Strona 9 z 20 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 194

Wątek: Lampa na ślubie - światło

  1. #81
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hexen Zobacz posta
    Przyłącze się do dyskusji i poproszę - jeżeli ktoś może wie - o kilka sugestii.
    Jasne jest, że najlepiej nie używać lampy błyskowej - ale czasem się nie da; Jeżeli już trzeba to lepiej odbić od sufitu/ściany - dalej się zgadam; ale są wypadki gdy już używamy lampy błyskowej i dobijamy światło od ściany/sufitu, lub też walimy na wprost (bo czasem tak trzeba). Problem pojawia się gdy ściany w pomieszczeniu (sala weselna, kościół, itp.) mają inny kolor niż biały. Co w przypadku gdzie jest dużo elementów drewnianych (boazeria)? Jak zbilansować biel gdy pierwszy plan jest dobrze naświetlony (kolory się zgadzają z rzeczywistością) a drugi plan wpada w żółć, zieleń czy czerwień ze względu na panujące oświetlenie żarowe lub jakiekolwiek inne i kolory ścian? Jak sobie z tym radzicie?

    Jak ktoś znajdzie wątek na tym lub innym forum dotyczący jakiegokolwiek z powyższych zagadnień proszę podesłać. Może pominąłem.
    Jesli robisz w RAWach to WB nie ma znaczenia. Jesli w jpg to nakladki na lampe napewno sie przydadza
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  2. #82
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Stolica
    Posty
    29

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez roshuu Zobacz posta
    Jesli robisz w RAWach to WB nie ma znaczenia. Jesli w jpg to nakladki na lampe napewno sie przydadza
    No właśnie że ma znaczenie. Bo nawet w trakcie obróbki RAW muszę się zdecydować na to co uznam za białe na zdjęciu. I jeżeli uznam, że elementy na pierwszym planie mają być białe, to w tym wypadku "białe" elementy na dalszym planie na skutek innego rodzju oświetlenia będą w innym kolorze. Szczerze mówiąc słabo sobe radzę z dobrym wywołaniem RAWa na którym są takie rozbieżności.
    Dla mnie jest to dość trudne i szukam rozwiązań jakie mógłbym zastosować aby sprostać temu problemowi.

  3. #83
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hexen Zobacz posta
    No właśnie że ma znaczenie. Bo nawet w trakcie obróbki RAW muszę się zdecydować na to co uznam za białe na zdjęciu. I jeżeli uznam, że elementy na pierwszym planie mają być białe, to w tym wypadku "białe" elementy na dalszym planie na skutek innego rodzju oświetlenia będą w innym kolorze. Szczerze mówiąc słabo sobe radzę z dobrym wywołaniem RAWa na którym są takie rozbieżności.
    Dla mnie jest to dość trudne i szukam rozwiązań jakie mógłbym zastosować aby sprostać temu problemowi.
    Ja zawsze staram sie, zeby dobry WB mial glowny temat zdjecia np. panna mloda. Reszta sama sie ustawia pod w/w WB. Jesli nie lubisz poprawiac w RAW to kup nakladki na lampe.
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  4. #84
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Ale bez nakladki reszta się sama nie ustawi , albo albo.No chyba że cudownym fartem barwa tego sztucznego światła z sali będzie jak lampy , co jest chyba wybrykiem natury ;]
    no comment...

  5. #85
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    ja uzywam żółtych nakladek na lampy, jakieś tanie w stylu stofena, nie jest to idealne rozwiazanie, bo barwia ona troche na zielono, co oczywiscie mozna zlikwidowac (chociaz nie zawsze jest idealny efekt),

    bede musial jeszcze poszukac jakis innych odcieni zoltego,

    ogolnie jednak nie wyobrazam sobie na sali robic bez nich,
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  6. #86
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    Ale bez nakladki reszta się sama nie ustawi , albo albo.No chyba że cudownym fartem barwa tego sztucznego światła z sali będzie jak lampy , co jest chyba wybrykiem natury ;]
    No tak to racja ale innego rozwiazania nie widze. Albo nakladka + RAW albo RAW i ustawianie na glowny obiekt czyli mlodych.
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  7. #87
    Uzależniony Awatar arrow
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    637

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hexen Zobacz posta
    Bo nawet w trakcie obróbki RAW muszę się zdecydować na to co uznam za białe na zdjęciu. .

    W chwili obecnej jest dużo gadżetów typu kartka szara biała lub różnego rodzaju pryzmaty które pomagają przy kalibracji WB w danym miejscu i w danym oświetleniu. Można tego spróbować. Zdania na ten temat są podzielone nie mniej jednak każdy powinien sam spróbować i określić w jakim stopniu jest to rozwiązanie dla niego dobre. Nalezy pamiętać ze często perfekcyjnie dobrany WB zabija klimat zdjęcia.

    Według tego co zaobserwowałem kolorystyka zdjęć ciepła jest lepiej przyjmowana przez odbiorce niż zdjęcia zimne
    Canon FF

  8. #88
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arrow Zobacz posta
    W chwili obecnej jest dużo gadżetów typu kartka szara biała lub różnego rodzaju pryzmaty które pomagają przy kalibracji WB w danym miejscu i w danym oświetleniu. Można tego spróbować. Zdania na ten temat są podzielone nie mniej jednak każdy powinien sam spróbować i określić w jakim stopniu jest to rozwiązanie dla niego dobre. Nalezy pamiętać ze często perfekcyjnie dobrany WB zabija klimat zdjęcia.

    Według tego co zaobserwowałem kolorystyka zdjęć ciepła jest lepiej przyjmowana przez odbiorce niż zdjęcia zimne
    Właśnie. Tak patrze na ostatni ślub i zdjęcia z sali to z prawidłowym wb jest lipa a ocieplone mocniej są lepsze w odbiorze.
    no comment...

  9. #89
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Tak WB na pipete w ACR czasem kompletnie zmienia charakter zdjecia na gorsze..
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar pank
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    wawa
    Posty
    1 502

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arrow Zobacz posta
    W chwili obecnej jest dużo gadżetów typu kartka szara biała lub różnego rodzaju pryzmaty które pomagają przy kalibracji WB w danym miejscu i w danym oświetleniu. Można tego spróbować. Zdania na ten temat są podzielone nie mniej jednak każdy powinien sam spróbować i określić w jakim stopniu jest to rozwiązanie dla niego dobre. Nalezy pamiętać ze często perfekcyjnie dobrany WB zabija klimat zdjęcia.
    Bardzo przydatne jak latasz po sali gdzie w jednym końcu stoją stoły i oświetlenie to żarówki albo świetlówki a w drugim końcu jest parkiet i światło jest zupełnie inne.
    Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący

Strona 9 z 20 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •