałem Sigmę-rewelacyjna

  3. #23
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Ja to bym sprzedał 17-40 i wziął 17-55 zamiast dokupywać do cropa 24-105. Do tego bym dorzucił 85 1.8 i sprawa załatwiona. Poza tym powszechna dość opinia jest taka, że 4.0 na śluby to jednakowoż trochę za ciemnawo i stabilizacja tu nie zawsze pomaga.
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  4. #24
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mieszko_1vp Zobacz posta
    ja testowałem Sigmę-rewelacyjna
    Czy jej AF z 5dmkII też jest rewelacyjny

  5. #25
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Czy jej AF z 5dmkII też jest rewelacyjny
    tylko podpinam pod 5d-jest osobny temat o tej sigmie-nie róbmy tu OT

  6. #26

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez koraf Zobacz posta
    dzięki stałkom zyskasz niewątpliwie lepsze światło oraz poprawisz jakość fotek.
    Oraz swoją kondyncję będąc zmuszony biegać w tą i z powrotem szukając dobrego kadru.

  7. #27
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radradish Zobacz posta
    Oraz swoją kondyncję będąc zmuszony biegać w tą i z powrotem szukając dobrego kadru.
    ja nie biegam-kwestia przyzwyczajenie-ale niewątpliwie za kilka lat pomyślisz sobie "ale byłem głupi-mogłem pracować na stałkach"

  8. #28
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radradish Zobacz posta
    Oraz swoją kondyncję będąc zmuszony biegać w tą i z powrotem szukając dobrego kadru.
    Mając 17-40+70-200+50+85+200
    Przecież zamiast biegać można zmienić obiektyw :wink:
    Cytat Zamieszczone przez mieszko_1vp Zobacz posta
    jest osobny temat o tej sigmie/50/1,4/-nie róbmy tu OT
    Nie chciałem robić OT, tylko jestem ciekawy czy trafił Ci się dobry egzemplarz
    Zastanawiam się jaka jest szansa na trafienie dobrego-czy jest sens szukać :-?
    Ostatnio edytowane przez Sunders ; 08-12-2009 o 10:40 Powód: Automerged Doublepost

  9. #29
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2009
    Wiek
    45
    Posty
    137

    Domyślnie

    Poza tym powszechna dość opinia jest taka, że 4.0 na śluby to jednakowoż trochę za ciemnawo .
    przeciętnie z 17-40 f/4 iso 1000 czasy 1/60 - 1/30 :wink:


    Ja to bym sprzedał 17-40 i wziął 17-55 zamiast dokupywać do cropa 24-105.
    gdybym miał sprzedawać 17-40 to rozmyślał bym tylko o Canon 24-70 f2.8 , niestety nie stać mnie na to szkło - może za rok jeśli obecne inwestycje przyniosą zyski

    ja nie biegam-kwestia przyzwyczajenie-ale niewątpliwie za kilka lat pomyślisz sobie "ale byłem głupi-mogłem pracować na stałkach"
    Jak widać bez znaczenia stałka czy zoom lepiej zakupić systemowe szkło będą mniejsze problemy z BF,FF

  10. #30

    Domyślnie

    Ja wybrałem C24-105 ze względu na wspominaną solidność i szybkość i na razie się nie zawiodłem. Chrzest bojowy sprzęt przeszedł w sobotę na Rajdzie Barbórki i było super. Przy wyborze (zastanawiałem się jeszcze nad C24-70) zdecydowała uniwersalność w połączeniu z 70-200. Już parę razy miałem sytuację, że fotografując potrzebny był mi trochę szerszy kąt do objęcia sceny, ale też potrzebowałem trochę zbliżeń muzyków. Mając wtedy jakiegoś 28-70 (na pożyczonym Fuji S2Pro) brakowało dłuższego końca i trzeba było żonglować obiektywami. Z kolei 70-300 było za wąskie żeby objąć większy kawałek sceny. Wszystko jest fajnie, jak mamy do czynienia z koncertem muzyki poważnej, w przypadku rocka, stojąc w tłumie robi się nie ciekawie
    Dodatkowo zaważyła waga i nie co mniejsze gabaryty. Ciemniejszy? Coż, nikt nie jest doskonały
    Pstrykadełka, słoiki, staza, cztery duże koła i trzy anteny.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •