O, dobrze wiedzieć, że da się ją jednak wymienić. Jednak zawsze może być potem problem z pomiarem światła...
PS: Katzeye też ma już w swojej ofercie matówki do 7D:
http://www.katzeyeoptics.com/item--C...--prod_7D.html
O, dobrze wiedzieć, że da się ją jednak wymienić. Jednak zawsze może być potem problem z pomiarem światła...
PS: Katzeye też ma już w swojej ofercie matówki do 7D:
http://www.katzeyeoptics.com/item--C...--prod_7D.html
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
Witam
Na minus dla 7D w stosunku do 50D, poza ceną zaliczył bym:
- mniejszy zakres tonalny, szczególnie dla ISO 100 i 200 sięga około 1EV - osobiście akurat głównie robie w ISO 100 i 200.
- trochę za wiele pikseli na matrycy, choć nie jest to wiele więcej jak w 50D
W praktyce jedynie opcja filmowania w 7D powoduje jeszcze moje wachania (7D czy 50D).
Pewnie jak zwykle u mnie rozstrzygnie przypadek i będę się cieszył z tego co kupię.
Pozdrawiam
powyższe przekonało mnie do 50D.. i to zaledwie z 40D.. więcej AF, ich celność, matryca, uszczelnienie, a zwłaszcza filmy nie trafiły w moje serce.. utknąłem, może i w błędnym, przekonaniu, że wolę zaoszczędzić 2k zł na szkiełka i mieć zadowalającej jakości zdjęcia, niż walić na szybkość, której xxD i tak nie brakuje w moich zastosowaniach.
.
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Posiadam i 50d i 7d i powiem szczerze, że jeden drugiemu nie równy7d cenie za 19 pól autofokusa, które w końcu udało mi się ogarnąć (chyba z 6 trybów pracy
), oraz za możliwość filmowania. Sterowania lampami w praktyce jeszcze nie używałam, ale jednak mam nadzieję, że na plenerze się przyda. No i jeszcze jedno 7d moim zdaniem świetnie trzyma się w dłoni i jest naprawdę bardzo wygodny.
W plenerze to średnio się sprawdza, bo masz synchronizację tylko do 1/250s. Rozwiązanie może być kupienie jakiegoś filtra szarego, który obniży migawkę. Problem jest oczywiście jak lampę trzeba postawić za osobą fotografującą, a w innych wypadkach daje radę
Do zabawy to fajne rozwiązanie, do poważniejszych zadań się nie sprawdza, za dużo zachodu.
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
Lampa wbudowana musi być podniesiona ale w opcjach sterowania bezprzewodowego można ją wyłączyć - tak, żeby błyskały tylko slave'y. Wtedy wbudowana wysyła tylko błysk sterujący slave'ami, przed otwarciem migawki i ekspozycją.
Problemem sterowania bezprzewodowego w 7D jest brak synchronizacji z krótkimi czasami - do tego nadal potrzebna jest jako master 580 lub ST-E2.
_______________________________________________
Zbyszek
7D + C10-22 + C17-55 + C70-300 + C100L macro + 580EX II + BG-E7
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie