Nie jestem doświadczonym użytkownikiem i mam "tylko" 450D w chwili obecnej , miałem okazję bawić się 7D także i naprawdę nie widzę różnicy w szumach z obu aparatów na tym samym ISO w formacie zdjęć publikowanych w internecie.
Nie jestem doświadczonym użytkownikiem i mam "tylko" 450D w chwili obecnej , miałem okazję bawić się 7D także i naprawdę nie widzę różnicy w szumach z obu aparatów na tym samym ISO w formacie zdjęć publikowanych w internecie.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone , wszechświat i ludzka głupota.
A.Einstein
Jak umieszczają zdjęcia pomniejszone z pełnej rozdzielczości to różnica będzie na plus - pisałem o tym. Ale jak będą chcieli coś wykadrować to często okazuje się, że wychodzi na minus. Zdjęcia z 7D są mniej ostre, więc najpierw trzeba je wykadrować, wyostrzyć, zmniejszyć do netu i znowu wyostrzyć, co jakby nie patrzeć wyodrębnia szumy i suma sumarum wymaga więcej zachodu, a jakość często jest gorsza.
Przykład
Zdjęcie z piłki aparatem 350D i 7D. ISO 200
350D
Kadruję, zmniejszam, wyostrzam - obrazek bardzo przyzwoity jak na cropa z cropa
7D
Kadruję, wyostrzam, zmniejszam, wyostrzam. Szumy już są większe, a jakość samego obrazka też gorsza.
Jeszcze raz powtórzę. Piszę tutaj o wąskiej dziedzinie i sporym kadrowaniu.
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
Mam 30D i jest to puszka ok, wydaje mnie sie ze przesiadka na cokolwiek innego niz FF nie ma sensu - no chyba ze ktos fotografuje sport i potrzebna mu szybkosc, poza tym innych znaczacych roznic nie ma.
Mnie sie marzy FF z AF 7D i wtedy jak bedzie to puszka gabarytowo xxD to bedzie ideal, tylko zeby nie zrobili jak w 60D zmniejsza i wsadza plastik...
Grzegorz
No i dochodzą jeszcze kolory i bokeh, które różnią się od starych puszek. W 350D kolory są cieplejsze, w 7D zimniejsze. Ale to już kwestia gustu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
I taka jest prawda. A same sample już obrobione można porównać np. u mnie na stronie i na wroclawianie.info. Czasem jesteśmy na tych samych imprezach. Ja robię 7D, a znajomy z wroclawian 30D. Kadry mamy czasem bardzo podobne. Każdy niech sobie zerknie i oceni jakość tych dwóch puszek.
Ostatnio edytowane przez myslidar ; 06-09-2010 o 14:00 Powód: Automerged Doublepost
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
Ja również nie zamierzam wywoływać tutaj kłótni
Piszę z własnego doświadczenia, a doświadczenie mówi mi, że jak się do 7D podepnie dobre szkło do zdjęcia są do bólu ostre prosto z puszki.
To widocznie 70-200 2.8 IS nie jest takim szkłem
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
...pewnie trzeba kupić wersję II![]()
Ostatnio edytowane przez myslidar ; 06-09-2010 o 14:15 Powód: Automerged Doublepost
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
W tej kwestii się nie wypowiem, bo nie mam żadnego z tych szkieł![]()
Trudno wrzucić podobne kadry ze sportuNad postprocessingiem siedzę już ładnych kilka miesięcy. To co doskonale sprawdzało się przy 350D zupełnie nie daje rady w przypadku 7D. Być może jest jakiś sposób do tego co potrzebuję, ale uniwersalnej metody jeszcze nie znalazłem.
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
Podobne w sensie takie samo oświetlenie, podobna odległość od obiektów fotografowanych, nie identyczne kadry.
O, to to! Stary workflow niekoniecznie muszą się sprawdzać przy nowym korpusie. Dotyczy to głównie zmiany systemu, ale i w obrębie jednego może się dawać we znaki.Nad postprocessingiem siedzę już ładnych kilka miesięcy. To co doskonale sprawdzało się przy 350D zupełnie nie daje rady w przypadku 7D.
I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it