Jak focic na koncertach?

Zwiń
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Domini-Q
    Bywalec
    • 2005
    • 151

    #1

    Jak focic na koncertach?

    Witam, oczywiście dostane bure za chwilę, ale w wątkach na tym forum jest dużo i nic o technice focenia na koncertach. Szukam konkretnej odpowiedzi, na konkretnie (tym razem mi sie chyba uda) zadane pytanie. Mam EOSa 350D + KIT + 50 1.8 jak widac w stopce, aha i jeszcze pożyczoną lampe 420. Idę na koncert na zewnątrz (nie w hali) który zaczyna sie o 19.00. pewnie - głównie ze względu na jakość szkła - będę uzywał stałki, więc jak to wszystko ustawić, żeby zdjęcia były ok (przynajmniej od strony technicznej :-)) ? kiedyś próbowałem focić z lampą i ... było do d..py. jak jazda we mgle na długich świetłach.
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.
  • Jurek Plieth
    Pełne uzależnienie
    • 2004
    • 2087

    #2
    Zamieszczone przez Domini-Q
    ...Szukam konkretnej odpowiedzi, na konkretnie (tym razem mi sie chyba uda) zadane pytanie.
    Daruj sobie lampę. Po pierwsze na większości koncertów jest zakaz używania tejże. Po drugie zaś, właśnie zdjęcia bez lampy mają największy urok. Nic to, że nawet trochę ruszone - one właśnie oddają najlepiej klimat.
    Powodzenia.
    http://plieth.com

    Komentarz

    • Domini-Q
      Bywalec
      • 2005
      • 151

      #3
      OK, dzieki, a co z pozostałymi ustawieniami? na jakich tzn. czy na AV, TV, Manual? jechać?
      EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

      Komentarz

      • ripek
        Pełne uzależnienie
        • 2005
        • 1486

        #4
        Jesli chodzi o kit to najlepiej podejsc blizej (jak wpuszczą ) bo wtedy f/3.5 masz na 18mm a więc krotszy czas naświetlania. Do tego pewnie iso w granicach 800 lub przymusowo 1600 jesli za bardzo będą się ruszali. Tryb Av. Takie moje doświadczenia. Oczywiście mówie tutaj juz o późniejszych godzinach gdy zrobi się ciemno i zostanie tylko oświetlenie koncertowe.

        Czasami będziesz musiał zjechać -1 Ev gdyż twarze grajków lubią się przepalać. To jeszcze przyśpieszy czas naświetlania

        Co do 50tki to nie wiem, nie miałem - ale podejrzewam że takie same ustawienia. Tyle ze bedziesz mógł zmniejszyć ISO
        Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

        Komentarz

        • Jurek Plieth
          Pełne uzależnienie
          • 2004
          • 2087

          #5
          Zamieszczone przez Domini-Q
          OK, dzieki, a co z pozostałymi ustawieniami? na jakich tzn. czy na AV, TV, Manual? jechać?
          Jeśli masz wystarczająco dużo światła, aby obiektyw nie pracował na największej dziurze, to można filozofować. Zazwyczaj jednak (na koncertach jazzowych) jest tak ciemno, że u mnie nawet przy otworze f/2.8 (u Ciebie f/1.8 ), czasy migawki wychodzą na granicy ruszenia. Toteż IMHO podstawą jest monopod!
          Aha, ISO oczywiście 1600.
          Ostatnio edytowany przez Jurek Plieth; 676.
          http://plieth.com

          Komentarz

          • Domini-Q
            Bywalec
            • 2005
            • 151

            #6
            No tak, tylko monopodu nie posiadam, statywu tachac nie chcę a co do
            Jesli chodzi o kit to najlepiej podejsc blizej
            będę dość blisko bo około <2m od sceny :-) słyszałem kiedyś że w takich przypadkach (gdy czasy na AV wychodzą poniżej możliwośći utzrymania to wtedy TV na 1/60 i przesłona niech sie sama... (1.8 jak nic). do tego lampa z kompensacją i... no właśnie jak to dograć żeby było oki.
            EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

            Komentarz

            • ripek
              Pełne uzależnienie
              • 2005
              • 1486

              #7
              Domini-q ale mowimy o Kitowym ktory nie ma 1.8

              O lampie zapomnij naprawde:
              1) Wyjdzie brzydko - jak z kazdego cyfraka-głupaka
              2) Glupio co chwile walic lampą po oczach


              Jak 2 metry od sceny to KIT iso:800-1600, AV, f/3.5, EV od 0 do -1,5 i jedziesz z koksem Z reszta cykaj fote i za kazdym razem sprawdzaj jak wyszla - i koryguj
              Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

              Komentarz

              • Domini-Q
                Bywalec
                • 2005
                • 151

                #8
                ripek - dzieki, a teraz instrukcja jak przy 50 1.8 :-)
                EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

                Komentarz

                • Tomasz Golinski
                  Pełne uzależnienie
                  • 2004
                  • 8623

                  #9
                  Fociłem 50, oraz 100-300 z lampą. Efekty możesz porównać tu http://labfiz.uwb.edu.pl/~tomaszg/fo...ysc/index.html

                  Sam domyślisz się, które są które.

                  Z 50, ustawiasz Av, przesłonę 1.8, jeśli czas wychodzi znośny to domykasz bardziej. Iso 800 lub 1600
                  30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
                  Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy



                  Komentarz

                  • cabretti
                    Coś już napisał
                    • 2005
                    • 66

                    #10
                    1 ISO oczywiście 800/1600. na dzień dobry jesli to wieczorem!!! zapominij o innych
                    2 bez lampy oczywiscie
                    3 stara prawda przysłone przymykaj ile sie da wieksza szansa na ostre foty
                    4 pamietajac o czasie !!! artysci, tłum ,podłoga ,scena,.tez zyją... ;-) i trzesą
                    5 foc zblizenia jak sie da.... oczywiscie
                    CZARNA SKRZYNKA.. SZKIEŁKA... 100 vódki ( już nie pije mam IS ... LATARECZKA :wink: STAŁKI... 50,85,135 m42 MIECH ŻYJE towarzysz CANON
                    w planach coś...;-)

                    Komentarz

                    • Domini-Q
                      Bywalec
                      • 2005
                      • 151

                      #11
                      łoł, dzięki wszystkim, przy okazji okazało sie że nie musze kupować lampy. 2 koła w kieszeni i bliżej do 70-200 :-)
                      EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

                      Komentarz

                      • ripek
                        Pełne uzależnienie
                        • 2005
                        • 1486

                        #12
                        lampa sie przydaje ale jak robisz zdjęcia widowni akurat do 350d 580EX to raczej przesada ja jestem na etapie zakupu 420ex
                        Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

                        Komentarz

                        • dfilip
                          Coś już napisał
                          • 2005
                          • 61

                          #13
                          Oczywiscie bez lampy. Z lampa wychodza tragicznie zdjecia.
                          Co do ustawien ISO 1600/3200 - potem ewentualnie odszumianie na kompie.
                          TV - ustawiasz taki czas jaki jestes w stanie utrzymac bez poruszenia przy 18 mm moze ci sie nawet udac 1/30 a przy 50 mm proponuje 1/60 powinno byc ok
                          Ostrzenie na twarz.

                          Komentarz

                          • Domini-Q
                            Bywalec
                            • 2005
                            • 151

                            #14
                            dobrze że mam wejściówki za darmoche to nie będę wściekły jak mi cos nie wyjdzie (no może bede zły że zmarnowałem ujęcie) ale prawda mniej boli jak jest gratis :-)
                            EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

                            Komentarz

                            • gawryl
                              Uzależniony
                              • 2004
                              • 810

                              #15
                              mam male doswiadczenie z koncertami, ale na 2 juz bylem


                              mozesz poogladac moje rezultaty, szczegolnie dlatego, bo mamy ten sam zestaw obiektywow . z 50mm jest tak, ze jak posluchasz rad i blisko podejdziesz (pod scene) to wychodza nieciekawe kadry (patrz: http://212.33.73.7/~gawryl/photo/0/0/8.html). a wystarczyloby cofnac sie o krok... czego ja nie zrobilem - wiec Cie uczulam.

                              Natomiast 50mm swietnie wpasowal sie w inne ujecia, z okolo 2,3 m (http://212.33.73.7/~gawryl/photo/0/0/11.html), kicior wowczas byl praktycznie nieuzywany

                              powodzenia na koncercie i nie zapomnij pochwalic sie swoimi zdjeciami!

                              edit:
                              zapomnialem dodac: jak fiocisz 50-tka, to proponuje ustawic Tv na 1/80 i pozostawic body ustawic najlepsza przeslone. korekcja -1 tez wskazana. i sporo focic - wiekszosc bedzie przejaranych, poruszonych...
                              Ostatnio edytowany przez gawryl; 438.
                              350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X