Dzięki panowie,dużo mi pomogliście.
Ale czy ustawiając palnik do góry ETTL aż tak jest potrzebny?
Przecież raz się lepiej odbije i doświetli,a raz gorzej.
Dzięki panowie,dużo mi pomogliście.
Ale czy ustawiając palnik do góry ETTL aż tak jest potrzebny?
Przecież raz się lepiej odbije i doświetli,a raz gorzej.
30D+Sigma17-70mm+Canon50mm+Jupiter200mm+pierdoły
Przy ETTL lampa błyska dwa razy.
Pierwszy to błysk pomiarowy, drugi błysk już właściwy. Dlatego ten ETTL jest taki fajny, bo lampa/aparat same sobie biegusiem sprawdzają ile światła/jaka siła błysku potrzebna.
No tu jest tak fajnie opisane http://www.canon-board.info/showthread.php?t=2421
I obowiązkowo jeżeli jeszcze nie czytałeś http://foto.jasiu.pl/index.html
Ostatnio edytowane przez Tomeksad2 ; 28-10-2009 o 19:13
W planach 5D Mk VII, 35 1,4L Mk IV, 85 1,2L Mk V, 135 2L Mk IV.
tylko ze czasem lampie odbija , doslownie , wiec focenie z lampa , odbijanie itd , jest ryzykowne , sala to pikus , ale w kosciele gorzej jak sie straci dobry moment
no comment...
Błyskać czy nie błyskać...? oto jest pytanie...
Jak delikatnie błysnę na wysokim ISO to mam później mniej roboty w PSie (oczywiście błyskam nie "w twarz")
to chyba zalezy od kościoła, ja przestałem błyskać właśnie z powodu, że z takimi zdjęciami było więcej roboty w PS. Głownie chodzi o balans bieli. A nakładki żółte na lampe, które nieźle spisują się na sali weselnej w kościele już średnio spelniaja swoja funkcje.
swiatla zdarzaja sie rozne, sa tez coraz bardziej (niestety) popularne halogeny budowlane, ktore montowane sa w starszych kosciolach i swieca z gory na dol, tworzac cienie pod oczami i psuja ekspozycje, bo przod i tyl kosciala sa zulelnie inaczej oswietlone
nie wazne jednak co jest zrodlem swiatla w kosciele znacznie mniej roboty jest gdy sie nie blyska,
To, oraz : http://canon-board.info/announcement.php?f=11&a=20 + 'lampa w kościele' polecam.
Wypowiedź sponsorowana przez Punkt 3. Regulaminu.