Witam, oczywiście dostane bure za chwilę, ale w wątkach na tym forum jest dużo i nic o technice focenia na koncertach. Szukam konkretnej odpowiedzi, na konkretnie (tym razem mi sie chyba uda) zadane pytanie. Mam EOSa 350D + KIT + 50 1.8 jak widac w stopce, aha i jeszcze pożyczoną lampe 420. Idę na koncert na zewnątrz (nie w hali) który zaczyna sie o 19.00. pewnie - głównie ze względu na jakość szkła - będę uzywał stałki, więc jak to wszystko ustawić, żeby zdjęcia były ok (przynajmniej od strony technicznej :-)) ? kiedyś próbowałem focić z lampą i ... było do d..py. jak jazda we mgle na długich świetłach.
Jak focic na koncertach?
Zwiń
X
-
Jak focic na koncertach?
EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.Tagi: Brak
-
Zamieszczone przez Domini-Q...Szukam konkretnej odpowiedzi, na konkretnie (tym razem mi sie chyba uda) zadane pytanie.
Powodzenia.
-
OK, dzieki, a co z pozostałymi ustawieniami? na jakich tzn. czy na AV, TV, Manual? jechać?EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.
Komentarz
-
Jesli chodzi o kit to najlepiej podejsc blizej (jak wpuszczą) bo wtedy f/3.5 masz na 18mm a więc krotszy czas naświetlania. Do tego pewnie iso w granicach 800 lub przymusowo 1600 jesli za bardzo będą się ruszali. Tryb Av. Takie moje doświadczenia. Oczywiście mówie tutaj juz o późniejszych godzinach gdy zrobi się ciemno i zostanie tylko oświetlenie koncertowe.
Czasami będziesz musiał zjechać -1 Ev gdyż twarze grajków lubią się przepalać. To jeszcze przyśpieszy czas naświetlania
Co do 50tki to nie wiem, nie miałem - ale podejrzewam że takie same ustawienia. Tyle ze bedziesz mógł zmniejszyć ISOCanon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II
Komentarz
-
Zamieszczone przez Domini-QOK, dzieki, a co z pozostałymi ustawieniami? na jakich tzn. czy na AV, TV, Manual? jechać?
Aha, ISO oczywiście 1600.Ostatnio edytowany przez Jurek Plieth; 676.
Komentarz
-
No tak, tylko monopodu nie posiadam, statywu tachac nie chcę a co doJesli chodzi o kit to najlepiej podejsc blizejEOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.
Komentarz
-
Domini-q ale mowimy o Kitowym ktory nie ma 1.8
O lampie zapomnij naprawde:
1) Wyjdzie brzydko - jak z kazdego cyfraka-głupaka
2) Glupio co chwile walic lampą po oczach
Jak 2 metry od sceny to KIT iso:800-1600, AV, f/3.5, EV od 0 do -1,5 i jedziesz z koksemZ reszta cykaj fote i za kazdym razem sprawdzaj jak wyszla - i koryguj
Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II
Komentarz
-
ripek - dzieki, a teraz instrukcja jak przy 50 1.8 :-)EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.
Komentarz
-
Fociłem 50, oraz 100-300 z lampą. Efekty możesz porównać tu http://labfiz.uwb.edu.pl/~tomaszg/fo...ysc/index.html
Sam domyślisz się, które są które.
Z 50, ustawiasz Av, przesłonę 1.8, jeśli czas wychodzi znośny to domykasz bardziej. Iso 800 lub 160030D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy
Komentarz
-
1 ISO oczywiście 800/1600. na dzień dobry jesli to wieczorem!!! zapominij o innych
2 bez lampy oczywiscie
3 stara prawda przysłone przymykaj ile sie da wieksza szansa na ostre foty
4 pamietajac o czasie !!! artysci, tłum ,podłoga ,scena,.tez zyją... ;-) i trzesą
5 foc zblizenia jak sie da.... oczywiscieCZARNA SKRZYNKA.. SZKIEŁKA... 100 vódki ( już nie pije mam IS ... LATARECZKA :wink: STAŁKI... 50,85,135 m42 MIECH ŻYJE towarzysz CANON
w planach coś...;-)
Komentarz
-
łoł, dzięki wszystkim, przy okazji okazało sie że nie musze kupować lampy. 2 koła w kieszeni i bliżej do 70-200 :-)EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.
Komentarz
-
lampa sie przydaje ale jak robisz zdjęcia widowniakurat do 350d 580EX to raczej przesada
ja jestem na etapie zakupu 420ex
Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II
Komentarz
-
Oczywiscie bez lampy. Z lampa wychodza tragicznie zdjecia.
Co do ustawien ISO 1600/3200 - potem ewentualnie odszumianie na kompie.
TV - ustawiasz taki czas jaki jestes w stanie utrzymac bez poruszenia przy 18 mm moze ci sie nawet udac 1/30 a przy 50 mm proponuje 1/60 powinno byc ok
Ostrzenie na twarz.
Komentarz
-
dobrze że mam wejściówki za darmoche to nie będę wściekły jak mi cos nie wyjdzie (no może bede zły że zmarnowałem ujęcie) ale prawda mniej boli jak jest gratis :-)EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.
Komentarz
-
mam male doswiadczenie z koncertami, ale na 2 juz bylem
mozesz poogladac moje rezultaty, szczegolnie dlatego, bo mamy ten sam zestaw obiektywow . z 50mm jest tak, ze jak posluchasz rad i blisko podejdziesz (pod scene) to wychodza nieciekawe kadry (patrz: http://212.33.73.7/~gawryl/photo/0/0/8.html). a wystarczyloby cofnac sie o krok... czego ja nie zrobilem - wiec Cie uczulam.
Natomiast 50mm swietnie wpasowal sie w inne ujecia, z okolo 2,3 m (http://212.33.73.7/~gawryl/photo/0/0/11.html), kicior wowczas byl praktycznie nieuzywany
powodzenia na koncercie i nie zapomnij pochwalic sie swoimi zdjeciami!
edit:
zapomnialem dodac: jak fiocisz 50-tka, to proponuje ustawic Tv na 1/80 i pozostawic body ustawic najlepsza przeslone. korekcja -1 tez wskazana. i sporo focic - wiekszosc bedzie przejaranych, poruszonych...Ostatnio edytowany przez gawryl; 438.350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl
Komentarz
Komentarz