Strona 9 z 17 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 176

Wątek: #68 - Wołanie RAWów - podstawy czyli szkółka

Mieszany widok

  1. #1
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Dołożyłem suplement o wołaniu extremalnym czyli jak wołać zamiast pseudo HDRów.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #2
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Dołożyłem suplement o wołaniu extremalnym czyli jak wołać zamiast pseudo HDRów.
    Panie Januszu ..
    Naprawdę wspaniała robota!
    Mam jednak wątpliwość, czy to co pan napisał o - głębi bitowej- tzn. że obróbka w 16-bitach jest lepsza ?
    W przypadku grafiki( gradienty) tak, ja natomiast mimo usilnych starań , nie widzę różnicy pomiędzy zdjęciami obrabianymi na 8 czy16 bit.
    Ani na monitorze, ani na wydrukach.

  3. #3
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agema Zobacz posta
    ...
    Mam jednak wątpliwość, czy to co pan napisał o - głębi bitowej- tzn. że obróbka w 16-bitach jest lepsza ?
    W przypadku grafiki( gradienty) tak, ja natomiast mimo usilnych starań , nie widzę różnicy pomiędzy zdjęciami obrabianymi na 8 czy16 bit.
    Ani na monitorze, ani na wydrukach.
    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=19818 i właściwie nic więcej...

    To, że nie widzisz różnicy to:

    1. Nie oznacza, że jej nie ma,
    2. Może oznaczać, że zmiany były niewielkie. Na tyle nieduże, że są niezauważalne. Niezauważalne oznacza, że jednak są :-)

    Naprawdę może 1% populacji jest w stanie dostrzec subtelne różnice w przejściach tonalnych. Obróbka w PS jest zawsze niszcząca więc... rule of thumb: NIE OBRABIAC w 8 bitach :-)


    *rule of thumb - http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_thumb :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    ...
    2. Może oznaczać, że zmiany były niewielkie. Na tyle nieduże, że są niezauważalne. Niezauważalne oznacza, że jednak są :-)

    Naprawdę może 1% populacji jest w stanie dostrzec subtelne różnice w przejściach tonalnych. Obróbka w PS jest zawsze niszcząca więc...
    no ale żeby nie popaść w przesadę skoro zdecydowana większość nie widzi różnicy a nawet jest to tylko 1% to równie dobrze można by uogólnić, że różnicy nie ma (przepraszam jest teoretyczna).

    ale żeby nie było to obrabiam na 16 (bo się boje że coś strace, czego nie widzę ;-) )

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mikol Zobacz posta
    no ale żeby nie popaść w przesadę skoro zdecydowana większość nie widzi różnicy a nawet jest to tylko 1% to równie dobrze można by uogólnić, że różnicy nie ma (przepraszam jest teoretyczna)....
    To NIE JEST różnica teoretyczna. Pisałem o bardzo subtelnych różnicach, które jest w stanie dostrzec te 1% populacji. Bo to prawda - bardzo drobne różnice jest w stanie dostrzec niewielu. Problem w tym, że w wielu przypadkach różnice są tak duże że nie widzi ich tylko autor tak genialnej obróbki

    Robi się OT więc nic więcej nie napiszę w tym temacie. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #6
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Jeśli już wydamy te 400 zł na Passport Color Checker (np. tu: http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.p...ct/show/id/796 albo tu: http://www.wzorniki.eu/opis/531750/c...-passport.html) to co za problem robić profile do każdej sesji. W Passport Color Checker jest dołączony program do robiena takich profili. Można robić też "Dual Illuminant" czyli np. jedno zdjęcie tablicy w kościele a drugie przed kosciołem i program sam dobierze profil dla wszystkiego "pomiędzy". Profil będzie się zmieniał w zależnosci od temperatury barwowej.

    Rozwiązanie z dużą tablicą Gretaga jest niby tańsze ale albo trzeba kupić program (paskudnie drogi) albo używać darmowego DNG Profile Editor od Adobe.

    Passport jest wielkości paszportu a tablica Gretaga to A4. Niby duża tablica Gretaga jest bardziej profi ale... wygoda passporta powala.

    Czy wystarczy raz zrobić? - I tak i nie. Tak bo raz zrobiony profil np. "na powietrzu" i tak będzie lepszy od jakiegoś uśrednionego "standardu". Nie bo profil mocno zależy od oświetlenia więc profil zrobiony w lipcu przy pełnym słońcu niezbyt będzie pasował w grudniu przy pełnym zachmurzeniu i opadach śniegu.

    Cytat Zamieszczone przez arturro72 Zobacz posta
    ....(przy kliknięciu na link wyskakuje "diagdnozuj problem połączenia z internetem), czy to oznacza że te lekcje zostały usunięte z ?serwera?, czy w jakis sposób można je jeszcze osiągnąc?
    z góry dziękuję
    Prawy klik i "zapisz do". Nic nie zostało usunięte z serwera. Kodek od wmv jest w każdej windozie.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 08-12-2009 o 22:13 Powód: Automerged Doublepost

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    malbork
    Wiek
    53
    Posty
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Prawy klik i "zapisz do". Nic nie zostało usunięte z serwera. Kodek od wmv jest w każdej windozie.
    działa
    wielkie dzięki
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 08-12-2009 o 22:24

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Czy można prosić jeszcze o dodatkową lekcję na temat krzywych? Wiem, że jest T&T #35, ale mam wrażenie że jest on nieco przestarzały i wiele się od tego czasu zmieniło. A przynajmniej słowa z #23:
    Cytat Zamieszczone przez JanuszBody
    Od kontrastu to jest Photoshop! z krzywymi (na warstwach oczywiście). Najczęściej klikamy "Auto" i zjeżdzamy w dół o jakieś 30-50 jednostek.
    Fajnieby było poświęcić 10 minut na pokazanie bardziej wnikliwie jak używać krzywych w ACR. Wiem, że o krzywej S było powiedziane w niektórych lekcjach, wiem też że lekcja 3 mówi o tym zagadnieniu. Ale jakby jeszcze było kilka przykładów na konkretnych zdjęciach (czyli to co część druga lekcji 3 pokazuje) i wytłumaczone dlaczego tak, a nie inaczej...myślę że wiele osób by skorzystało

    Z góry dzięki!

  9. #9
    Dopiero zaczyna Awatar conti
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    św. Wieży
    Posty
    36

    Thumbs up

    Na początek, przy tej okazji to chciałem się przywitać i dołączyć z pokłonami to kolegi arturro. Przeglądam, czytam to forum od jakiegoś czasu i jak to mówią starsi "patrz i ucz się", więc nie zabierałem głosu nie chcąc przeszkadzać bardziej doświadczonym w dyskusji. Wykłady Janusza oglądałem z zapartym tchem, widać dusza akademika dalej w nim tkwi.
    Dlatego sądzę, że należy się poparcie dla allxages w prośbie o ew. późniejsze rozszerzenie paru zagadnień, choćby na początku te nieszczęsne krzywe.
    Oczywiście po pracy nad BRIDGE
    Pozdrav

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    to juz wiecej lekcji nie bedzie?
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

Strona 9 z 17 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •