Witam,
24-105 używam od 2 lat ... 17-55 używam od początku tego roku.
Albo za wcześnie jeszcze na takie objawy, ale zdecydowanie nie zauważyłem u siebie takiego zachowania.
Na marginesie... wg mnie to idealny zestaw. Chwile trwało zanim do tego doszedłem ... po drodze był 350D, czy Sigma 18-200.
Używam aparatu głównie do turystycznych fotek + uwieczniania biegającego już dwu latka. 24-105 - idealny na spacerzoom, nawet przy słabszym świetle, 17-55 świetnie sprawdza się w pomieszczeniach, nawet przy bardzo słabym świetle. Zdecydowanie polecam.
pzdr,
Fly
5D MkIII | 50D | 17-40/4L | 24-70/2.8L | 24-105/4L IS | 70-200/4L IS | 35/2 | 50/1.4 | 17-55/2.8 IS | Metz 58 AF-1
m_o_b_y
--------------------------------------------------------
Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
Witold Gombrowicz
Istnieją modele obiektywów które mimo, że są sprawne to mają tendencję do samoistnego wysuwania się tubusu - konstruktorzy jednak wyposażyli je w odpowiedni przycisk zabezpieczający - chyba, że zapomnieli o nim jak w przypadku Nikkora 18-200 i Tamrona (nie pamiętam jaki to był model, ale na pewno był z typu spacerzoom).
C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L
Pozwolicie, ze odświeżę temat.
Od niedawna po zmianie systemu z Pentaxa na Canona jestem użytkownikiem 50D i miedzy innymi 24-105.
Mam jednak jeden dylemat. W moim odczuciu zestaw ten (50D+24-105) podkoloryzuje mi kadry dodając pomarańcz i żółtego. Moje przypuszczenie do tendencji podkoloryzowania potwierdziłem na szybkim teście porównawczym w którym użyłem 24-70 oraz stałkę 85.
W obydwu przypadkach (50D + 24-70) oraz (50D+85) odwzorowanie kolorów było bardzo podobne natomiast zdjęcia z zestawu (50D+24-105) były jak juz wspomniałem znacznie, znacznie zakolorowane pomarańczowym i żółtym.
Mam pytanie: czy to tylko przypadłość mojego egzemplarza 24-105 czy po prostu ten typ tak ma.
Oczywiście podczas testu używałem tych samych przysłon i czasów.