Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 897

Wątek: 5Dmk2 czy 7D

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez addi Zobacz posta
    Wielce prawdopodobnym jest, że robiąc jeszcze do kompletu zdjęcia na przykład canonem sx200 otrzymałbyś podobną jakość. Udało Ci się właśnie udowodnić, że w dobrych warunkach nawet gorszym sprzętem zrobisz zdjęcie w akceptowalnej jakości (tylko chyba nie o to Ci chodziło ;p).
    ja tylko ustosunkowalem sie do opini jakoby pomiedzy tymi aparatami byla przepasc w jakosci zdjec .
    nigdy tego nie stwierdzilem,
    wystawilem aparat przez okno zrobilem zwykle zdjecie i roznicy nie ma.
    mam zdjecia we wnetrzach . ciemnawo . roznice wcale nie sa potezne.
    ISO 6400 w c5d2 to i tak absolutna granica bolu.
    co by nie powiedziec szumy sa juz paskudne .
    trza sporo odszumiac , robic resampling w dol.
    w skali 100 % sa nieuzywalne.
    A po resamplingu w dol roznice pomiedzy aparatami sie zacieraja.
    one wychodza dopiero w skali ok 100%.
    a jesli ogladasz w mniejszej skali to i roznice sa mniejsze.

    W kategorii myslenia i wydrukow analogowych mozna powidziec tak :
    roznica rozdzielczosci w skali 100 % wynosi ok 20-30 % na korzysc c5d2

    jesli ogladasz porownujesz wydruki ( ew na monitorze ) w skali np 20 %

    to z roznicy poczatkowej 20%-30% robie sie 20% z 20- 30% tj tylko 4- 6 %.
    Oczywiscie kalkulacja przyblizona , ale uzmyslawia ze w typowych najczesciej spotykanych warunkach obserwacji roznice nie sa istotne - a coz dopiero mowic o przepasci !!

    Roznica zaczyna byc widczna dopiero w b. duzych powiekszeniach ( robimy takie czesto ?? ) , Roznica w szumach to ok 1 moze 2 ev bez wiekszego znaczenia. W praktyce na 3200 iso w malym C masz szumy jak na 6400 w c5d - to nie jest przepasc .

    w warunkach deficytu swiatla jesli masz pod aps-c obiektyw jasny z IS to kompensujesz te roznice bez problemu ( nie znam jasnego zooma pod FF z IS).

    nie che mi sie pokazywac zdjec bo to jest czaslochlonne z obu aparatow.
    nie stwierdzilem nigdy przepasci jakosciowej.


    tutaj akurat mialem jako przyklad zdjecie wiec przywoluje - wczesnym wieczorkiem na 3200 ISO 400/5,6 na 1/400 sek z reki - trudne warunki wiec :


    http://picasaweb.google.at/fotografi...99784195755362

    w zasadzie jest ok a to tylko c50d .
    c5d2 nie da w tej wielkosci duzej roznicy jakosciowej.



    natomiast c7d - szybkosc nie jest bez znaczenia , mniejsze i czesto tansze obiektywy przy najczesciej porownywalnej jakosci odwzorowania - jednak lepsza ergonomia ( nawet ta wbudowana lampka sie przydaje - nie zrozumiem dlaczego c uwaza iz zawodowcy nie potrafia obslugiwac lampy wbudowanej w aparat i jej nie stosuja w drozszych modelach ).

    Powiedzialbym moze tak - majac c7d nie bedzie brakowac c5d2
    majac c5d2 czasami bedzie brakowac mozliwsci c7d - zwyczajnie mozesz zdjecia nie zrobic.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wyspa bahama Zobacz posta
    w warunkach deficytu swiatla jesli masz pod aps-c obiektyw jasny z is to kompensujesz te roznice bez problemu ( nie znam jasnego zooma pod ff z is).
    70-200/2.8 is

  3. #3
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siudym Zobacz posta
    70-200/2.8 is
    no cos Ty.. nie wiesz ze 2.8 w/g dzisiejszych standardow to ciemnica?

  4. #4
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    Roznica w szumach to ok 1 moze 2 ev bez wiekszego znaczenia. W praktyce na 3200 iso w malym C masz szumy jak na 6400 w c5d - to nie jest przepasc .
    No nie, skąd, różnica (przy tej samej czułości) pomiędzy 1/15 a 1/60 sekundy to nie jest przepaść?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  5. #5
    Bywalec Awatar darnok
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    204

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    No nie, skąd, różnica (przy tej samej czułości) pomiędzy 1/15 a 1/60 sekundy to nie jest przepaść?
    To jest różnica dla zdjęcia być albo nie być ...

    mam 5D II i oprócz modelingu czasami fotografuje sport, może brakuje prędkości ale jakość obrazka rekompensuje to z nawiązką

  6. #6
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    No nie, skąd, różnica (przy tej samej czułości) pomiędzy 1/15 a 1/60 sekundy to nie jest przepaść?
    sorry ale to zupelnie nie o to chodzi.


    roznica 1 ev w szumach oznacza ze szumy na 6400 iso dla c5d2 sa takie w przyblizeniu jak dla 3200 iso dla aps-c- a wiec zaden kolosalny uzysk.

    nic nie stoi na przeszkodzie zebys wybral w aps-c tez 6400 iso i fotografowal na tym samym czasie. bedziesz mial wieksze szumy.

    na nizszych czulosciach roznica w szumach jest mniejsza.

    szumy nie sa czyms stalym.
    zaleza takze od czasu naswietlenia tzn na 6400 iso w warunkach obfitosci swiatla na krotkich czasach bedzisz mial wyraznie mniejsze szumy niz przy dlugich czasach naswietlenia.

    w szumach wystepuje zawsze tez element przypadkowy - nie bez powodu ukuto termin "shot noise" - szum srutowy - przez analogie do srutu wystrzelonego z flinty.


    przepasc w szumach to jest pomiedzy c a n

    c1dmkiv szumi na 3200 iso tak jak n3 na 25000 iso.

    porafisz przeliczyc ile to ev ?

  7. #7
    Bywalec Awatar Matsunami
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    39
    Posty
    106

    Domyślnie

    Ten wątek zamienia się w papkę. Wyspa Bahama dlaczego powtarzasz po raz n-ty to samo? Miałem nikona D300, który sprawuje się całkiem nieźle jeśli chodzi o szumy i raczej na ISO3200 nie wyglądało to tak dobrze jak w 5DII na 6400. Zresztą... chodzi tylko o szumy? Jesteś szumofobem? Dla mnie FF jest wart wydania dodatkowych pieniędzy i nie odnosi się tylko do szumów.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Nie chce mi się bawić w robienie porównań itd, ale nie wiem skąd bierzesz tą przepaść między n a c. Przykładowo porównanie D3 i 5DII http://www.kenrockwell.com/nikon/d3x...mark-ii-d3.htm
    Ostatnio edytowane przez Matsunami ; 20-03-2010 o 19:35 Powód: Automerged Doublepost
    5D mark III, C.35/1.4L, S.85/1.4, S.14/2.8 // Oly XZ-1

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsunami Zobacz posta
    Ten wątek zamienia się w papkę. Wyspa Bahama dlaczego powtarzasz po raz n-ty to samo? Miałem nikona D300, który sprawuje się całkiem nieźle jeśli chodzi o szumy i raczej na ISO3200 nie wyglądało to tak dobrze jak w 5DII na 6400. Zresztą... chodzi tylko o szumy? Jesteś szumofobem? Dla mnie FF jest wart wydania dodatkowych pieniędzy i nie odnosi się tylko do szumów.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Nie chce mi się bawić w robienie porównań itd, ale nie wiem skąd bierzesz tą przepaść między n a c. Przykładowo porównanie D3 i 5DII http://www.kenrockwell.com/nikon/d3x...mark-ii-d3.htm

    papka nie papka

    zareagowalem na merytorycznie calkowicie bledna i wprowadzajaca w blad riposte merdego.
    porownanie poziomow szumow na dopowiednich poziomach ISO nie ma nic wspolnego z czasami naswietlen - nawet ktos ochoczo wtorowal takiej wypowiedzi merdego.

    jak do tej pory wszystkie moje wypowiedzi w przypadku watpliwosci potrafilem uzsadnic i udowodnic zdjeciami te tez gdyby zaszla potrzeba.
    Nie ma najmniejszych problemow wykazac ze na 1600 -3200 iso w aps-c dochodze do takiego samego poziomu szumow jak w c5d2 na 6400 iso.
    a do tego majac do dyspozycji na jasnym szerokim zommie w aps-c IS , czego nie ma w FF , osiagasz mozliwosc do 3 EV czyli b czesto przy uzyciu IS kompensujesz w calosci roznice szumow , dzieki stosowaniu nizszej czulosci.

    i to nie ma nic wspolnego z moja szumofobia jak nazywasz.
    ja nie mowie czy jest to poziom wysoki czy maly- mowie ze nie ma przepasci.

    a ze c5d2 tez szumi to tu jest przyklad z zupelnie innego powodu zamieszczony wczoraj :

    http://picasaweb.google.at/fotografi...43025346847650


    ( 200 iso) , bez odszumiania .
    zdziwisz sie jak czasem potrafi przyszumiec.


    to jest moj poglad nie lezacy w tzw " owczym pedzie " i byc moze w jakims sensie przyda sie pytajacemu przy podejmowaniu decyzji.
    Ostatecznie temu sluzy forum. Kazdy medal ma dwie strony.

    Jesli sa opinie ze te aparaty dzieli przepasc to ja prosze o wyjasnienie w jakich aspektach ?

  9. #9
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    papka nie papka

    zareagowalem na merytorycznie calkowicie bledna i wprowadzajaca w blad riposte merdego.
    porownanie poziomow szumow na dopowiednich poziomach ISO nie ma nic wspolnego z czasami naswietlen - nawet ktos ochoczo wtorowal takiej wypowiedzi merdego.
    Faktycznie, w tym co napisałem był błąd. Zamiast "ta sama czułość" powinno być "ten sam poziom szumów". Czy teraz rozumiesz o co chodzi?

    1. Mamy obiektywy o tym samym świetle, np. 1.8 i ogniskowych dających podobny kąt widzenia na cropie jak i FF, dajmy na to 50 mm i 80 mm.
    2. Najwyższy jeszcze akceptowalny poziom szumów na cropie to np. iso 1600 -> zakładając te 2 EV różnicy na FF możemy podnieść czułość na 6400

    Póki światła mamy na dużo - problemu wielkiego nie ma. Ale jeśli światła jest na tyle mało, że przy FF uzyskujemy czasy na granicy poruszenia - co będzie się działo ze zdjęciem na cropie? Przypominam, że nie możemy podnieść czułości.

    Nie ma najmniejszych problemow wykazac ze na 1600 -3200 iso w aps-c dochodze do takiego samego poziomu szumow jak w c5d2 na 6400 iso.
    a do tego majac do dyspozycji na jasnym szerokim zommie w aps-c IS , czego nie ma w FF , osiagasz mozliwosc do 3 EV czyli b czesto przy uzyciu IS kompensujesz w calosci roznice szumow , dzieki stosowaniu nizszej czulosci.
    Przejdź się np. na mecz siatkówki i próbuj stabilizacją zamrozić ruch graczy. Powodzenia.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  10. #10
    Dopiero zaczyna Awatar MateuszG
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Śląsk
    Posty
    34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    6400 iso dla c5d2 sa takie w przyblizeniu jak dla 3200 iso dla aps-c- a wiec zaden kolosalny uzysk.
    taaak .... tak to sobie wmawiaj.

    Z kolei jeśli chodzi o najkona to z tego co wiem w puszkach tego producenta jest najlepszy algorytm redukcji szumów.

    poza tym pełna klatka to coś na tyle magicznego, że byłem w stanie zrezygnować z super AF, 19 pól AF itd...
    Po prostu sensor 35mm to jak fotki z analogu a nie z plastikowej cyfry.
    5D mark II /S 14mm 2.8/S 85mm 1.4 / 50mm 1.4 USM/ 580EX / Glidecam HD-1000

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •