Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Wątek: jakie stałki w zakresie do 50 włącznie?

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Odnośnie, ja mam sporawy problem, bo, można powiedzieć, wsiąkłem w stałki i potrzebowałbym pokryć czymś zakres 28mm na FF, tylko z takimi szkłami może być problem na małej matrycy - jest w planach Samyang 14mm f/2,8, jest Canon 14L (tylko dużo za drogi), albo Tamron 17-50 właśnie, w ramach stałki 17mm.
    14mm to specyficzne szkła. Tamron jest przyzwoity. Jeśli koniecznie chcesz stałki to poszukaj tokiny pro 17mm ale to szkło dopiero pokazuje pazur na pełnej klatce. Do cropa chyba jednak zoom. Tamron 17-50 jest ok.

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Tyle, że Tamron jest duży, niezgrabny i plastikowy - wolałbym jakąś stałkę. W planach mam jakiegoś analoga, a najlepiej 5D, więc wolałbym zrobić sobie teraz szklarnię EF.
    Popatrzę na tą Tokinę, co to szkiełko jest warte.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #33
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    37

    Domyślnie

    Miałam te tokine 17mm- szkło bardzo dobre, niestety dość trudno trafić, są 2 wersje tego szkła i zdaniem wielu wersja pierwsza AT-X optycznie jest lepsza od wersji At-X Pro. Jednak Tak jak kolega wyżej napisał pokazuje pazur na pełnej klatce, na cropie porównywalna do tamrona 17-50.

  4. #34
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    185

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez seb2k6 Zobacz posta
    Jest jeszcze canon 17-55 2.8 - podobno niezły
    17-55 ma imo tylko jedną wadę - nie da się zapiąć do 5d

    A bliżej meritum - sama zastanawiam się nad 28/1,8. Światełko 1,8 jest mi bardzo potrzebne, jeśli chodzi o inwestycje-na-całe-życie czyli 24L to jeszcze długo sobie na nią poczekam, bo pierwsza w rankingu moich potrzeb jest zdecydowanie 35L, a coś szerzej i jaśniej by się przydało. Myślę, że w miarę wolnych środków w najbliższym półroczu to szkiełko trafi do mojej torby.

  5. #35
    Bywalec Awatar voriax
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Bytom
    Posty
    132

    Domyślnie

    Panowie jeszcze raz podziękuję za podzielenie się doświadczeniami.

    Osobiście postanowiłem szerokim łukiem omijać wynalazki Tamrona i Sigmy
    przepłacę ale będę miał to co rzeczywiście zapłacone ... czyli totalnie wskakuję w stajnię Canona.

    Na obecną chwilę niebawem dotrze C50 1.8 jako mały eksperyment ze stałkami.

    Chyba dojrzałem do tego, że fotografia jaką głównie będę uprawiał to kategoria przyrodniczo-podróżnicza i w związku z tym bezpieczniejszy dla mnie będzie zoom.

    W planach na razie C17-55 lub C24-105... gdyż nie stać mnie na wymarzone C24-70.
    [tak w stosunku do Tamrona 17-50VC budżet wzrośnie o około 70%
    i to boli ale moja druga połówka na moje szczęście (chyba) jakoś nie lubi Tamrona :-) ]

    Pod APS-C lepszy teoretycznie byłby C17-55
    Ale, że szerokości na razie nie potrzebuję
    (przy kicie i tak śrenio focę na 22-24 i więcej, rzadko na 18 )
    więc C24-105 pasowalby dosc dobrze.

    Jeśli bardzo się mylę ratujcie :-)

    Dzięki!
    Marcin.

  6. #36
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    185

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voriax Zobacz posta
    Pod APS-C lepszy teoretycznie byłby C17-55
    Ale, że szerokości na razie nie potrzebuję
    (przy kicie i tak śrenio focę na 22-24 i więcej, rzadko na 18 )
    więc C24-105 pasowalby dosc dobrze.
    Ja wprawdzie nie pan, ale się odezwę wybór między 17-55 a 24-105 to wybór między światłem 2,8 i 4. Jeśli to jest dla Ciebie ważne - powinno stać się podstawowym kryterium. Jeśli nie i rzeczywiście nie potrzebujesz zakresu szerszego niż 24mm, to 24-105 jest idealnym spacerzoomowym rozwiązaniem. No i pasuje zarówno pod cropa jak i do ff.

  7. #37
    Bywalec Awatar voriax
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Bytom
    Posty
    132

    Domyślnie

    @katharsis: światło jest bardzo ważne ale rozważam także cechy użytkowe i "rynkowe" :-) powstał przez to jeszcze większy ambaras

    Boli mnie cena C17-55 i powiązane z ceną jego cechy:
    EF-S, i to że nie należy do serii L.

    pomyślicie snob...

    moze i tak ale obecny zakup to być może szklo przejsciowe (no chyba, ze mnie zachwyci)
    dlatego że jako szklo docelowe celuję dla siebie w zaleznosci
    od tego jak wyjdzie mi z moich najbliższych podrozy: 70-200 2.8 lub 24-70 2.8
    ewentualna pozniejsza odsprzedaz Lki w dobrej cenie to raczej prosta sprawa...
    za to tego C17-55 kurka... mam wątpliwosci.

    Pozdrawiam!
    Marcin.

    PS. Używki w takich kwotach bez gwarancji nie wchodzą wogóle pod rozwagę więc tu wychodzi na jaw kolejne moje skrzywienie... do nówek... i związane z tym ograniczenia.
    Ostatnio edytowane przez voriax ; 04-01-2010 o 21:34

  8. #38
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2008
    Wiek
    43
    Posty
    151

    Domyślnie

    Możecie mi przy okazji podpowiedzieć jaki jest sens posiadania stałki 50mm jeśli sie posiada 28 i 85 (na cropie) ? Bo tak sobie robię porównanie cenowe stałki kontra zoom (te 3 kontra 17-55) i w sumie myślę, że bez 50tki można się chyba obyć. 28-ką można podejść te pare kroków a jak nie to wykadrować...?

  9. #39
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voriax Zobacz posta
    @katharsis: światło jest bardzo ważne ale rozważam także cechy użytkowe i "rynkowe" :-) powstał przez to jeszcze większy ambaras

    Boli mnie cena C17-55 i powiązane z ceną jego cechy:
    EF-S, i to że nie należy do serii L.

    pomyślicie snob...

    moze i tak ale obecny zakup to być może szklo przejsciowe (no chyba, ze mnie zachwyci)
    dlatego że jako szklo docelowe celuję dla siebie w zaleznosci
    od tego jak wyjdzie mi z moich najbliższych podrozy: 70-200 2.8 lub 24-70 2.8
    ewentualna pozniejsza odsprzedaz Lki w dobrej cenie to raczej prosta sprawa...
    za to tego C17-55 kurka... mam wątpliwosci.

    Pozdrawiam!
    Marcin.

    PS. Używki w takich kwotach bez gwarancji nie wchodzą wogóle pod rozwagę więc tu wychodzi na jaw kolejne moje skrzywienie... do nówek... i związane z tym ograniczenia.
    Co do 17-55 to czytajac jakiekolwiek forum nie znalazlem osoby nie zadowolonej. Co do braku L, to dla mnie zadne tlumaczenie nie pomoze. Nie kupienie tego szkla, bo nie ma L jest snobizmem. Kwestia mocowania tez mnie dziwi, bowiem po co ci takie szklo na FF, tam masz 24-70.

    Inna sprawa, ze Canon ma w swoim repertuarze kilka szkiel, ktore pomimo braku literki L prawie w niczym eLom nie ustepuja. Cena 17-55, obecna xcena nie jest tragiczna, lekkow ponad 3 k to szklo moim zdaniem jest warte, za te wlasciwosci optyczne, swiatlo i zakres plus IS. Pol roku temu jak kosztowalo w okolicach 4k to wtedy bym powiedzial, ze nie warto.

    Co do stalek, to nie wiem jak do tej pory u Ciebie, ale wiedz, ze jesli byles przyzwyczajony do zooma to moze ci byc ciezko sie przestawic. A odnosnie konkretnych stalek to juz ci pisalem, nie wymagasz UWA i chcesz sie smiescic w kwocie do 3k to tandem 28 1.8 i 50 1.4 powinien ci spasowac.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez seb2k6 Zobacz posta
    Możecie mi przy okazji podpowiedzieć jaki jest sens posiadania stałki 50mm jeśli sie posiada 28 i 85 (na cropie) ? Bo tak sobie robię porównanie cenowe stałki kontra zoom (te 3 kontra 17-55) i w sumie myślę, że bez 50tki można się chyba obyć. 28-ką można podejść te pare kroków a jak nie to wykadrować...?
    Jaki sens, ano taki,ze jest sie bardziej uniwersalnym. Sa sytuacje, w ktorych podejsc nie bedziesz mogl, a 85-tka bedzie za waska. Po drugie 50-tka pozowoli ci zejsc z czasem do 1/50, gdzie 85-tka przy tym czasie bedziesz ryzykowal poruszenie. Przewaga swiatla, moze mala, ale w niektorych sytuacjach pomimo nie pelnej uzywalnosci tego szkla na pelnej dziurze moze byc nie odzowna. Trzecia sprawa to przerysowania, ktore moga powstac od zbyt bliskiego podejscia z 28-ka. Chco ja tego nie zauwazam.
    Nie mowie juz, ze 28-85 to lekka przepasc w ogniskowych.

    Twoj argument kadrowania mnie nie przekonuje, gdyz znow sa sytuacje np. ISO 1600 na cropie, gdzie kadrowanie moze skonczyc sie nie przyjemnie.

    Trojca 28 50 85 jest rowniez perspektywiczna. Na FF jak znalazl.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 05-01-2010 o 09:18 Powód: Automerged Doublepost
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  10. #40
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voriax Zobacz posta
    Osobiście postanowiłem szerokim łukiem omijać wynalazki Tamrona i Sigmy
    przepłacę ale będę miał to co rzeczywiście zapłacone ... czyli totalnie wskakuję w stajnię Canona.

    Na obecną chwilę niebawem dotrze C50 1.8 jako mały eksperyment ze stałkami.
    W przypadku C50/1,8 trudno mówic o przepłaceniu :smile:

    Cytat Zamieszczone przez voriax Zobacz posta
    Pod APS-C lepszy teoretycznie byłby C17-55
    Pod APS-C w tym zakresie najlepszy zoom. Warty obecnej ceny.
    Ostatnio edytowane przez Sunders ; 05-01-2010 o 10:14 Powód: Automerged Doublepost

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •