10 dni na zwrot gdy sprzedawany jest poza siedzibą, czyli na odległość. Jeżeli nie ma wad ukrytych, zwrot to dobra wola sprzedawcy. Przy okazji pochwalę sklep Jabbafoto, po kilku dniach coś się stało z pierścieniem w tym obiektywie i w powyższym sklepie wymienili bez problemu na nowy, chociaż mieli prawo odesłać mnie do serwisu :-D
CMEHA - reszta to upgrade
Tu chyba się myliszna podstawie :
"Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów ...
Art. 7.
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy
za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą
się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
Art. 10.
1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy
się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia
jej zawarcia."