Racja, ale wtedy reszta tonie w cieniu, a ja chciałbym to "wyciągnąć" - po to robiłem 10 naświetleń :-) Z drugiej strony zastanawiałem się, jak program do HDRów, np. Twojego autorstwa, miałby zaakcentować fakt tego, że coś jest jaśniejsze, a coś ciemniejsze w taki sposób, żeby nie hallować? Jedyna odpowiedź, jaka mi przychodzi do głowy, to taka, że algorytm zwiększa kontrast lokalny na krawędziach przejść (co też de facto jest chyba głównym zadaniem przy mapowaniu tonów?). W sumie to dość skomplikowane i zacząłem się gubić, gdybyś wyjaśnił bardziej szczegółowo jak to działa, to byłbym happy :-)
A jak nie, to chociaż może masz pomysł jak wyrzucić hallowanie bez użycia przemalowywania na warstwach w PS w taki sposób, żeby (w tym konkretnym przypadku) te elementy z tyłu też były jasne? :-)