Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: Poruszone zdjęcia 5D + 24-105 + 580EX II

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    25

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi, więc jaki jest pi*drzwi bezpieczny czas, aby przy takich okazjach osoby nie wyszły poruszone na zdjęciach (wiem, że są różne warunki itp itd, ale może coś ok 1/125, 1/160)?

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    a wez sobie zrob liste jaki byl czas ekspozycji na ktorym zdjeciu, a w kolumnie obok jak bardzo wydaje sie poruszone.

    jesli dostrzezesz jakas zaleznosc, to masz swoja odpowiedz. a jestem gotow postawic flaszke, ze taka zaleznosc szybko dostrzezesz
    No właśnie pierwsze 1-3 oraz 6-7 są z czasem 1/60
    Reszta 1/80, poza 1/60 na fotce 11 oraz 1/100 na fotce 14.
    Nie widzę zależności, no chyba, że czasy dłuższe niż 1/100 skutkują takimi efektami podczas światła dziennego (zastanego).
    Akustyk - postawię Ci flaszkę (oczywiście weselną - bo mam ich kilka a nie piję alkoholu), jak wyłożysz mi na tacy mój błąd - chyba, że już go napisałem
    Ostatnio edytowane przez Barthek1983 ; 28-09-2009 o 21:24

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 200

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Barthek1983 Zobacz posta

    No właśnie pierwsze 1-3 oraz 6-7 są z czasem 1/60
    Reszta 1/80, poza 1/60 na fotce 11 oraz 1/100 na fotce 14.
    Nie widzę zależności, no chyba, że czasy dłuższe niż 1/100 skutkują takimi efektami podczas światła dziennego (zastanego).
    Akustyk - postawię Ci flaszkę (oczywiście weselną - bo mam ich kilka a nie piję alkoholu), jak wyłożysz mi na tacy mój błąd - chyba, że już go napisałem
    wydaje mi sie, ze czasy sa na granicy zamrozenia ruchu gdyby nie uzywac lampy. i gdzieniegdzie ludzie ruszali sie za szybko. na przykladzie zdjec 1-2: mloda jest ostra, bo sie nie wiercila. ale laska skladajaca zyczenia na jednej focie juz nie.

    ja bym kombinowal w desen skrocenia czasow i przeniesienia zrodla swiatla glownie na lampe - wiecej z blysku, mniej z zastanego. bo jak blysk jest glownym zrodlem swiatla w scenie, to takie wrazenie nieostrosci nie powstanie.

    moim zdaniem jednak rzecz za dlugich czasow.
    www albo tez flickr

  3. #3
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    jeżeli robiłeś na funkcji Av, to - jak powyżej - aparat stara sie wykorzystać całe światło zastane jako główne/dominujące. Lampa rozświetla cienie, ale nie zamraża ruchu.
    Jeżeli robiłeś w M, to zbyt długi czas pozwolił światłu zastanemu na dominację, powodując ten sam efekt.
    Flaszka dla Akustyka :-)

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    25

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ARN Zobacz posta
    jeżeli robiłeś na funkcji Av, to - jak powyżej - aparat stara sie wykorzystać całe światło zastane jako główne/dominujące. Lampa rozświetla cienie, ale nie zamraża ruchu.
    Jeżeli robiłeś w M, to zbyt długi czas pozwolił światłu zastanemu na dominację, powodując ten sam efekt.
    Flaszka dla Akustyka :-)
    Robiłem głównie na M. Będę miał nauczkę na przyszłość, dzięki za wyjaśnienie, już myślałem o początkach Parkinsona, chwiejącej się matrycy lub uszkodzonej stabilizacji
    No to kiedy chłopaki pijemy ?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •