Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 67

Thread: 50D czy 7D czy coś innego

  1. #11
    Pełne uzależnienie MC_'s Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Torun/Slupsk
    Posts
    3,444

    Default

    Sebcio, raczysz chyba zartowac. Spojrz na cene tych obiektywow i podlicz wszystkie wydatki.

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Wrocław
    Age
    45
    Posts
    2,655

    Default

    Quote Originally Posted by MC_ View Post
    Sebcio, raczysz chyba zartowac. Spojrz na cene tych obiektywow i podlicz wszystkie wydatki.
    pisalem o jakosci obiektywow i taniej pelnej klatce w sensie samego body ;-)
    ceny tych szkieł są kosmiczne, to akurat wiem

    akustyk pisal o 17-40, 24-105, 70-200 F4
    ja nie rozumiem zadnych przeslanek aby kupowac takie szkla, chyba jedyna jest posiadanie szkła z czerwonym paskiem, zreszta sa to chyba jedne z najczesniej sprzedawanych obiektywow, kazdy predzej czy pozniej chce zamienic je na wersje 2.8

    jak juz kupowac cos budzetowego do widoczkow czy spacerow, to lepiej kupic inne szkielka, bardziej uniwersalne i czesto sporo tansze
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  3. #13
    gajowy akustyk's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    holandia
    Age
    47
    Posts
    12,208

    Default

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    akustyk pisal o 17-40, 24-105, 70-200 F4
    ja nie rozumiem zadnych przeslanek aby kupowac takie szkla, chyba jedyna jest posiadanie szkła z czerwonym paskiem,
    to moze tak: wymien lepszy zestaw do landszaftu
    krotkie przypomnienie: landszaft to nie jest kotlet. na tej dzialce zarabia moze jakis promil ogolnie uprawiajacych osob. i z punktu widzenia normalnie zarabiajacego hobbysty to jest zestaw o optymalnym stosunku ceny do jakosci. fajnie, ze Sony ma swoje A900, ale do spoly z Zeissami to sie robi znacznie drozsza imprezka.


    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    zreszta sa to chyba jedne z najczesniej sprzedawanych obiektywow, kazdy predzej czy pozniej chce zamienic je na wersje 2.8
    ale do landszaftu?
    mozemy dyskutowac o zmianie 17-40 na 16-35 - ale nie z uwagi na swiatlo a jakosc optyczna. natomiast nie ma dyskusji nad 24-70 zamiast 24-105 (masa, gabaryt, zakres) a juz zwlaszcza ktorykolwiek 70-200/2.8 zamiast 70-200/4 IS. dlatego ze wsrod 70-200 tylko wersja f/4 IS pracuje dobrze pod swiatlo, a pozostale ssa na calej linii.

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    jak juz kupowac cos budzetowego do widoczkow czy spacerow, to lepiej kupic inne szkielka, bardziej uniwersalne i czesto sporo tansze
    ale widoczki i spacery to sa jednak zupelnie inne dziedzieny.

    a czy mozna taniej do landszaftu? mozna. w cropie. ale przyjemnosc i latwosc uzytkowania pelnoklatkowego celownika jest nie do przecenienia w tej dzialce. a ze szkla nie musza byc z czerwonym paskiem - ano, nie musza. moga byc inne, nierzadko ostrzejsze. aczkolwiek nie zdarzylo mi sie spotkac sensownego (cenowo i optycznie) zamiennika wszystkich tych trzech szkiel, ktory by dawal dobre kolory. przerabialem rozne Sigmy, Tamrony i Tokiny.... i tylko Tokina z tego zestawienia ma sensowne soczewki. Sigma to darmowa musztarda a Tamron to OMO dla kolorow...
    www albo tez flickr

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Wrocław
    Age
    45
    Posts
    2,655

    Default

    Quote Originally Posted by akustyk View Post
    to moze tak: wymien lepszy zestaw do landszaftu

    troche dziwi na pewno fakt braku szerokich szkiel niezaleznych producentow pod FF, to sie pewnie niedlugo zmieni, ale zapotrzebowanie juz jest spore,

    byl kiedys Tamron 17-35, ktory byl calkiem przyjemnym szklem (za swoja cene)

    w tej chwili najlepszym budzetowym szklem do widoczkow jest chyba Canon 24 2.8, za ~1000 zł mamy niesamowita rownomierna ostrosc w calym kadrze juz od 2.8 nawet, i co wazne - bez znieksztalcen

    a propos 2.8 i 4.0 - nie kazdy kto chce i potrzebuje swiatla robi zaraz sluby, zreszta 2.8 do kotleta to juz ciemnosc

    jak komus ciazy sprzet to moze lepiej zaopatrzyc sie do robienia widoczkow w jakiegos Canona G11 i po problemie
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  5. #15
    gajowy akustyk's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    holandia
    Age
    47
    Posts
    12,208

    Default

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    byl kiedys Tamron 17-35, ktory byl calkiem przyjemnym szklem (za swoja cene)
    nadal mozna go kupic. albo podobna Sigme.
    ale optycznie ich rogi nie wytrzymuja porownania nawet z 17-40.
    dorzuc konstrukcje mechaniczna i AF i ta roznica w cenie zdecydowanie robi sie niezaporowa.

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    w tej chwili najlepszym budzetowym szklem do widoczkow jest chyba Canon 24 2.8, za ~1000 zł mamy niesamowita rownomierna ostrosc w calym kadrze juz od 2.8 nawet, i co wazne - bez znieksztalcen
    fakt, tez rozwazalem 24/2.8. ale wyszlo mi, ze tak czy siak nie ucieklbym od dokupienia do kompletu 20/2.8. co daje dwa szkla w cenie praktycznie tej samej co 17-40, z dwoma srednicami filtrow (kompletnie przy tym niezgodnymi z reszta plecaka) i bylo nie bylo z mniejszymi mozliwosciami niz 17-40 z punktu widzenia landszaftu. a ostrosc przy dziurkach ponizej f/5.6 nie ma tu zadnego znaczenia.

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    a propos 2.8 i 4.0 - nie kazdy kto chce i potrzebuje swiatla robi zaraz sluby, zreszta 2.8 do kotleta to juz ciemnosc
    zgoda, z tym ze ja bardziej kombinowalem w druga strone; z punktu widzenia landszaftu f/2.8 jest luksusem. fajnie miec, ale nie jakby mialo kosztowac dodatkowe pieniadze.

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    jak komus ciazy sprzet to moze lepiej zaopatrzyc sie do robienia widoczkow w jakiegos Canona G11 i po problemie
    no juz az w takie skrajnosci bym nie popadal. rownie dobrze do reportazu mozna wziac kamere, bo ma duzo fps-ow, a jakosc obrazu, z punktu widzenia druku w gazetach, bynajmniej jest wystarczajaca wezmy przyklad takiego Przekroju, gdzie widzialem cale kartki A4 drukowane z jakis niewielkich wycinkow klatek z G3 przy ISO 400
    www albo tez flickr

  6. #16
    Pełne uzależnienie m_o_b_y's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Wa-wa
    Posts
    1,095

    Default

    A ja rozważam szkiełko TSE 24, mkI, jak Ci się widzi do landszaftów?
    Lepsze by było mk2, ale kosztuje 2 razy tyle.

    Mam 24-105, 50, 70-200 i 100 i aktualnie parę złociszów i rozważam zakup albo tego TS-a, albo 16-35, albo 24 1.4 mk1, bo na mk 2 nie wystarczy.
    Co byś mi radził nabyć do krajobrazu z tej kolekcji ?
    Pozdrówka
    Last edited by m_o_b_y; 27-11-2009 at 12:48 PM.
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  7. #17
    gajowy akustyk's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    holandia
    Age
    47
    Posts
    12,208

    Default

    Quote Originally Posted by m_o_b_y View Post
    A ja rozważam szkiełko TSE 24, mkI, jak Ci się widzi do landszaftów?

    Lepsze by było mk2, ale kosztuje 2 razy tyle.

    Mam 24-105, 50, 70-200 i 100 i aktualnie parę złociszów i rozważam zakup albo tego TS-a, albo 16-35, albo 24 1.4 mk1, bo na mk 2 nie wystarczy.
    Co byś mi radził nabyć do krajobrazu z tej kolekcji ?
    Pozdrówka
    16-35 II jesli Cie stac. chociaz IMHO to jest za drogie szklo dla niezarabiajacego
    landszafciarza. w sensie - jak kogos stac, to voila, ale do amatorskich potrzeb ani nie jest niezbedne ani tanie.

    z tym ze ja ogolnie dziwny jestem, bo juz szlag trafil jak wydalem pol miesiecznej pensji za 24-105. bo przy moich sporadycznych zarobkach z foto to jest po prostu rozpusta i burzujstwo fakt, szklo warte tych pieniedzy, ale to wynika z faktu, ze po prostu za dobre dla niezarobkowego landszafciarza
    www albo tez flickr

  8. #18
    Pełne uzależnienie m_o_b_y's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Wa-wa
    Posts
    1,095

    Default

    Quote Originally Posted by akustyk View Post
    16-35 II jesli Cie stac. chociaz IMHO to jest za drogie szklo dla niezarabiajacego
    landszafciarza. w sensie - jak kogos stac, to voila, ale do amatorskich potrzeb ani nie jest niezbedne ani tanie.

    z tym ze ja ogolnie dziwny jestem, bo juz szlag trafil jak wydalem pol miesiecznej pensji za 24-105. bo przy moich sporadycznych zarobkach z foto to jest po prostu rozpusta i burzujstwo fakt, szklo warte tych pieniedzy, ale to wynika z faktu, ze po prostu za dobre dla niezarobkowego landszafciarza

    Przyznam się, że troszkę mnie kusi ten TS, jako otwierający nowe możliwości.
    Wersja I nie jest demonem ostrości, ale przymknięta podobno jest dosyć ostra.
    Wielka wada takiego szkła, to fakt, że w razie konieczności odsprzedaży lista zainteresowanych bywa raczej krótka.

    Jako tańszy wariant dla 16-35 rozważałem też 17-40, które jest niezbyt ostre dla mniejszych f, ale dość ostre przymknięte.
    Pozdrówka
    Last edited by m_o_b_y; 27-11-2009 at 01:15 PM.
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  9. #19
    Uzależniony jac+'s Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Age
    51
    Posts
    842

    Default

    Wracając do tematu... Moim zdaniem kup 40D/50D + porządne szkło. Cena będzie równa cenie samej puchy 7D.
    Mała spiżarnia: duża puszka, mniejsza puszka, pudełko sardynek, 5 słoików i naleśnik na deser

  10. #20
    Początki nałogu ecki74's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Mikołów
    Age
    50
    Posts
    289

    Default

    A co jeśli ktoś juz ma szkła np. 17-55, 70-200 i inne, to wtedy wybór staje sie trudniejszy.
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •