Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Wątek: 5D vs 20D - to all beloved Nikon shooters

  1. #11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gr86
    ... jak by były obie L`ki to test byłby bardziej wiarygodny
    Nie rozumiem ... w takim przypadku dla mnie test nie jest w żadnym stopniu wiarygodny. To tak jak napisał Jac test dotyczył szkieł, a nie body.

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jac
    ... ja czekam na wieksza rozpietosc tonalna matrycy... i to bedzie dla mnie sygnal do zmiany body... wiec chyba sobie troche poczekam :-(
    Sorry, ale zes troche przywalil. Nie wiem, czego ty sie spodziewasz od
    aparatu, ale ja wlasnie obrabiam moje zdjecia z wakacji i trafilem
    na taki przyklad. O ile lepiej moze byc?
    Na moje oko tu jest pewnie z 10 stopow... I wszystko widac.


  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Jedna rzecz mnie uderzyła - gdybym miał tak rozmazany obraz na moim 20D jak ten koleś przy f8.0 zastanowiłbym się porządnie nad zmianą obiektywu. Przecież to jest jakiś dowcip...

    Też podoba mi się 5D, tez może kiedyś sobie go kupię, ale taki porównanie oprócz zestawienia obiektywów nic mi nie pokazało (no może szumy, ale ich "wygląd" też zależy od jakości bokeh - czyli szkła)
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy
    Zapraszam do dyskusji opartej na samplach z linku

    http://www.virtualtraveller.org/5dv20d/5dv20d.htm

    Test fajny, zawsze cos nowego ;-)
    Ne serio problemem jest, ze Canon nie ma nic takiego jak 200 f2.8L
    w szerokim zakresie. Ja moj 5D podepne do 24-70 f2.8L i pewnie nie
    bede go ruszal, ale nie ukrywam, ze przy body z takimi mozliwosciami
    chetnie bym go uzywal z 20 f1.4/f2L o jakosci 200 f2.8L
    Sens tego aparatu dla mnie, to szeroki koniec. 200 f2.8L to ja bede nadal
    uzywal z 20D...

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder
    Sorry, ale zes troche przywalil. Nie wiem, czego ty sie spodziewasz od
    aparatu, ale ja wlasnie obrabiam moje zdjecia z wakacji i trafilem
    na taki przyklad. O ile lepiej moze byc?
    Na moje oko tu jest pewnie z 10 stopow... I wszystko widac.
    tylko czy taki obraz uzyskałeś prosto z body, czy też pomogłeś nieco w PS? Wydaje mi się, że tu się akurat zgodzę, że większa rozpiętośc by się przydała - prosto z puszki, bez softu.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    tylko czy taki obraz uzyskałeś prosto z body, czy też pomogłeś nieco w PS? Wydaje mi się, że tu się akurat zgodzę, że większa rozpiętośc by się przydała - prosto z puszki, bez softu.
    Przeciez to RAW, jakby tam zadnej informacji nie bylo, to bym nic
    nie mogl "wyciagnac" ;-)

  7. #17
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    41

    Domyślnie

    Porównanie 20D z 5D ma się mniej więcej tak samo jak porównanie Fiata Stilo 1.4 16v Fresh w najuboższej wersji (45 900 zł) z Toyotą Avensis w wersji (Prestige) full wypas (106 200 zł).

  8. #18
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    tylko czy taki obraz uzyskałeś prosto z body, czy też pomogłeś nieco w PS? Wydaje mi się, że tu się akurat zgodzę, że większa rozpiętośc by się przydała - prosto z puszki, bez softu.
    Przecież własnie duża rozpiętośc jest - tylko trzeba to np. w Photoshopie wykorzystać - inaczej się nie da.
    Aparatem o małej rozpiętości musiałbyś kontrastową scenę naświetlić dwa razy - raz na światla , raz na cienie i oba zdjęcia nałożyć w w jakimś programie używając masek.
    5D pozwala Ci z jednego RAWa wywołać 2 zdjęcia - jedno ze szczegółami w światłach, drugie w cieniach. Je też trzeba potem połączyć maskując - ale odpada już konieczność użycia statywu
    Nawiasem mówiąc 20D, 350D też to umożliwiają - może w nieco innym zakresie.
    Nie chciałbym mieć na co dzień prosto z aparatu widocznej pełnej rozpiętości tonalnej To by wyglądało jak ustawienie suwaka kontrastu na minimum
    Wolę mieć zarejestrowane dane i samą tylko możliwość ich wykorzystania.

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kopytko
    To nie jest główne kryterium wyboru .
    Dla mnie powoli jest. Każda cyfra począwszy od 350D ma relatywnie szybki AF, opóźnienie migawki pomijalne, więc co jeśli nie sensor, oprogramowanie nim sterujące (redukcja szumów) i co z tego wynika jakość obrazu jest ważniejsze?
    Oczywiście narazie pomijam marzenia o większej dynamice, prosumer FF za 3000 PLN, etc.
    Cytat Zamieszczone przez kopytko
    To dziwna praktyka - jakieś nowe body i od razu: "jakie szumy ?"
    A o co Ty pytasz widząc nowe body?

    Cytat Zamieszczone przez kopytko
    Poza tym 2 różne obiektywy - to troche bez sensu porównanie - przynajmniej mogły być te same, nie koniecznie L ale te same.
    Przeczytaj co odpisałem Cichemu.

    Cytat Zamieszczone przez kopytko
    Poza tym ta różnica w szumach - ciekawe jak będzie zauważala na odbitce
    Oczywiście, że nie. Przyjamniej do 15x21. Sprawdziłem na niedoświetlonym 3200 z 20D

    Cytat Zamieszczone przez kopytko
    Licze pixeli itp. jest troszkę "dziwne".
    Nikt tu nie pisze (podnieca się) przewagą megapixeli w 5D.
    Dla mnie to "wada" bo komputer mam stary, ale są magicy co ze zdjęć z 1Ds robią fajne, duże kalendarze ;-), inni potrzebują duży plakat wydrukować. Oni liczą każdy pixel i nie ma w tym nic złego.
    the silence is deafening

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    5D pozwala Ci z jednego RAWa wywołać 2 zdjęcia - jedno ze szczegółami w światłach, drugie w cieniach. Je też trzeba potem połączyć maskując - ale odpada już konieczność użycia statywu
    to można zrobić i z 20D i z D30 i z niektórymi kompaktami. Nie o to idzie.
    Nie chciałbym mieć na co dzień prosto z aparatu widocznej pełnej rozpiętości tonalnej To by wyglądało jak ustawienie suwaka kontrastu na minimum
    Wolę mieć zarejestrowane dane i samą tylko możliwość ich wykorzystania.
    no ale właśnie taki jest kierunek postępowania u ludzi chcących większej rozpiętości tonalnej. Niejaka Daniella, która wypowiada się często na forum dpreview.com i wspaniale fotografuje dzikie patki, zaleca właśnie zmniejszanie ustawień kontrastu na -2 w jpg. Komputer (monitor) rodzi skłonność do mocno kontrastowych ustawień.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •