Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: 24-70mmf/2.8L - jaki drugi obiektyw?

  1. #11
    Uzależniony Awatar Lulu1988
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Sandomierz
    Wiek
    37
    Posty
    522

    Domyślnie

    Wcześniej nic nie mówiłeś, że to pieniądze z UP. Najlepiej jakbyś napisał konkretnie ile możesz przeznaczyć na body i szkła (pewnie nie całość bo trzeba kupić PSa i inne takie ) oraz ile mógłbyś mieć ew. wkładu własnego - tutaj warto się zastanowić, nieco zadłużyć (może rodzice/przyjaciele pożyczą), ale od razu mieć taki sprzęt jak trzeba.

    Jeśli dało by się wykombinować kilka $$ więcej to na Twoim miejscu kupił bym: 5D II , 85/1.8 , 580EX II?(nic o błyskotkach nie wspominałeś) - razem jakieś 13tys.PLN. Zwrotu dostaniesz - z całości dotacji - ok 4tys i już będziesz miał, żeby oddać chyba, że wcześniej to zrobisz.

    5D+85mm da Ci ogniskową, której potrzebujesz, a 24-70 w miarę szeroki kąt oraz uniwersalność. 400D zostaw jako backup, a jak będzie Cię stać to kupisz sobie 50/60/7D.
    Zestaw na ciężkie czasy: 3 puszki z konserwą - w tym jedna przeterminowana, 6 słoików z ogórkami, 4 latarki i krótkofalówki.

  2. #12
    hellopaul
    Guest

    Domyślnie

    Pisze do 4tys bo wszystkie koszta poobliczałem i tyle mi mniej więcej zostaje. Narazie moje rachunki wyglądają mniej wiecej tak:

    ------------------ D O F I N A N S O W A N I E ------------

    AB B1600: $359.95
    - x2: $719.90 (!)
    AB B800: $279.95

    AB CyberSync CSRB: $69.95

    AB Heavy Duty Light Stand (13 foot): $69.95
    - x2: $139.90
    AB General Purpose Stand (10 foot): $39.95


    AB PLM Silver 86": $74.95
    - 86” White Front Diffuser Fabric: $27.95
    AB PLM Silver 42": $39.95
    - 42” White Front Diffuser Fabric: $14.95
    AB PLM 7" Umbrella Reflector: $12.95

    AB Foldable Large Softbox (32"x40"): $129.95

    AB Beauty Dish (+sock): $130

    AB Set of 4 Honeycomb Grids: $99.95
    - 20* Honeycomb Grids: $29.95

    ********************************************* $1813 (+cło +

    vat + przesyłka= 7000zł)



    Canon 50d: 3500zł
    Do tego dochodzi Pelican Case + duperele + z dwa speedlighty (ale mysle ze tutaj pojde w sb-26, po prostu postaram sie sporzadzic umowe kupna-sprzedazy) bo małe lampki napewno też mi sie przydadzą. Tak prawde mowiac to nie wiem czy w ogole pakowac sie w ten obiektyw, bo te 4k dodatkowe to jednak duzo.

    Dajmy na to że zostaje te 8tys. Wstępnie chciałbym jeszcze kupić 500d jako backup i jako aparat do filmików behind the scenes. 400d rzecz jasna sprzedam. Dwa/trzy speedlighty nie wiem jeszcze jakie wybiore ale licze na nie 1500zł. Musze doliczyc jeszcze duprele pokroju wizytowek, oscryptowanie strony (grafiką akurat sam sie zajmuje), z dwa/trzy tła savage widetone i system wieszania za 200zł. Wiec ten obiektyw to tak na styk jest

    Co do oprogramowania... to mus? Ktoś to będzie sprawdzał? Nie moge np. przez rok robic tak ze pracuje na trialach? (siedze w dwoch firmach rodzinnych przez cale swoje zycie i mimo ze tam zawsze mielismy orginalne oprogramowanie a nie pirat albo trial to nikt przez cale zycie ani razu tego nie sprawdzil).
    Ostatnio edytowane przez hellopaul ; 25-09-2009 o 12:12

  3. #13
    hellopaul
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgtan Zobacz posta
    (...)mając 24-70 osobiście bym uderzał w 70-200 4IS lub 50 1.4 albo... kup i 50 i 85 :-) jeśli potrzebujesz do 4k długi portret jasny to polecam 135 f/2... jej to jest coś miałem to podpięte pod 40D daje to ekwiwalent 216mm... dłuuuugo i jasno i cudowny wręćz bokeh. Kwestia co potrzebujesz. Jak napalałęś sie na 70-200 to jasna stałka z ego przedziału może?
    Troche zmartwiłeś mnie tą informacją o 50tce, aczkolwiek oglądając zdjęcia testowe wypadała całkiem nieźle. Zastanawiam się czy 135 f/2 nie będzie za bliski, studio mam tak małe że 70tke ledwo mogę w nim wykorzystać stojąc oparty o ściane pokoju, a co dopiero 135 Aczkolwiek do pleneru napewno byłby genialny. 85 jak narazie jest bodaj najlepszym wyborem, zastanawiam się tylko czy nie przyda mi się bardziej szeroki kąt.

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hellopaul Zobacz posta
    Troche zmartwiłeś mnie tą informacją o 50tce, aczkolwiek oglądając zdjęcia testowe wypadała całkiem nieźle. Zastanawiam się czy 135 f/2 nie będzie za bliski, studio mam tak małe że 70tke ledwo mogę w nim wykorzystać stojąc oparty o ściane pokoju, a co dopiero 135 Aczkolwiek do pleneru napewno byłby genialny. 85 jak narazie jest bodaj najlepszym wyborem, zastanawiam się tylko czy nie przyda mi się bardziej szeroki kąt.
    mam teraz drugą 50tke już po kalibracji na żytniej poprosiłem ich o przesunięcie troche do przodu (jakby w strone FF bo dawał BF) i teraz mam miks troche bo raz jest dobrze raz źle.... dla przykładu pokaże co sie działo po kalibracji z Żytnie może. :-)

    jeśłi ty nie możesz wykorzystać 70mm to nie ma potrzeby 85 kupować, no chyba że na FF. z 50mm nie mam poj ęcia co rekomendować, bo jakby takie coś było to bym już to kupił.
    Ostatnio edytowane przez mgtan ; 25-09-2009 o 19:45
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  5. #15
    hellopaul
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgtan Zobacz posta
    mam teraz drugą 50tke już po kalibracji na żytniej poprosiłem ich o przesunięcie troche do przodu (jakby w strone FF bo dawał BF) i teraz mam miks troche bo raz jest dobrze raz źle.... dla przykładu pokaże co sie działo po kalibracji z Żytnie może. :-)

    jeśłi ty nie możesz wykorzystać 70mm to nie ma potrzeby 85 kupować, no chyba że na FF. z 50mm nie mam poj ęcia co rekomendować, bo jakby takie coś było to bym już to kupił.
    Pomyliłem się, przed chwilą sprawdzałem i 70tką stając przy koncu mojego "studio" łapie postać od bioder (zależnie od wzrostu) więc coś mi sie ubzdurało

    Z tych rozważań w których mi pomogliście narazie więc wybór pada na 85 skoro jest to lepsze szkło od 50tki. Tylko teraz pytanie czy na moim miejscu nie wybralibyście szerokiego kąta? (jezeli ktos zamierza napisac "przeciez to od Ciebie zalezy, polecam zapoznac sie z pierwszym postem)

    Mam ochotę również zrobić projekt zdjęć ze światłem zastanym (tak jak tu: http://www.garymatoso.com/photos/folk/#img_4 nie wiem co jest siłą tych zdjęć, czy ich wielkość czy piękne światło czy ładny DoF ale nie moge sie od nich oderwac) dlatego zależy mi aby szkło było jak najładniejsze. O ile 70-200mm f/4 jak najbardziej nadawałoby mi się do studia bo i tak ciężko zejść niżej z lampami, tak np. biorąc je w podróż bedzie juz czesto za ciemne.
    Ostatnio edytowane przez hellopaul ; 25-09-2009 o 21:56

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    sigma 50/1.4 - zbiera same pochwały i jest naprawdę zacna(testowałem ostatnio jak w bydzi było testowanie) powiedziałbym, że nie odbiega od 85/1.8 jakościowo.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 748

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta
    sigma 50/1.4 - zbiera same pochwały i jest naprawdę zacna(testowałem ostatnio jak w bydzi było testowanie) powiedziałbym, że nie odbiega od 85/1.8 jakościowo.
    Może i zacne ale co z tego gdy AF za często nie trafia (chyba, że ostatnio we wrześniu się coś zmieniło ) i z nowym szkłem puszkę prosto do kalibracji trzeba wysyłać .

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Canon 50 1.4 też odrazu na kalibracje i nie jest tak kolorowo z trafianiem.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgtan Zobacz posta
    Canon 50 1.4 też odrazu na kalibracje i nie jest tak kolorowo z trafianiem.
    Bzdury, wystarczy przed zakupem przetestowac, albo kupic u sprawdzajacego sprzedawcy Towers, Cichy etc. Ja tak zrobilem i do tej pory z tym szklem problemow zadnych nie mam.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  10. #20
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Dublin
    Wiek
    40
    Posty
    95

    Domyślnie

    ja mam podobny dylemat ! mam 85 sprzedaje sigme 17-70 wiec w jej miejsce idzie 50 /1.8 oraz tu planowalem 24-70 ale chyba ze wzgledu na koszty 17-40 i kolejna lampa speedelite II . Polecam 85 jest poprostu SWIETNA !
    Canon 6D / Canon135L / Sigma 35Art/ Sigma 85 Art

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •