Dołożyłem suplement o wołaniu extremalnym czyli jak wołać zamiast pseudo HDRów.
Dołożyłem suplement o wołaniu extremalnym czyli jak wołać zamiast pseudo HDRów.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Panie Januszu ..
Naprawdę wspaniała robota!
Mam jednak wątpliwość, czy to co pan napisał o - głębi bitowej- tzn. że obróbka w 16-bitach jest lepsza ?
W przypadku grafiki( gradienty) tak, ja natomiast mimo usilnych starań , nie widzę różnicy pomiędzy zdjęciami obrabianymi na 8 czy16 bit.
Ani na monitorze, ani na wydrukach.
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=19818 i właściwie nic więcej...
To, że nie widzisz różnicy to:
1. Nie oznacza, że jej nie ma,
2. Może oznaczać, że zmiany były niewielkie. Na tyle nieduże, że są niezauważalne. Niezauważalne oznacza, że jednak są :-)
Naprawdę może 1% populacji jest w stanie dostrzec subtelne różnice w przejściach tonalnych. Obróbka w PS jest zawsze niszcząca więc... rule of thumb: NIE OBRABIAC w 8 bitach :-)
*rule of thumb - http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_thumb :-)
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
no ale żeby nie popaść w przesadę skoro zdecydowana większość nie widzi różnicy a nawet jest to tylko 1% to równie dobrze można by uogólnić, że różnicy nie ma (przepraszam jest teoretyczna).
ale żeby nie było to obrabiam na 16 (bo się boje że coś strace, czego nie widzę ;-) )
To NIE JEST różnica teoretyczna. Pisałem o bardzo subtelnych różnicach, które jest w stanie dostrzec te 1% populacji. Bo to prawda - bardzo drobne różnice jest w stanie dostrzec niewielu. Problem w tym, że w wielu przypadkach różnice są tak duże że nie widzi ich tylko autor tak genialnej obróbki![]()
Robi się OT więc nic więcej nie napiszę w tym temacie. :-)
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Jeśli już wydamy te 400 zł na Passport Color Checker (np. tu: http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.p...ct/show/id/796 albo tu: http://www.wzorniki.eu/opis/531750/c...-passport.html) to co za problem robić profile do każdej sesji. W Passport Color Checker jest dołączony program do robiena takich profili. Można robić też "Dual Illuminant" czyli np. jedno zdjęcie tablicy w kościele a drugie przed kosciołem i program sam dobierze profil dla wszystkiego "pomiędzy". Profil będzie się zmieniał w zależnosci od temperatury barwowej.
Rozwiązanie z dużą tablicą Gretaga jest niby tańsze ale albo trzeba kupić program (paskudnie drogi) albo używać darmowego DNG Profile Editor od Adobe.
Passport jest wielkości paszportu a tablica Gretaga to A4. Niby duża tablica Gretaga jest bardziej profi ale... wygoda passporta powala.
Czy wystarczy raz zrobić? - I tak i nie. Tak bo raz zrobiony profil np. "na powietrzu" i tak będzie lepszy od jakiegoś uśrednionego "standardu". Nie bo profil mocno zależy od oświetlenia więc profil zrobiony w lipcu przy pełnym słońcu niezbyt będzie pasował w grudniu przy pełnym zachmurzeniu i opadach śniegu.
Prawy klik i "zapisz do". Nic nie zostało usunięte z serwera. Kodek od wmv jest w każdej windozie.
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 08-12-2009 o 22:13 Powód: Automerged Doublepost
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Czy można prosić jeszcze o dodatkową lekcję na temat krzywych? Wiem, że jest T&T #35, ale mam wrażenie że jest on nieco przestarzały i wiele się od tego czasu zmieniło. A przynajmniej słowa z #23:
Fajnieby było poświęcić 10 minut na pokazanie bardziej wnikliwie jak używać krzywych w ACR. Wiem, że o krzywej S było powiedziane w niektórych lekcjach, wiem też że lekcja 3 mówi o tym zagadnieniu. Ale jakby jeszcze było kilka przykładów na konkretnych zdjęciach (czyli to co część druga lekcji 3 pokazuje) i wytłumaczone dlaczego tak, a nie inaczej...myślę że wiele osób by skorzystałoZamieszczone przez JanuszBody
Z góry dzięki!
Na początek, przy tej okazji to chciałem się przywitać i dołączyć z pokłonami to kolegi arturro. Przeglądam, czytam to forum od jakiegoś czasu i jak to mówią starsi "patrz i ucz się", więc nie zabierałem głosu nie chcąc przeszkadzać bardziej doświadczonym w dyskusji. Wykłady Janusza oglądałem z zapartym tchem, widać dusza akademika dalej w nim tkwi.
Dlatego sądzę, że należy się poparcie dla allxages w prośbie o ew. późniejsze rozszerzenie paru zagadnień, choćby na początku te nieszczęsne krzywe.
Oczywiście po pracy nad BRIDGE
Pozdrav
to juz wiecej lekcji nie bedzie?
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4