"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Może to kwestia indywidualne, ale dla mnie wybór długich tele w "ludzkich" cenach jest zdecydowanie większy w C, niż w N. Mowa o obiektywach dla zaawansowanych amatorów, którzy na zdjęciach nie zarabiają, ale nie wystarcza im klasa np. 70-300. Canon ma 400/5.6, 100-400L IS USM, a w Nikonie co? 300/4-bez stabilizacji, więc z ręki raczej odpada, 80-400- raczej przegrywa i to mocno z wymienionymi Canonami, 200-400/4 to już inna liga (zwłaszcza cenowa)...
Gdybym miał wystarczająco dużo kasy na dobre, drogie tele, wybrałbym bez wahania Nikona z jego np. D300, ale nie mam, więc z konieczności jestem w systemie Canona.
Podsumowując: dla mnie Nikon w sprzęcie do sportu, przyrody, być może reporterki, bije Canona na łeb! Niestety nie myśli o mniej zasobnych użytkownikach, zwłaszcza w przypadku długich teleobiektywów. Tu dominuje Canon ze swymi niedorobionymi puszkami. Nawet 1DmkIII miał "walnięty" AF!
No oczywiśce, że jest to kwesita indywidualna jak choćby pominięty przez Ciebie "drobiazg" w postaci 14-24/2.8. W pozostałych kwestiach generalizujesz tak dalece, że nie ma co tego offtopa ciągnąć 8).
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
ehh wiem, że dyskusja ta nie ma sesnu i że każdy nowy aparat Canona trzeba kupić bo jest lepszy od poprzedniegokto tu ma postawe fanatyczna
350D mialem pare lat, czy oceniam po samplach? także, reszta to doświadczenie w obrobce plikow z 350D, 20D i 40D, ktorymi fotografowalem, zreszta wyniki testow chociazby na dpreview mowia tez to samo
stosunek szumy/ostrosc 350D i 20D jest identyczna: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page19.asp
potem wyszedl 30D, ktory szumial identycznie jak 20D: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page20.asp
nastepca 30D - 40D stosunek ostrosci do szumow juz mial troche gorszy: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page18.asp
50D każde wie ze szumi juz sporo mocniej, na wyzszych czulosciach robi sie sieczka: http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS50D/page18.asp
o 7D dyskuska juz byla,
oczywiscie biorac pod uwage ilość Mpix wszystkie te body szumią bardzo podobnie, żeby nie powiedzieć że identycznie, no i kierujac sie mysla przewodnia tego forum, "im mniejsza gestosc pikseli tym lepiej" dobrze wiemy że taki 350D bije na głowe plastyka zdjęć takiego 50D czy 7D
można sobie też poogolądać sample na imaging-resource.com, ktore potwierdza wszystko
zreszta Panowie, oprocz Waszych pustych słow licze na jakies namacalne dowody, że 350D szumi mocniej od np 50D
sample z 1D marka IV na ISO 1600 i 3200 wygladaja gorzej niż 1D marka III, fizyki oszukac sie nie da
1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
a wy o tym 14-24
a 90% nikoniarzy wolało by 16-35.. z tym że go nie mają a bardzo leciwy 17-35 jest juz nie produkowany i bardzo drogi..
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
właśnie - dla niedowiarków fajnie byłoby wrzucić ten sam kadr z nikona na 14mm i potem na 16mm z nikona i canona- jakby ktoś miał to niech wrzuci - zwłaszcza postaci ludzkich z bliska (ostatecznie mur z cegieł z 2-3m też ujdzie
)
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|