Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: jak wyłączyć pierwszy błysk?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scaramanga
    Tak,teraz tak.Szczerze Cie,stary,podziwiam i trzymam kciuki bo o czyms takim slysze pierwszy raz.Ambitnie do tego podszedles.Musisz miec chyba kilku pomocnikow do ustawiania stojakow ze softboxami i przepinania sieci
    oraz nad wyraz wyrozumialego ksiedza...
    Najczęściej wystarczają mi dwie spore lampy na softboxach, czyli tylko dwa statywy. Głównie rozkładam się na salach, bo w kościołach to jeszcze właściciele mało reformowalni. Chyba, że zostawisz na tacy na oświetlenie lokalu na najbliższy miesiąc
    Jarek

  2. #12
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy
    w kościołach to jeszcze właściciele mało reformowalni.
    Byli by jeszcze mniej,gdyby wiedzieli co mlodzi beda robic po ceremonii...


    Dobre! )))))
    Robisz,stary,kozackie foty slubne.Dawno nie widzialem tak dobrego materialu...
    Polecam galerie kolegi!
    Ostatnio edytowane przez Scaramanga ; 25-09-2005 o 20:08
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek Jaworski
    Jarek,
    Ja bym zrobil tak: druga 550 na monopodzie z parasolka i oczywiscie asystet, jesli asystent jest myslacy powinno zadzialac,w wersji ekstremalnej - podwoic
    Jarku, Twój pomysł ma tę zaletę, że w pełni w nim działa E-TTL. Wada jest taka, że na sporą salę potrzebowałbym chyba z 10 parasolek z 550EX
    Jak wtedy zrobić, żeby nie złapać przynajmniej jednej w kadr - nie wiem.

    Do tego jedną lampą studyjną oświetlisz nie tylko mocniej, ale i znacznie szerzej - to niezaprzeczalna zaleta. Kolejny plus - Ty decydujesz o stopniu zmiękczenia (różne parasolki, pojedyncze, podwójne softy, plastry itp - w zależności od potrzebnej mocy możesz pozwolić sobie na mniej lub więcej); jeszcze jeden - lampa studyjna ładuje się zdecydowanie szybciej, niż rozładowana do końca 550/580EX.
    Jarek

  4. #14

    Domyślnie

    lampa 550 z duza parasolka daje sporo swiatla, mozna tez uzyc softboks ale trze sie troche napocic z dobrym ustawieniem czujnika. A co do oswietlenia calej sali, to po prostu trzeba uzyc swiatla zastanego i dobrze kontrolowac "duchy".
    lampy canona maja ta zalete, ze nie potrzebujesz zadnych kabelkow
    Pozdrawiam,

    Jarek

    www.jarekjaworski.net

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek Jaworski
    lampa 550 z duza parasolka daje sporo swiatla, mozna tez uzyc softboks ale trze sie troche napocic z dobrym ustawieniem czujnika. A co do oswietlenia calej sali, to po prostu trzeba uzyc swiatla zastanego i dobrze kontrolowac "duchy".
    lampy canona maja ta zalete, ze nie potrzebujesz zadnych kabelkow
    Jeszcze na początku tego roku kombinowałem w ten sposób z braku innych możliwości. Nie zawsze działało to tak, jakbym chciał. Jedyna zaleta - mogłem tego używać jako kontrowego światła w ciemnych plenerach.
    Jeszcze raz powtarzam - jedna czy dwie 550EX to za mało mocy do niektórych moich zastosowań. Do tego dochodzi czasem kwestia "braku łączności". Niby nie zmieniasz położenia a raz działa - raz nie.

    Co do kabli - teraz jest cała masa innych możliwości wyzwalania lamp studyjnych: najwygodniej jest chyba za pomocą radia - ostatnio przekonałem się, że błyski działają, choć ja byłem w budynku obok, w dodatku dwa piętra wyżej :grin:
    Dlatego kablami bym się specjalnie nie przejmował - wychodzi, że potrzebne są tylko zasilające. Gorzej jest z rozkładaniem softboxów (wolę je od parasolek, choć nie sądzę, żeby ktokolwiek z oglądających potrafił zauważyć różnicę).

    Co nie zmienia faktu, że do małych pomieszczeń ustawienie drugiej lampki EX na slave potrafi nadać światłu bardzo ładnych akcentów.
    Jarek

  6. #16

    Domyślnie

    lacznosc, to rzeczywiscie niespecjalne rozwiazanie w tych lampach, pewnie natepna generacja bedzie dzialac na WiFi i jeszcze raz sprzedadza to samo. Dla mnie problematyczne sa wlasnie kable zasilajace i mala mobilnosc takich zestawow.
    A tak z ciekawosci jakie go sterowania radiowego uzywasz.
    Co do roznicy parasolka vs. softbox to jednak to widac
    Pozdrawiam,

    Jarek

    www.jarekjaworski.net

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek Jaworski
    lacznosc, to rzeczywiscie niespecjalne rozwiazanie w tych lampach, pewnie natepna generacja bedzie dzialac na WiFi i jeszcze raz sprzedadza to samo. Dla mnie problematyczne sa wlasnie kable zasilajace i mala mobilnosc takich zestawow.
    A tak z ciekawosci jakie go sterowania radiowego uzywasz.
    Co do roznicy parasolka vs. softbox to jednak to widac
    Oczywiście, że widać. Ja zobaczę, Ty zobaczysz.. Ale nikt, kto robi zdjęcia trzymająć aparat w wyciągniętych rękach nie będzie miał pojęcia o co chodzi :smile:

    Sterowanie? W tej chwili mam dwa zestawy radiowe z funsportsa. Niestety nie mają w ofercie możliwości kupienia jednego nadajnika i kilku odbiorników. Więc albo kupujesz kilka zestawów, albo jeden zestaw i polegasz na fotocelach.
    Jarek

  8. #18

    Domyślnie

    to masz backup nadajnikow
    Pozdrawiam,

    Jarek

    www.jarekjaworski.net

  9. #19

    Domyślnie

    Przegrzebałem wątki, ale chyba nikt jeszcze nie odezwał się z podobnym problemem...
    Mianowicie, próbuję znaleźć sposób wyzwolenia radiowo lamp studyjnych
    na drugą lamelę, korzystając z 20D + radiowego zestawu Bolinga.
    Próbowałem już wszystkich możliwych kombinacji programowych 20D
    i za każdym razem lampy strzelają wraz z naciśnięciem spustu
    a jeśli zdążą się naładować, dają drugi błysk tuż przed zamknięciem kurtyny.
    Działanie jest identyczne, bez względu na to, czy nadajnik
    pracuje na sankach czy na gnieździe synchro 20stki.
    Naturalnie wciśnięcie FEL nic tu nie zmienia.
    Fotocela jest wyłączona i nie ma ona wpływu na pracę lamp.
    Czy coś źle robię, czy te chińskie radiowe zabawki
    pozwalają na prawidłową pracę z błyskiem wyłącznie na pierwszą lamelę?

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubek Zobacz posta
    Fotocela jest wyłączona i nie ma ona wpływu na pracę lamp.
    Czy coś źle robię, czy te chińskie radiowe zabawki
    pozwalają na prawidłową pracę z błyskiem wyłącznie na pierwszą lamelę?
    Niestety wszystko robisz dobrze.
    Są zdaje sie zestawy pozwalające na błyskanie na drugą, ale mnie ten temat nigdy nie interesował, więc go nie śledziłem.
    Jarek

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •