Strona 5 z 20 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 193

Wątek: Jak FullFrame wpływa na bokeh, czyli po co komu 5D

  1. #41
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Podobno Nikon ma problemy z obecną konstrukcją bagnetu, która utrudnia wstawienie FF
    Jest to ten sam bagnet, co w analogu, czyli FF.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Kosztuje tyle ile podobno może kosztować D200.
    Skad ta informacja? Podaj zrodlo.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    A chodzą słuchy, że będzie to konstrukcja mało nowoczesna i bez FF
    Na czym mialaby polegac ta nienowoczesnosc?

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    i bez FF
    Z cala pewnoscia bez FF. I sadze, ze w Nikon nie bedzie nigdy FF, chyba, ze to FF ustanowi masowy standard w cyfrze. Na razie sytuacja wyjsciowa (koszty, ceny body, roznorodnosc matryc u Canona) na to nie wskazuje.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Bzdura. Polecam, mój komentarz kilka postów wyżej. D2X dało plamę jeśli chodzi o szumy w wysokich ISO i wszyscy Nikoniarze zgodnie na to narzekają. Jeśli polityka Nikona polega na ignorowaniu klientów i sprzedawaniu produktów wyraźnie gorszych od konkurencji za tę sama kase, to nie wróżę im świetlanej przyszłości
    1. D2X wlasnie ze wzgledu na jakosc wygralo EISA Awards 2005/2006 w kategorii profesjonalna lustrzanka wlasnie ze wzgledu na jakosc zdjec.

    2. D2X jest tanszy niz 1D.

    3. http://img49.imageshack.us/my.php?image=dslr109af.jpg

  2. #42
    Początki nałogu Awatar Ramirez
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    46
    Posty
    335

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Podobno Nikon ma problemy z obecną konstrukcją bagnetu, która utrudnia wstawienie FF
    Tu chodzi chyba o średnicę mocowania bagnetu, którą Nikon ma mniejszą. W w związku z tym nie może dać na końcach obiektywu na tyle dużej soczewki, żeby światło padało na matrycę prawie prostopadle na całym obszarze FF.
    IMHO przy FF miałby duże problemy z winietowaniem.

  3. #43
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    ojej, ale się muszę tłumaczyć ;-)
    Cytat Zamieszczone przez pn_
    Jest to ten sam bagnet, co w analogu, czyli FF.
    ale matryca to nie to samo co film. Musisz zachować pewne parametry ekspozycji matrycy aby nie władować się w problemy związane z aberracjami, kiepską jakośćią na rogach itp. Poza tym napisałem PODOBNO
    Skad ta informacja? Podaj zrodlo.
    z sieci of koz. Nigdzie indziej nie znajdziesz żadnych rzetelnych informacji na temat tego spóźnionego body. Pewnie taka strategia Nikona ;-)

    Na czym mialaby polegac ta nienowoczesnosc?
    na parametrach :-o

    1. D2X wlasnie ze wzgledu na jakosc wygralo EISA Awards 2005/2006 w kategorii profesjonalna lustrzanka wlasnie ze wzgledu na jakosc zdjec.

    2. D2X jest tanszy niz 1D.
    Jakość zdjęć to kwestia dyskusyjna. Można mieć super jakość przy ISO 100 i fatalną przy ISO 800. Wszystko zależy od zastosowań, ale znów Nikon nie daje wyboru...
    Pamietaj, że 10D też było nagradzane ... czy to teraz coś znaczy ?
    D2X jest również dużo gorszy od 1Ds MK2. Dla aparatu studyjnego jakim jest 1Ds 4MPx to cała klasa różnicy.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pn_
    1. D2X wlasnie ze wzgledu na jakosc wygralo EISA Awards 2005/2006 w kategorii profesjonalna lustrzanka wlasnie ze wzgledu na jakosc zdjec.
    Litości! To już wałkowaliśmy. Oglądnij sobie te ichnie nagrody na przestrzeni powiedzmy ostatnich 2 lat. Na wiele z tych nagrodzonych aparatów nawet byś splunąć nie chciał. Wniosek: te nagrody nie są nijak obiektywne.
    Cytat Zamieszczone przez pn_
    2. D2X jest tanszy niz 1D.
    To fakt. Ma to jednak głównie znaczenie dla takich klientów jak ja, czyli "nie śmierdzących forsą". Nie wydaje mi się jednak, aby to rzutowało na wybór w redakcjach magazynów w Europie Zach., Stanach, czy Japonii. Chociaż pieniądze oczywiście każdy liczy, ale jeśli dodać do tych zakupów niezbędne w redakcji szkła 600 mm, to ta względna różnica ceny nie jest już duża.
    Vide pkt 1. To jest taki test, aby nikt z reklamodawców się nie obraził

  5. #45
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ramirez
    Tu chodzi chyba o średnicę mocowania bagnetu, którą Nikon ma mniejszą. W w związku z tym nie może dać na końcach obiektywu na tyle dużej soczewki, żeby światło padało na matrycę prawie prostopadle na całym obszarze FF.
    IMHO przy FF miałby duże problemy z winietowaniem.
    Nic nie rozumiem z tego chyba. A w analogu przy FF ten sam bagnet funkcjonuje przeciez...

  6. #46
    Początki nałogu Awatar Ramirez
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    46
    Posty
    335

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pn_
    Nic nie rozumiem z tego chyba. A w analogu przy FF ten sam bagnet funkcjonuje przeciez...
    Ale kliszy wszystko jedno, czy światło pada na nią pod kątem 90 st. czy 45. Matryca nie jest idealnie gładka i jeśli światło będzie padać na nią pod zbyt małym kątem, to nastąpić może efekt przyciemnienia zdjęcia na rogach zdjęcia.

  7. #47
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pn_
    Nic nie rozumiem z tego chyba. A w analogu przy FF ten sam bagnet funkcjonuje przeciez...
    Ale w analogu nie ma żadnego znaczenia pod jakim kątem padają promienie na idealnie płaską błonę fotograficzną. Matryca nie jest idealnie płaska; rzekłbym, że wręcz przeciwnie i mamy do czynienia z kilkoma zjawiskami fizycznymi, ogólnie funkcjonującymi pod nazwą problem telecentryczności. Jedno z tych zjawisk, to winietowanie na mikrosoczewkach matrycy znajdujących się na jej skrajach.

  8. #48
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    ojej, ale się muszę tłumaczyć ;-)
    Dyskutujemy. Mnie interesuje Twoje zdanie. To nie ma nic wspolnego z tlumaczeniem. :-)

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    ale matryca to nie to samo co film. Musisz zachować pewne parametry ekspozycji matrycy aby nie władować się w problemy związane z aberracjami, kiepską jakośćią na rogach itp.
    Czy moglbys mi to dokladniej wyjasnic? Te roznice i te problemy?

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Poza tym napisałem PODOBNO
    Podobno, to Bartoszycach krowa latala nad chalupa Maciejowej wczoraj po poludniu.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    na parametrach
    1. Zrodlo.
    2. Ktore sa nienowoczesne.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Pamietaj, że 10D też było nagradzane
    Poniewaz w tamtych czasach bylo najlepsze na rynku. Teraz nagrodzone zostalo D2X.

    Natomiast w klasie amatorskiej rownie slusznie 350D - najlepsza jakosc zdjec w tej klasie.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    D2X jest również dużo gorszy od 1Ds MK2.
    Fachowcy z 37 krajow (EISA Awards) uwazaja inaczej.

  9. #49
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pn_
    Nic nie rozumiem z tego chyba. A w analogu przy FF ten sam bagnet funkcjonuje przeciez...
    jeśli chcesz uniknąć większości problemów z dużą matrycą, musisz rzutować światło na nią maksymalnie równolegle do osi obiektywu. Dlatego musisz odsunąć obiektyw od matrycy, albo wstawić dodatkową soczewkę, która rzuci światło równolegle. Czytałem, że bagnet Nikona zbyt głęboko mocuje obiektywy, oraz jest za wąski. Czy to prawda, nie wiem ale daje do myślenia co do tej twojej "strategii" Nikona
    Ostatnio edytowane przez Kubaman ; 20-09-2005 o 12:24
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  10. #50
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Litości! To już wałkowaliśmy. Oglądnij sobie te ichnie nagrody na przestrzeni powiedzmy ostatnich 2 lat. Na wiele z tych nagrodzonych aparatów nawet byś splunąć nie chciał. Wniosek: te nagrody nie są nijak obiektywne.
    Twoje rozumowanie jest bardzo dziwne. Na samochod nagrodzony 15 lat temu teraz tez nawet bym nie chcial splunac, co nie znaczy, ze w TAMTYM czasie nie byl najlepszy. Teraz jest INNY najlepszy.

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Nie wydaje mi się jednak, aby to rzutowało na wybór w redakcjach magazynów w Europie Zach., Stanach, czy Japonii.
    Nie wiem co rzutuje na wybor w Niemczech, ale czesciej kupowane przez redakcje sa Nikony.

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Vide pkt 1. To jest taki test, aby nikt z reklamodawców się nie obraził
    Ja wiem. Zawsze mowia tak Ci, ktorym wyniki nieodpowiadaja.

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    aby nikt z reklamodawców się nie obraził
    I D2X i 1Ds sa miejscu pierwszym w tym tescie. Za to w opisie jest podkreslona lepsza jakosc fotek z D2X. Ja na miejscu Canona bym sie obrazil, jezeliby w rzeczywistosci bylo inaczej.

Strona 5 z 20 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •