Ciekawe obrazowe porównanie rozmycia tła przez sensor APS-C oraz FF:
http://web.canon.jp/Imaging/cmos/fullframe-e/blur.html
Ciekawe obrazowe porównanie rozmycia tła przez sensor APS-C oraz FF:
http://web.canon.jp/Imaging/cmos/fullframe-e/blur.html
SuMa NaŁoGów MuSi bYć sTaŁa
________________________
Ameryki nie odkrylesZamieszczone przez Smaczny
Tzn, ze co? ze to niby wada jest jakas wg. Ciebie?czyli po co komu 5D![]()
hehe i od razu widac jak wplywa na modelke... od razu DUŻYCH oczu dostala ;-)
S45 user
tak dla ścisłości: to nie sensor odpowiada za rozmycie tła tylko obiektyw. Rozmycie rośnie wraz ze zbliżaniem sie do obiektu na który ostrzymy (czyli mówiąc po ludzku głębia ostrości spada. tymczasem przy sensorze FF żeby uzyskać taki sam kąt widzenia dla takiego samego obiektywu trzeba fotografować z mniejszej odległości. Stąd cała róznica...
A, oczywiście im wiekszy sensor tym większy krążek rozproszenia wiec i GO większa, ale ten wzrost nie rekompensuje jej spadku wskutek zjawiska o którym piszę powyżej ;-)
Zamieszczone przez sail0r
żarty a nie porównanie
a przesłanie jest takie
kupujta frajery 5D!
20Dset
maj łeb...
Zanim ktokolwiek będzie chciał kupić 5D (full frame) tak dla sportu proponuję przejrzeć zdjęcia z fotopolis. Szczególnie to pierwsze od góry. W niebieskim kanale, prawy górny róg pięknie pokazuje jakież ostre w rogach jest to nowe 24-105L. Kurde gówno nie L-ka :-(
I przy okazji, powtórzmy sobie:
http://www.cdrom.pl/index.php?title=MTF
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 19-09-2005 o 14:45
LITOŚCI! Zestawienie śmiechu warte. Wiadomo, że zmiena się perspektywa wraz z ogniskową. Test byłby bardziej obiektywny, gdyby założyli 2 różne szkła do tych aparatów, tak aby rzeczywista ogniskowa była taka sama np. jakąś 80 (do FF) i 50 (50*1,6=80).
Przeciez rownie dobrze mogli porownac glebie ostrosci z FF i kompakta (cyfrowego).
I jaki bylby z tego moral? :rolleyes:
Pij mleko, będziesz wielki!Zamieszczone przez [DoMiNiQuE]
![]()
...albo APS-C - prawie jak Full FrameZamieszczone przez Ramirez
![]()