Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Jak focic na koncertach?

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie Jak focic na koncertach?

    Witam, oczywiście dostane bure za chwilę, ale w wątkach na tym forum jest dużo i nic o technice focenia na koncertach. Szukam konkretnej odpowiedzi, na konkretnie (tym razem mi sie chyba uda) zadane pytanie. Mam EOSa 350D + KIT + 50 1.8 jak widac w stopce, aha i jeszcze pożyczoną lampe 420. Idę na koncert na zewnątrz (nie w hali) który zaczyna sie o 19.00. pewnie - głównie ze względu na jakość szkła - będę uzywał stałki, więc jak to wszystko ustawić, żeby zdjęcia były ok (przynajmniej od strony technicznej :-)) ? kiedyś próbowałem focić z lampą i ... było do d..py. jak jazda we mgle na długich świetłach.
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Domini-Q
    ...Szukam konkretnej odpowiedzi, na konkretnie (tym razem mi sie chyba uda) zadane pytanie.
    Daruj sobie lampę. Po pierwsze na większości koncertów jest zakaz używania tejże. Po drugie zaś, właśnie zdjęcia bez lampy mają największy urok. Nic to, że nawet trochę ruszone - one właśnie oddają najlepiej klimat.
    Powodzenia.

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    OK, dzieki, a co z pozostałymi ustawieniami? na jakich tzn. czy na AV, TV, Manual? jechać?
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar ripek
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    40
    Posty
    1 486

    Domyślnie

    Jesli chodzi o kit to najlepiej podejsc blizej (jak wpuszczą ) bo wtedy f/3.5 masz na 18mm a więc krotszy czas naświetlania. Do tego pewnie iso w granicach 800 lub przymusowo 1600 jesli za bardzo będą się ruszali. Tryb Av. Takie moje doświadczenia. Oczywiście mówie tutaj juz o późniejszych godzinach gdy zrobi się ciemno i zostanie tylko oświetlenie koncertowe.

    Czasami będziesz musiał zjechać -1 Ev gdyż twarze grajków lubią się przepalać. To jeszcze przyśpieszy czas naświetlania

    Co do 50tki to nie wiem, nie miałem - ale podejrzewam że takie same ustawienia. Tyle ze bedziesz mógł zmniejszyć ISO
    Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Domini-Q
    OK, dzieki, a co z pozostałymi ustawieniami? na jakich tzn. czy na AV, TV, Manual? jechać?
    Jeśli masz wystarczająco dużo światła, aby obiektyw nie pracował na największej dziurze, to można filozofować. Zazwyczaj jednak (na koncertach jazzowych) jest tak ciemno, że u mnie nawet przy otworze f/2.8 (u Ciebie f/1.8 ), czasy migawki wychodzą na granicy ruszenia. Toteż IMHO podstawą jest monopod!
    Aha, ISO oczywiście 1600.
    Ostatnio edytowane przez Jurek Plieth ; 10-09-2005 o 11:01

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    No tak, tylko monopodu nie posiadam, statywu tachac nie chcę a co do
    Jesli chodzi o kit to najlepiej podejsc blizej
    będę dość blisko bo około <2m od sceny :-) słyszałem kiedyś że w takich przypadkach (gdy czasy na AV wychodzą poniżej możliwośći utzrymania to wtedy TV na 1/60 i przesłona niech sie sama... (1.8 jak nic). do tego lampa z kompensacją i... no właśnie jak to dograć żeby było oki.
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar ripek
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    40
    Posty
    1 486

    Domyślnie

    Domini-q ale mowimy o Kitowym ktory nie ma 1.8

    O lampie zapomnij naprawde:
    1) Wyjdzie brzydko - jak z kazdego cyfraka-głupaka
    2) Glupio co chwile walic lampą po oczach


    Jak 2 metry od sceny to KIT iso:800-1600, AV, f/3.5, EV od 0 do -1,5 i jedziesz z koksem Z reszta cykaj fote i za kazdym razem sprawdzaj jak wyszla - i koryguj
    Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

  8. #8
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    ripek - dzieki, a teraz instrukcja jak przy 50 1.8 :-)
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Fociłem 50, oraz 100-300 z lampą. Efekty możesz porównać tu http://labfiz.uwb.edu.pl/~tomaszg/fo...ysc/index.html

    Sam domyślisz się, które są które.

    Z 50, ustawiasz Av, przesłonę 1.8, jeśli czas wychodzi znośny to domykasz bardziej. Iso 800 lub 1600
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Poland...dziki zachód ;-)
    Posty
    66

    Domyślnie

    1 ISO oczywiście 800/1600. na dzień dobry jesli to wieczorem!!! zapominij o innych
    2 bez lampy oczywiscie
    3 stara prawda przysłone przymykaj ile sie da wieksza szansa na ostre foty
    4 pamietajac o czasie !!! artysci, tłum ,podłoga ,scena,.tez zyją... ;-) i trzesą
    5 foc zblizenia jak sie da.... oczywiscie

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •