Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Wątek: Przeswietlone foty w 300D?

  1. #21
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    48
    Posty
    810

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    zawsze nie, często tak, z czasem wiem już, gdzie bez korekty pomiar będzie zwalony jak cholera
    ??????? cholera - trudno Cie zrozumiec :/

    ale fakt - trzeba wiedziec, gdzie korekta niezbedna. tylko, ze w tym watku nie o to chyba chodzilo (ja to odebralem jako generalna tendencje Canona do przeswietlen)
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rad_fot
    Duzo osob ma ten problem? Moze wiecie czym to jest spowodowane?
    Prawdopodobnie przypadkowo wprowadziłeś korektę ekspozycji, a że pewnie robisz Av to nie zwracasz na to uwagi.
    Pentax K-5 II, Leica M9

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Venio
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Katowice
    Wiek
    38
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gawryl
    nie wiem o jakim zblizeniu mowisz, ale tablica do kosza jest biala - jesli zajmuje sporo miejsca w kadrze konieczna jest korekcja na plus.
    Wlasnie najciekawsze jest to ze ja robie ujęcia jakby stojąc troche za koszem. Czyli zadnych bialych duzych fragmentow nie ma!! A mimo to jest niedoswietlone często zdjęcie.

  4. #24
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    48
    Posty
    810

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Venio
    Wlasnie najciekawsze jest to ze ja robie ujęcia jakby stojąc troche za koszem. Czyli zadnych bialych duzych fragmentow nie ma!! A mimo to jest niedoswietlone często zdjęcie.
    to rzeczywiscie...ale ale: to koszykowka w sali? jesli tak - moze masz okna w kadrze? lub przekadrowujesz (ustawiasz ekspozycje zachaczajac o okna, a po przekadrowaniu nie masz ich - a tylko ekspozycja ci zostala i juz nie pasuje w nowym kadrze), lub - jesli to na powietrzu - to Slonce...lub.. sam juz nie wiem - nie zauwazylem w.w. problemow u siebie
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  5. #25

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gawryl
    nie wiem o jakim zblizeniu mowisz, ale tablica do kosza jest biala - jesli zajmuje sporo miejsca w kadrze konieczna jest korekcja na plus.

    Hmm a ja bym obstawił jasne niebo w tle jako winowajcę... (jeżeli na powietrzu)

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar Venio
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Katowice
    Wiek
    38
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    tak na powietrzu. ale ja nie robie tych zdjęc pod słonce :P słońce zawsze pięknie swięci z boku

  7. #27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Venio
    tak na powietrzu. ale ja nie robie tych zdjęc pod słonce :P słońce zawsze pięknie swięci z boku
    Uhhhmm ja nawet nie pomyślałem, że możnaby takie zdjęcia pod słońce robić (chociaż kilka mogłogy byc ciekawych - ale właściwie tylko sylwetki). Ale nawet mając słońce za plecami dalej bardzo mocno świeci Ci niebo. Zrób prosty test - zmierz sobie kiedyś światło kierując obiektyw w czyste niebo (bez kosza, zawodników etc), a później odwrotnie i sprawdź różnicę :-D

  8. #28
    Bywalec Awatar ziemna
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    W-wa
    Posty
    117

    Domyślnie

    Moje doświadczenia z 300D: do szybkiego focenia w P, jak nie ma czasu na M bo ludzie i focący w ciągłym ruchu (a więc co chwila różnie w stosunku do słońca):

    - w górach (śnieg, narty): korekta na minus 1 1/3 a nawet minus 2
    - morze, plaża: korekta na minus 2/3

    Nie ma dzięki temu przepaleń, ale część (mniejszość) wymaga wtedy korekty (rozjaśnienia ) przy "wywołaniu".
    EOS 300D, EOS 300, 580EX, gripy, parę szkieł ale bez "L", + nostalgia: Zorkij, Zenit i parę szkieł M42

  9. #29

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ziemna
    Moje doświadczenia z 300D: do szybkiego focenia w P, jak nie ma czasu na M bo ludzie i focący w ciągłym ruchu (a więc co chwila różnie w stosunku do słońca):

    - w górach (śnieg, narty): korekta na minus 1 1/3 a nawet minus 2
    - morze, plaża: korekta na minus 2/3
    Korekta na 'minus'?? Zazwyczaj daje się raczej na plus, bo jasne pola (śnieg, piasek na plaży) dają w kość światłomierzowi, i ten zaniża ekspozycję...

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ziemna, juz kiedyś pisałem, że nie rozumiem twojego 300d. Ja w górach muszę dawać na plus, żeby mieć sensowny histogram... Minus 2 wydaje mi się nieprawdopodobne.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •