Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: najlepszy ze wszystkich

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anjja Zobacz posta
    wychodza (choc wiem ze na to wpływ mają szkła i film i tak dalej...). Przykładowo: robie canonem400d i 5d... i widzę różnice. Jak to jest z analogowymi? Czy wyższa półka to faktycznie lepsza jakość zdjęć, czy tylko różnica w budowie i kilka dodatkowych funkcji?
    Praktycznie tylko i wyłącznie różnica w budowie i kilka dodatkowych funkcji (wyłączając przypadki gdy czegoś nie sfotografujesz bo aparat będzie za wolny albo ten który masz ma np. niesprawną migawkę). W takiej sytuacji to inwestuj w szkła i dobre filmy bo poza tym że wydasz pieniądze na korpus i będziesz miał(a) nową zabawkę to zdjęcia wiele różnić się nie będą...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  2. #12
    Zablokowany
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    55

    Domyślnie

    Między 400D a 5D jest różnica w fizycznej wielkości matrycy,to tak jakbyś porównywała analogowy mały obrazek ze średnim formatem ( oczywiście w uogólnieniu !!! ) różnica będzie widoczna gołym okiem.
    Wyższa półka sprzętowa nie przeniesie Cię w świat lepszej jakości !!!
    Skoro znajomemu wychodzą lepsze zdjęcia, to radzę zapytać, pójść razem w plener i skorzystać z jego wiedzy i doświadczenia.Na pewno wyższość jego zdjęć nie jest spowodowana przez body.
    Moim zdanie poznaj swój aparat, jego zalety oraz ograniczenia i rób zdjęcia !!!
    Jeśli za jakiś czas okaże się, że w Twoim body brakuje czegoś to pomyśl o zmianie.
    I na koniec: warto mieć w zestawie całkowicie manualną puszkę, sporo się można nauczyć !!!
    A co do samego analoga, to sporo osób przy nim zostało, na przykład ja

  3. #13

    Domyślnie

    ciekawe jak można "nie czytać" tego, co ktoś pisze mówiłam, ze moje poszukiwania nie ze względu na niechęć do mojego aparatu. naprawde baaaardzo go lubię! zrobiłam nim sporo pięknych i "moich" zdjęć pytam ze względu na nieświadomość w tym zakresie. a pisałam również, ze jestem pewna ze znajomy nie ze względu na umiejętności uzyskuje efekt "oczu na wskros" itp(i skoro tak pisze to jestem pewna!). a zanim zaczęłam robić swoim aparatem to instrukcje przeczytałam pięć razy, bardzo dokładnie. Podkreślam: to nie dla zabawy, nie wymysł, a jedynie poszukiwanie racji Niesamowite jak można odbierać pytania. W każdym razie dziękuję za pomoc chcącym pomocy udzielić. Pozdrawiam

  4. #14
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anjja Zobacz posta
    Może te starsze sprzęty są warte zobaczenia?
    Są, ale to zupełnie inny system i obiektywy (Canon FD), kompletnie nie kompatybilny (poza kilkoma lampami i kilkoma aparatami z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych).
    Zmieniając Eos-a 50E na Eosa 3 lub 1 uzyskasz lepszy autofocus, co może mieć wpływ na zdjęcia, a reszta to dodatki.
    Jeśli do 50e i 1V przypniemy ten sam obiekty, i założymy takie same klisze to przy jednakowych parametrach ekspozycji (pomijam ustawienie ostrości, zakładamy że AF wyostrzy tak samo) to zdjęcia wyjdą identyczne, chyba że któryś z aparatów nie będzie trzymał czasów naświetlania albo przepuszczał światło przez obudowę, ale to w Eosach raczej rzadko się zdarza.
    50e nie jest najnowocześniejszą puszką i ale wymiana na bardziej wypasionego Eosa wiele nic nie zmieni, chyba że fotografujesz poruszające się obiekty i AF nie zawsze nadąża.
    Inny "klimat" zdjęć z A1 wynika wyłącznie z optyki. Obiektywy FD miały inną konstrukcję i może to mieć wpływ na kolor, kontrast, ostrość, miękkość w portretach, czyli generalnie na plastykę zdjęć.
    Jeśli nie przeszkadza Ci brak AF to możesz spróbować z systemem FD, sensowny aparat plus kilka szkieł to wydatek rzędu 1000 - 1200 zł. Obiektywy tego systemu, z racji na niekompatybilnośc z czymkolwiek nowszym, są bardzo tanie.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #15
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Łódź
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Jeśli do 50e i 1V przypniemy ten sam obiekty, i założymy takie same klisze to przy jednakowych parametrach ekspozycji (pomijam ustawienie ostrości, zakładamy że AF wyostrzy tak samo) to zdjęcia wyjdą identyczne, chyba że któryś z aparatów nie będzie trzymał czasów naświetlania albo przepuszczał światło przez obudowę, ale to w Eosach raczej rzadko się zdarza.
    Akurat w przypadku 50e to się niestety bardzo często zdarza, najczęstszą usterką tej puszki jest samootwierający sę na skutek awarii zamka tył i wypadająca na ulicę klisza. Jeżeli się nie otwiera - to faktycznie trzeba mieć mocne powody, żeby go wymienić na wyższy model (np.: "srebrny kolor jest nieprofesjonalny" ).
    Innym już bardziej serio powodem może być fakt, że lepszej puszki niż 1v ze stajni Canona już raczej nie będzie. Jeżeli ktoś ma zamiar bawić się kliszami na serio i dłużej, kupić porządne szkła "już na zawsze" - to powinien to zrobić właśnie teraz, póki można coś sensownego cenowo upolować.
    Tyle, że strasznie ciężko znaleźć 1v nie zajechane na śmierć - tego nie kupowali amatorzy...

  6. #16
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jester Zobacz posta
    Tyle, że strasznie ciężko znaleźć 1v nie zajechane na śmierć - tego nie kupowali amatorzy...
    Ponadto 1V wciąż trzyma cenę. Egzemplarz w używalnym stanie to wydatek ponad dwóch tysięcy złotych. No ale jeśli ktoś ma taką potrzebę.... :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #17

    Domyślnie

    ooo.
    dziękuję bardzo.
    zostaje przy moim 50e (2tys. to przez jakis czas jeszcze będzie dla mnie sporo kasy
    pomyśle o starszym jeszcze. pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuję.

  8. #18

    Domyślnie

    no to jeszcze skorzystam
    przypuścmy, ze zaczne robic a1, szukam obiektywów. przede wszystkim fotografuje ludzi. ludzi ludzi i ulicę pewnie jakąś 50tkę i 130tkę. jaka, co? co polecacie?

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    44
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    35mm 2.0 zdecydowanie. Do tego 50 1.4.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  10. #20
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •