Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Jedenaście przykazań portretu fotograficznego

  1. #11
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    dokładnie... zawaliliście koledzy na całej linii . ale możecie sie następnym razem zrehabilitować i być pół godziny przed

    BTW zastanawiam się jak Ci to przyszło do głowy i o co chodzi z tym grubaszeniem 8) >> "Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic... "
    "Nastepna raza" moze sie uda...?
    Widzisz,to nie mi przyszlo do glowy,ale nie martw sie.Jestes jeszcze mlody
    i kiedys dowiesz sie jeszcze innych ciekawych rzeczy...
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  2. #12
    Początki nałogu Awatar Krakers
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Bartoszyce
    Posty
    467

    Domyślnie

    Ok wiec sami uluzmy zlote zasady portretu ja bede pierwszy zasada nr
    1 aby zrobic zdjecie portretowe konieczny jest aparat
    1 Ds mark III 17-40L . 24-70L, 70-200 IS 2,8 , 85f1,2 II 580EXII

  3. #13
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krakers
    Ok wiec sami uluzmy zlote zasady portretu ja bede pierwszy zasada nr
    1 aby zrobic zdjecie portretowe konieczny jest aparat
    ...To sluszna koncepcja jest,bo od koncepji to My jestesmy...

    2 dodam,ze rowniez obiektyw,a najlepiej portretowy...
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scaramanga
    2 dodam,ze rowniez obiektyw,a najlepiej portretowy...
    3. Fotograf tez bedzie potrzebny

  5. #15
    Bywalec Awatar GoTo
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Ząbki, mazowieckie
    Posty
    163

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez [DoMiNiQuE]
    3. Fotograf tez bedzie potrzebny
    4. No i obiekt - w przypadku portretu model, a jeszcze lepiej modelka
    EOS 300D UnD | Tokina AT-X 270 AF Pro II 28-70 f/2.6-2.8 | Canon EF 50 f/1.8 II | Tamron 75-300 f/4-5.6 LD | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 DC
    Speedlite 420EX +Omni-Bounce | Lowepro SlingShot 200 AW | Hama Star 63 | karty Kingston
    Zenit 11 | Helios 58 f/2 + pierścienie makro

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoTo
    4. No i obiekt - w przypadku portretu model, a jeszcze lepiej modelka
    5. Światła się trochę przyda...

  7. #17
    Bywalec Awatar fredi
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    153

    Domyślnie

    Jerzy z pl.rec.foto

    "Na pewno było to
    podejście z pewnej perspektywy (i dobrze), dużym plusem (czego nie przekażę
    tekstem) była prezentacja zagadnień via obrazy Caravaggia, Vermeera i Muncha.
    To już moje drugie spotkanie z wykładem Schmidta, technicznie było lepiej niż
    niegdyś w krakowskim Oku Ale czy to jego wina, że wyłączając światło w sali
    wyłaczało sie prąd w gniazdku zasilającym rzutnik slajdów i projektor? "

    "Wyszło mi 12 (przykazan), ale Schmidt sam przyznał że dokładnie ich nie liczył. Oto one,
    liczę że ktoś porozwija

    Portret: czyli zdjęcie osoby, która jest świadoma robienia jej zdjęcia.
    1. Prawda: trzeba dążyć do prawdy, subiektywnej ale prawdy (o fotografowanym).
    Zdjęcie jest obrazem relacji fotrografa z fotografowanym.
    2. Nie każdy nadaje się na fotografowanego – są ludzie-enigmy i już.
    3. Twarz nie jest symetryczna. Np. jedno oko jest bardziej dynamiczne, drugie
    bardziej pasywne – i o tym trzeba pamiętać przy zdjęciach innych niż en face
    4. Świadomość bycia fotografowanym utrudnia. Jeśli nie możemy jej pozbawić
    modela, niech patrzy w obiektyw.
    Forma:
    5. Piękno jest tylko zachętą do treści zdjęcia
    6. Tło jest równie ważne jak twarz, mówi sporo o widzeniu fotografa
    7. Równowaga (nie symetria) musi być zachowana w zdjęciu, zarówno kompozycji jak
    kolorów (dopełniające itd.)
    8. Światło: jakie? Schmidt preferuje naturalne, ale po prostu trzeba być na to
    wyczulonym.
    9. Powiązania między kształtami – rytm – jest ważny
    10. Czystość obrazu ważniejsza niż prawda zastana. Czyli zamieść śmieci, nie
    zostawiać w kadrze
    11. Napięcie kadru, budowane tzw. szparką między jakimś elementem zdjęcia a
    krawędzią.
    12. Warsztat: zarówno techniczny jak psychologiczny (rozluźnianie modela przez
    podrzucanie myśli w rozmowie, ew. stawiać trudne pytania)"

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •