Strona 4 z 20 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 194

Wątek: Lampa na ślubie - światło

  1. #31
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Ja zauważyłem u siebie skłonność akomodacji oczy do nawet najbardziej ,,rozjechanego,,zdjęcia . Im dłużej się wpatruje w monitor tym bardziej zdjęcie samo mi się koryguje. A wystarczy że zrobię sobie kilka minut przerwy to włosy mi się jeżą jak ponownie na nie patrzę . Tak to właśnie wygląda z korekcją na oko. To już lepiej korygować według kanałów RGB.

  2. #32
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Tak, wszystko się zgadza, kalibracja sprzętowa niby jest najlepsza.
    Ale...
    Co wam to da jak odbierzecie zdjęcia z labu i okazuje się, że kolory są zupełnie inne.
    I co? kto będzie lab korygował? Każdy lab ma nieco inną przestrzeń barwną a dodatkowo nakłada się na to papier itd. Również laby, które nie dodają swoich 3 groszy aby "ulepszyć" kolory.
    Na przeciętnych LCD i tak nie da się idealnie ustawić kolorów, zawsze w którąś stronę trzeba przeciągnąć i pogodzić się z kompromisem.
    A do tego WSZYSTKIEGO dochodzi jeszcze rodzaj światła jaki pada na fotografię i monitor. Inaczej na oko będzie przy świetle dziennym a inaczej przy żarówce. Dodatkowo monitor sam w sobie świeci i też modyfikuje kolor fotografii na papierze jeśli jest na tyle blisko itd itp.
    Ja mam w planach, skonstruowania sobie jakiegoś jednolitego zbliżonego do dziennego oświetlenia nad monitorem, dodatkowo roleta do oddzielenia się od otoczenia. Może coś z tego wyjdzie na +.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  3. #33
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    615

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Tak mi jeszcze "przyszło do głowy" - w tym kościele są białe ściany! Rewelka[...]
    A gdybyście mieli możliwość przemalowania sali konferencyjnej (mieszącej ponad 100 osób, wysokiej na ok. 3,5m), nad jakimi kolorami zastanawialibyście się, biorąc pod uwagę, że w przyszłości będziecie w niej fotografować? Myślę o sali do której nie wpada światło dzienne, ona sama oświetlona jest jarzeniówkami i czasem trzeba fotografować z użyciem lampy. Tylko nie mówcie, że najlepszym kolorem jest seledyn!

  4. #34
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magart Zobacz posta
    Tak, wszystko się zgadza, kalibracja sprzętowa niby jest najlepsza.
    Ale...
    Co wam to da jak odbierzecie zdjęcia z labu i okazuje się, że kolory są zupełnie inne.
    I co? kto będzie lab korygował? Każdy lab ma nieco inną przestrzeń barwną a dodatkowo nakłada się na to papier itd. Również laby, które nie dodają swoich 3 groszy aby "ulepszyć" kolory.
    Na przeciętnych LCD i tak nie da się idealnie ustawić kolorów, zawsze w którąś stronę trzeba przeciągnąć i pogodzić się z kompromisem.
    A do tego WSZYSTKIEGO dochodzi jeszcze rodzaj światła jaki pada na fotografię i monitor. Inaczej na oko będzie przy świetle dziennym a inaczej przy żarówce. Dodatkowo monitor sam w sobie świeci i też modyfikuje kolor fotografii na papierze jeśli jest na tyle blisko itd itp.
    Ja mam w planach, skonstruowania sobie jakiegoś jednolitego zbliżonego do dziennego oświetlenia nad monitorem, dodatkowo roleta do oddzielenia się od otoczenia. Może coś z tego wyjdzie na +.
    I właśnie dlatego tak ważna jest kalibracja. Po to abyś nie musiał się zastanawiać, czy to kolorki się rozjechały czy może to wesoły promyk stuwatowej żarówki za plecami zdecyduje o zabarwieniu zdjęć. Pamiętam jak kiedyś musiałem awaryjnie obrobić pliki na czarnobiałym maleńkim monitorze kierując się tylko kroplomierzem i składową kanałów. Ale po co się tak męczyć. I jeszcze jedno, Korekcje należy robić przy rozgrzanym monitorze. I to nie tylko chodzi o kolory ale nawet o geometrię o kontraście już nie wspominając.

  5. #35
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magart Zobacz posta
    T...
    A do tego WSZYSTKIEGO dochodzi jeszcze rodzaj światła jaki pada na fotografię....
    Wiesz, że przygotowując zdjęcia na wystawę uwzględnia się rodzaj i temperaturę barwową oświetlenia? Tak przygotowane zdjęcie w danym oświetleniu wygląda tak jak powinno a np. w świetle dziennym wygląda paskudnie.

    Oświetlenie "dzienne" do oceny wydruków nie kosztuje dużo. Żarówka halogenowa Solux to ok. 40 zł bodajże. Lampki typu GrafiLite są droższe ale wygodniejsze na biurku. Naprawdę nietrudno zrobić sobie miejsce z "dziennym" światłem.

    Laby (te dobre) udostępniają profile dla każdego papieru. Monitory kalibruje/profiluje się INACZEJ do przygotowania odbitek/wydruku a INACZEJ do weba.

    Wygląda na to, że wszystko co napisałeś jest jedynie wymówką...

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #36
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    615

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Monitory kalibruje/profiluje się INACZEJ do przygotowania odbitek/wydruku a INACZEJ do weba.
    Inaczej do pracy przy monitorze przy dziennym świetle, a inaczej przy lampce (można stworzyć sobie różne profile).

  7. #37
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Wiesz, że przygotowując zdjęcia na wystawę uwzględnia się rodzaj i temperaturę barwową oświetlenia? Tak przygotowane zdjęcie w danym oświetleniu wygląda tak jak powinno a np. w świetle dziennym wygląda paskudnie.
    Zgadza się, niemniej jednak zdjęcia ślubne najczęściej idą do albumu i chyba najlepiej dostosowywać się do słońca

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Oświetlenie "dzienne" do oceny wydruków nie kosztuje dużo. Żarówka halogenowa Solux to ok. 40 zł bodajże. Lampki typu GrafiLite są droższe ale wygodniejsze na biurku. Naprawdę nietrudno zrobić sobie miejsce z "dziennym" światłem.
    Tutaj chętnie posłucham o sprawdzonych patentach
    Nie bardzo bym chciał wydawać conajmniej 2kzl na wzorcowe światło laboratoryjne.

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Laby (te dobre) udostępniają profile dla każdego papieru. Monitory kalibruje/profiluje się INACZEJ do przygotowania odbitek/wydruku a INACZEJ do weba.

    Wygląda na to, że wszystko co napisałeś jest jedynie wymówką...
    Też się zgadza, ale różnie to w praktyce wygląda, niestety.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez basala Zobacz posta
    A gdybyście mieli możliwość przemalowania sali konferencyjnej (mieszącej ponad 100 osób, wysokiej na ok. 3,5m), nad jakimi kolorami zastanawialibyście się, biorąc pod uwagę, że w przyszłości będziecie w niej fotografować? Myślę o sali do której nie wpada światło dzienne, ona sama oświetlona jest jarzeniówkami i czasem trzeba fotografować z użyciem lampy. Tylko nie mówcie, że najlepszym kolorem jest seledyn!
    Nie wiem, na jaki, ale na pewno wiem jakiego nie polecam. Zieleń wg mnie najbardziej masakruje zdjęcia.
    Ostatnio edytowane przez magart ; 02-11-2009 o 20:33 Powód: Automerged Doublepost
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  8. #38
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magart Zobacz posta
    Tutaj chętnie posłucham o sprawdzonych patentach
    Nie bardzo bym chciał wydawać conajmniej 2kzl na wzorcowe światło laboratoryjne.
    http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.p...08/producer_id

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  9. #39
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Oo fajnie, dzięki.
    Zastanawia mnie jedno - które będą lepsze, świetlówki czy te Soluxy? Jak wypada porównanie mocy/jasności no i koloru światła?
    Świetlówka wygląda dość fajnie ale boje się, że będzie miała mimo wszystko efekt migotania jak inne świetlówki.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  10. #40
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    615

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez basala Zobacz posta
    A gdybyście mieli możliwość przemalowania sali konferencyjnej (mieszącej ponad 100 osób, wysokiej na ok. 3,5m), nad jakimi kolorami zastanawialibyście się, biorąc pod uwagę, że w przyszłości będziecie w niej fotografować? Myślę o sali do której nie wpada światło dzienne, ona sama oświetlona jest jarzeniówkami i czasem trzeba fotografować z użyciem lampy. Tylko nie mówcie, że najlepszym kolorem jest seledyn!
    Cytat Zamieszczone przez magart Zobacz posta
    Nie wiem, na jaki, ale na pewno wiem jakiego nie polecam. Zieleń wg mnie najbardziej masakruje zdjęcia.
    Dzięki. Jakieś inne sugestie?

Strona 4 z 20 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •