Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 79

Wątek: Czas na stałkę czyli 50mm 1.4 canon

  1. #61

    Domyślnie

    Szkiełko odebrałem w pięknej reklamówce Sony (jak zwykle). Z lekkim uśmiechem powiedziałem, że Sony dba o klienta, w odpowiedzi usłyszałem, że Canon nie musi . Jakie to prawdziwe. Zapisy, dwa miechy czekania na sprzęt za ponad 6k i ja nadal uwielbiam Canona. Heh...
    P.S.
    kończę OT.
    Smiena 8M

  2. #62
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Lublin/Gorzów Wlkp.
    Wiek
    39
    Posty
    136

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Blindseeker Zobacz posta
    Ja bym zorganizował zaskórniaki i wymienił 16-35 na 24L + 135L
    A 50/1.4 bym zostawił.
    na chwilę obecną niewykonalne bo 16-35 póki zostaje w torbie

    Cytat Zamieszczone przez himi Zobacz posta
    Sam wymierzyłbym raza brzozową wicią na goły tył Takie szkło sprzedać...
    himi... zaczyna mi się podobać tak czy inaczej to szkło wróci do mnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    Wydaje mi sie ze Ci co nie maja/mieli 24L/35L a maja 16-35 - szybko przejda na stalki, jednak swiatlo to swiatlo, tym bardziej w slubnej. Natomiast Ci co maja 24L/35L lub oba - dokupuja 16-35 dla tych kilku ujec ponizej 24mm gdzie swiatlo nie jest juz tak konieczne ale jakosc sie liczy..

    No ale zeby 135 na 16-35 wymienic.. "normalnie szok"
    Choc fakt - 85 tez daje piekny obrazek.
    wiem, że dużo ludzi zmienia... ja jednak zostawię go, bo bardzo potrzebuję tego szkła nie tylko jako ślubniak poza tym fundusze póki co będę miał obcięte więc tylko tyle wchodzi na zimę nie wykluczam, że na wiosnę nowe zakupy

  3. #63
    basia
    Guest

    Domyślnie

    A co z tym 85 mm f/1.4 samyanga? Zastanawiam się czy do mojego 40d z obecnie posiadanym tamronem takie coś by zdało egzamin. Cena kusząca. Zastanawiam się dlaczego niektórzy bojkotują jednak 50mm? Nigdy nie miałam okazji pracować z tym szkłem, kierowałam się tylko tym, że taką stałkę jedną do portretów mieć powinnam. Jak się na nim pracuje? Przy portretach tylko powiedzmy popiersia blisko modela należy stać? Szkoda, że nie mam możliwości jechać 19.11. na szkolenie z Beiksa, tam zawsze jest coś do pomacania, może akurat by była jakaś stałka.

  4. #64

    Domyślnie

    TO mi zamotaliście, już miałem kupować 50, już prawie kliknąłem i znowu wiem, że nic nie wiem. Jak powietrza potrzebuje światła, do tej pory używałem zoomików z f 2.8. Chciałem 50 ale nie wiem czy nie za wąsko, cholera co wziąć 28 f1.8 ? Nie miałem nigy okazji pracowac na 50 nie znam, nie wiem czy będzie mi pasować, wiem że kupie na bank 85 bo pracowałem na niej. Tylko co teraz? Kuźwa znowu dylemat 50 czy 28 (chciałbym 24 alee.. no właśnie Balcerowicz nie każe )
    "kto nie był buntownikiem za młodu, ten umrze świnią na starość..."

  5. #65
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Nie wiem co wy chcecie od tej 50-tki, dla mnie jest to świetne szkiełko, używalne na 1,4 i ostre na 1,6 , kupiłem rok temu pierwszą lepszą używkę z allegro i nie narzekam. Jest trochę za wolna jeśli chodzi o AF w trudnych warunkach oświetleniowych. Ja częściej na 5d zakładam teraz 50 niż 85. Ta jest lepsza mechanicznie, szybsza, ostrzejsza, ale jak dla mnie ostatnio mniej użyteczna niż 50-tka. Ja ze samyangami bym nie kombinował.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  6. #66

    Domyślnie

    Co do 28/1.8 to mogę śmiało polecić bardzo dobre szkło z szybkim AF. Ogniskowa zbliżona do 50mm na FF czyli dobry do reporterki. Ja go używam w awaryjnych sytuacjach gdy potrzebuje światła i w miarę szeroko na cropie (nie znam nic Canona o podobnym świetle i ogniskowej prócz 24L, ale cena 3x większa).
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  7. #67

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szuler Zobacz posta
    Co do 28/1.8 to mogę śmiało polecić bardzo dobre szkło z szybkim AF. Ogniskowa zbliżona do 50mm na FF czyli dobry do reporterki. Ja go używam w awaryjnych sytuacjach gdy potrzebuje światła i w miarę szeroko na cropie (nie znam nic Canona o podobnym świetle i ogniskowej prócz 24L, ale cena 3x większa).
    Ja właśnie do FF potrzebuję i dlatego patrzę za 28, jak jest z rogami w obrazku, szczególnie pod FF ?
    pzdor
    "kto nie był buntownikiem za młodu, ten umrze świnią na starość..."

  8. #68
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oszczepnik Zobacz posta
    Ja właśnie do FF potrzebuję i dlatego patrzę za 28, jak jest z rogami w obrazku, szczególnie pod FF ?
    pzdor
    z rogami kiepskawo na ff, szkło dobre ale drogie, ja wybralem 35/2, taniej i tez dobrze tyle ze nie usm, ale to nie watek o 28 tylko 50
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  9. #69
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    50 1,4 została jednak wyparta przez duuużo lepszą, sprawdzoną 35L. Słowem odmieniłem się z nabywcą mojej 35L (on chce kupić sobie nową) i nie mam na radzie widoków na 50mm. Sigmy nie chcę, bo nie mam ochoty walczyć z random focusem, 50L nie chcę - bo nie pasuje mi wydawanie 4.5 koła na miękkie szkło z wolnym Af-em. Słowem - nie ma wyboru i 35L - sprawdzone i świetne narzędzie wyparło 50mm Powody? Kiepskie jednak 1,4-1,6. Plastkowa konstrukcja dla mnie (zarabiam na zdjęciach) jest nie do przyjęcia. Lekki dociśnięcie wysuwającego się elementu może się kończyć padnięciem AF. Jeden ze znajomych właśnie po raz drugi śle tego micro usm-a do serwisu. Mało solidne narzędzie. Ale tanie - to fakt.

  10. #70
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    50L miękka? Eee no bez przesady Panie Himi Detal trzyma na wysokim poziomie, a od tego masz w PS unsharp mask aby podciągnąć sobie ostrość jak potrzeba. No, chyba że nie bawisz się w PSie takimi funkcjami
    Ale mówiąc już tak zupełnie szczerze - Dla Twojego klienta, różnica w ostrości 50L a 35L jest... ŻADNA. I to cały myk w tej zabawie, że tylko my, fotografowie zwracamy (czasem zbyt obłędnie) uwagę na te detale. 50L pięknie rysuje, może odrobine miększej (?) od reszty stałych eLek, ale plastyczność jest na tym samym poziomie. Nie ma co się onanizować kilku-nastoma/dziesięcioma LPM. 50L to jest kombajn roboczy.
    A teraz zupełnie prywatnie - skok pomiędzy 24 a 35mm jest bardzo mały i osobiście nie chciałbym wydawać grubej kaski na 35L a wolałbym tę strasznie miękką 50L I w sumie do takiego zestawu dążę - 24 - 50 - 85... Ale to już OT.
    Pozdrawiam
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •