Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: 24-70 L czy 16-35 II L?

  1. #1
    Początki nałogu Awatar ArekLodzPl
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    346

    Domyślnie 24-70 L czy 16-35 II L?

    Chcę kupić obiektyw(pod FF), który będzie mi pokrywał ogniskową od 24 do 35 mm (głównie do zdjęć w kościele i na sali). Poradźcie które z tych dwóch szkieł daje lepszy - ostrzejszy obraz i które lepiej zachowuje się przy pełnej dziurze.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Przy tym zakresie polecam 16-35 - tylko dla tego ze mialem i gdy zabraknie szerokosci to zejdziesz nizej. 24-70 nie mialem. Tylko o nim czytalem

    W kazdym razie - zastanow sie nad 24L.

  3. #3
    Początki nałogu Awatar oszołom
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    52
    Posty
    301

    Domyślnie

    Zdecydowanie bardziej będę polecał dla ciebie pod FF 24-70. Jest dużo lepszy optycznie, ostry od pełnej dziury oraz 24mm na FF to naprawdę jest bardzo szeroko.
    Eos 1D Mark IV + maleńka szklarnia elek oraz jeden Zeiss:-D

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oszołom Zobacz posta
    Zdecydowanie bardziej będę polecał dla ciebie pod FF 24-70. Jest dużo lepszy optycznie, ostry od pełnej dziury oraz 24mm na FF to naprawdę jest bardzo szeroko.
    Khem, khem..

    Czy kolega mial rowniez 16-35? Nie ma znaczenia czy mkI, czy II.
    Tak tylko gwoli scislosci - 16-35 tez masz ostre od 2.8

    A ogniskowa mozesz wybrac tylko Ty

    Powyzej 35mm to sobie 85 1.8 do portretu dolozysz.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Zależy jakich przysłon używasz. Jeśli lubisz 2.8 to obawiam się, że możesz się zawieść na 24-70, bo ta kombinacja (24-30@2.8 ), to najsłabszy punkt tej elki. Przy przymknięciu jest dobrze.
    16-35 nie mam, ale ponoć jest podobnie.

    Cytat Zamieszczone przez oszołom Zobacz posta
    ... oraz 24mm na FF to naprawdę jest bardzo szeroko.
    Z tym bym dyskutował
    C-F-K - forever

  6. #6
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Miałem oba i:

    24mm: ostrość porównywalna w obu na 2.8. W 24-70 przy tej ogniskowej jest nieduża beczka, w 16-35II na tej ogniskowej linie poziome są proste.

    35mm: ostrość 2.8 środka lepsza w 16-35II, narożników chyba minimalnie lepsza w 24-70. 16-35II ma niewielką, ale widoczną czasem poduszkę, w 24-70 ta ogniskowa jest bez dystorsji.

    Kolorystyka chyba minimalnie na korzyść 16-35II.
    AF na korzyść 16-35II zdecydowanie (5D1).

    Ułatwiłem wybór?

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Poznań
    Posty
    86

    Domyślnie

    mam obydwa i co mógłbym powiedzieć...
    mając 16-35 2.8II i 70-200 2.8 czasem brakowało czegoś co zapchało by tą dziurę
    24-70 można potraktować jako uniwersalny standard
    pomimo licznego wieszania kotów na tym szkle ja sobie je chwale
    Ogniskowa to dość indywidualna sprawa
    czasem trzeba szerzej, a wtedy 24mm może okazać się za wąsko
    dobrze mieć pełny interesujący Cie zakres ogniskowych
    a optycznie szkła są bardzo dobre, AF 16-35 jednak bije na głowę 24-70!
    30d,16-35 2.8II L 24-70 2.8L 70-200 2.8L 85 1.2II L 580 EX II Manfrotto, Lowepro, SanDisk ... wiele planów i zapału

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    16-35II jest/był dla mnie nieco za krótki. Optycznie to świetne szkło. Nie mam zastrzeżeń.
    Z 24-70 jest zupełnie inaczej. To rzeczywiście słabszy na szerokim końcu, ale bardzo uniwersalny zoom. Jeśli na cropie nie będzie ci za wasko 24mm to pamiętaj, że masz w nim 70mm 2.8 i naprawdę dobrej jakości obrazka. Mam jednak wrażenie, że 24-70 jest jednak szkłem lepiej pracującym z FF-em. Jest też wielki. Używany z osłoną wymaga (dopięty do puchy) sporej torby. Ja miałem przebłysk, żeby na piątkach do niego wrócić, jak sobie pomyślę jaki to kloc....Słowem: ustal sobie priorytet - czy uniwersalność, czy szerokość jest dla ciebie ważniejszym kryterium. Jeśli sporo robisz szerokich kadrów to 16-35, jeśli nie masz takich preferencji to 24-70. Aha - z jakiś irracjonalnych powodów 16-35 jest bardzo trudno ostatnio odsprzedać.

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Alde
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Koszalin
    Wiek
    58
    Posty
    360

    Domyślnie

    W kościele 24-70 a na sali 16-35 ... tak to wypada przynajmniej u mnie patrząc na ACR
    ------------------
    Canon-Foto-Klub
    ------------------
    Sleeping in Light
    ------------------

    It takes love over gold and mind over matter ...

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ArekLodzPl Zobacz posta
    Chcę kupić obiektyw(pod FF), który będzie mi pokrywał ogniskową od 24 do 35 mm (głównie do zdjęć w kościele i na sali). Poradźcie które z tych dwóch szkieł daje lepszy - ostrzejszy obraz i które lepiej zachowuje się przy pełnej dziurze.
    starając się uczciwie odpowiedzieć na postawione pytanie, to chyba musisz się zastanowić czy wolisz czasem trochę szerzej, czy trochę dłużej

    wiemy co wolą dziewczyny , co wolisz Ty?

    24-70 jest uniwersalny do bólu i jakoś nie powala a kilka osób twierdzi nawet, że 24-105 ładniej obrazuje

    16-35 natomiast to już UWA, ale zaczął mnie wkurzać, szczególnie w okolicach 24mm, fajnego portretu tym się nie zrobi, bo potrafi wyciągnąć w rogach twarze jak na wirówce lotniczej, kończyny też powykręca jak sadysta z ortopedii...więc uzupełniłem ten zakres o 24L a 16-35 zostało głównie pod wodę

    inna sprawa, że gdybym musiał wybrać jedno, jedyne szkło np. na wyjazd RTM, to wziąłbym właśnie 16-35 ;-)

    do wnętrz wybór jest więc prosty: 24L i 50L
    papa 5D2 | EOS R | RF 24-105 L IS NANO| Sigma 15 | EF 24 L II | EF 16-35 L II | EF 50 L |EF 70-300 IS II NANO | TS-E 24 II

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •