Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 79

Wątek: Czas na stałkę czyli 50mm 1.4 canon

  1. #1
    basia
    Guest

    Domyślnie Czas na stałkę czyli 50mm 1.4 canon + PROBLEM Z LAMPĄ 580EX II

    Witam
    Mam dwa aparaty - canona 30d i 40d (który to zaraz wędruje do serwisu z migawką) oraz dwa takie same obiektywy Tamron SP AF 28-75 mm f/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) MACRO. Chciałabym czegoś jasnego do portretów, bo efekty na długim tamronie nie do końca mnie satysfakcjonują. Stąd wybór padł na stałkę. Czy muszę mieć 1.4? A może lepiej tańszą 1.8 na początek? Duże są różnice w pracy z lampą?
    A właśnie odnośnie lampy też mam spory problem. Do 30d zakładam 430EX, do 40d kupiłam 580EX II i chyba był to spory przerost treści nad formą. Mimo ustawiania siły błysku ciężko mi sie na niej pracuje, głównie robie reportaże w kościołach i tam najgorzej jest podczas wyjścia i wejścia, gdy odległość Pary Biało-Czarnej od obiektywu się zmienia i o wile doświetlone są fotki z końca kościoła to przepalone są te z bliska. Wiadomo, że jak długi i ciemny kościół to trzeba sie namęczyć, a czasu by zmieniać siłę błysku wcale. Co radzicie? Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź. Czytam forum juz dobry rok i widzę, że skupia wielu konkretnych i znających się na temacie ludzi. Basia
    Ostatnio edytowane przez basia ; 05-11-2009 o 12:10

  2. #2
    Bywalec Awatar Maćko_Pń
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    110

    Domyślnie

    Zdecydowanie odradzam Tobie 50 1,8. Sam przez ten scenariusz przeszedłem, tak jak Ty myślałem "... na początku kupię 1,8 i zobaczę jak to jest". Skończyło się na tym, że po 6 miesiącach ze strata stówki sprzedałem 1,8 i kupiłem 1,4. Dlaczego? 1,8 to taka zabaweczka, szybko dostaje luzów i z trafianiem bywa różnie. Ponadto jestem zdania ( zaraz pewnie ktoś się zbuntuje ), że jasne szkła są używalne po przymknięciu. Kupiłem sobie 1,4 i jak go przymknę do 1,8 to mam po prostu fotki petarda, poniżej jeszcze ewentualnie schodzę do 1,6 jak już jest ciemno, 1,4 w zasadzie nie używam, bo AF działa różnie i zdjęcia sa generalnie mydlane. Poza tym budowa szkła budzi pełne zaufania jest to po prostu obiektyw.
    Co do lampy to posiadam 430 i z automatu odejmuje 1/3 błysku. Zawsze jak jest za ciemno to można trochę w rawie poprawić, a jak przepalisz to już nic nie zrobisz. Natomiast lampa 580... cóż uważam, że jak nie zarabiasz na zdjęciach to jest to "przerost formy nad treścią".
    5 D + 350 D + 17-40 L f4 + 70-200 L f4 + 50 f1,4 + 100 macro f2,8 + 430EX

  3. #3

    Domyślnie

    Moje zdanie jest podobne, szkoda czasu i kasy na 50/1.8 kupuj od razu 50/1.4. Co do współpracy 50-tki z lampą polecam nie używać lampy w końcu po to kupujesz jasne szkło.
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  4. #4
    basia
    Guest

    Domyślnie

    Na robieniu zdjęć zarabiam. Jak pisałam - sprawa jest najgorsza w kościele. Głownie chodzi mi o to przepalanie. A coś pomiędzy 430 i 580? Ktoś testował? Dzięki za radę ze stałką. Kupię sobie na imieniny

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Eberloth
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    2 457

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez basia Zobacz posta
    A coś pomiędzy 430 i 580?
    505 jako średnia arytmetyczna

    Mam 580 i siłę błysku reguluję z lampy. Bez przesady, nie zajmuje to aż tak dużo czasu. Poza tym przepalenia to głównie przy waleniu lampą na wprost, a nie przy odbiciach światła.
    Sprzęt - dekielek z przyległościami.
    Fumare humanum est!

  6. #6

    Domyślnie

    505 EX II to jest lampa, która nie przepala
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar tpop
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    1 465

    Domyślnie

    przypomonam tylko ze sigma tez ma w ofercie 50 1.4 i niektorzy forumowicze sobie ja chwala.

  8. #8
    basia
    Guest

    Domyślnie

    Eberloth - ja wszystko rozumiem, robię zdjęcia od 3 lat i powiem tyle: nie ma tyle czasu podczas wejścia pary Młodej żeby bawić się siłą błysku. A na dodatek nie w każdym kościele można operować światłem odbitym - te stare drewniane czy z nierównymi sklepieniami sie przecież do tego nie nadają. Dlatego w 80% kościołów lampa musi być skierowana w stronę Pary młodej a co za tym idzie, należy się namęczyć by z daleka zdjęcia były jasne a z bliska nie przepalone. Liczyłam na bardziej konkretną wypowiedź.
    Tpop - sigmę brałam pod uwagę, ale za droga. Chcę coś nieco tańszego, canona można już za 1200 zł mieć.
    Tpop- jeszcze coś..Weszłam na link w Twojej sygnatury... Dobre na maxa ;D:rolleyes:
    Ostatnio edytowane przez basia ; 05-11-2009 o 14:48

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2009
    Miasto
    Września
    Posty
    26

    Domyślnie

    Zanim zakupiłem C50/1,4 bawiłem się C50/1,8. Warto dopłacić ten 1000 zwłaszcza, jeśli robisz reportaż. Poza tym wydaje mi się, że gdy szkielko Ci nie przypasuje to zawsze na 1,4 sprzedasz w miarę nie tracąc bo to szkło się nie starzeje tak jak "zabawkowy" 50/1,8.

  10. #10
    basia
    Guest

    Domyślnie

    Grzybek - dzięki za radę. Szkło będzie. Juz dawno powinno być, ale ze względu na to, że musiałam drugiego tamrona dokupić to funduszy nie starczyło. Potem napatoczył sie C350 wiec stwierdziłam, że do wypadów moto w sam raz, więc zakup poszedł. Teraz będzie C50 1.4 a za pół roku wymiana szerokiego tamrona - strasznie kiepski obiektyw, ale może uda się go komuś sprzedać i sama kupię coś lepszego (aż strach pomyśleć, że na forum foto polecili mi ten obiektyw...)

Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •