Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Wątek: Canon 17-40 L f/4 czy Canon 17-55 EF-S f/2.8 ???

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 4rtur4 Zobacz posta
    Co do 50mm 1.4 - ciężko znaleźć ten obiektyw bez BF - za czasów 40D próbowałem czterech sztuk i każda znich była do kalibracji.
    Na 5D podobno jest lepiej w tejże kwestii.
    Ja z tym szkłem nie mam żadnego problemu ani na FF ani na cropie.

    Cytat Zamieszczone przez 4rtur4 Zobacz posta
    Z tych dwóch powyższych brałbym 85/1.8... a może 70-200L 2.8 ???
    Na forum nie rzadko koledzy sprzedają po atrakcynych cenach
    Obydwa powyższe z cropem do koscioła???? Świetny pomysł .


    Kocham to forum. Gość zadaje pytanie: 17-40 czy 17-55? I jakie dostaje odpowiedzi? Oczywiście 10-22, 50/1.4, 85/1.8 itd.
    W tym momencie ma niezły mętlik w głowie i stuka się w czoło - po co ja zadawałem wogóle takie pytanie?
    Skoro ma już za sobą pierwszy sezon ślubny, to coś już tam wie i orientuje się czego mu brakuje.
    Moja odpowiedź jest 17-55, choć nie lubię tego obiektywu z różnych względów i sam wybrałem 17-40, to w ślubach sprawdzi się on lepiej.


    Cytat Zamieszczone przez Intense Zobacz posta
    za chwile zaczniecie doradzac 5DmkII z jasnymi stałkami...
    To bardzo dobry pomysł:
    5D mkII
    24/1.4L
    50/1.4
    85/1.2L
    135/2L

    P.S. Warto kupić dość niedrogi 50/1.4, bo jak wyżej napisał BeatX zdjęcia nabiorą innego wymiaru.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie

    ale ani 17-40/4 ani 17-55/2.8 IS nie zrobisz takiego zdjecia np.


    (ef-s 10-22)

    ani takiego:

    (ef 50/1.4)

    obie fotki mojego autorstwa, robione na 30D.

    17-40 dopiero jako szeroki kat na FF potrafi wywolac dreszcze emocji podpiety do cropa jako "zamiennik kita" bedzie dawac jakies takie nijakie zdjecia..
    to samo 17-55/2.8 IS, tyle ze ciut lepiej - ale szalu nie ma /przynajmniej w fotografii slubnej/
    magia zaczyna sie od f2.0 i nizej, oraz w przypadku szerokich ujec od ogniskowej 24mm i nizej
    jasne zoomy o ekwiwalencie 28-75 sa dobre na wycieczki /lub w studio/, ze wzgledu na swoja uniwersalnosc i stosunkowo dobra jakosc obrazowania.
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar jinks
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    40
    Posty
    2 178

    Domyślnie

    Gdybym miał wybierać pomiędzy obiektywami z 1-go postu wybrałbym 17-40.
    Natomiast gdbym chciał, aby zmiana sprzętu wpłynęła na zmianę wyglądu zdjęć posłuchałbym beatx-a tym bardziej, że autor wątku ma już 24-105.
    Miłego dnia
    moja www

  4. #14
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    Roby, a jak Ci się foci tym 24-105 w kościele?
    Jak często lub ile sytuacji podczas całej imprezy go używasz(może być w %)?
    Też cykam 40-tką i cały czas mnie nęci żeby go kupić. Nie za ciasno?

    Może podpowiesz który najostrzejszy na cropie.

  5. #15
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    W kościele 24-105 używam rzadko, w zasadzie tylko na parę ujęć podczas kazania, gdy jest trochę spokoju, bo jeszcze nie czuję takiego "luzu" podczas mszy, żeby co chwila zmieniać obiektywy. Natomiast jeśli chodzi o zabawę weselną to fotografowanie 24-105 jest czystą przyjemnością. Uwielbiam robić duże zbliżenia tańczącym parom. Do Tamrona wracam w zasadzie dopiero na oczepiny, bo jednak za wąsko na cropie Krótko mówiąc ten obiektyw to KLASA. Tylko ciężki hehe

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    1 075

    Domyślnie

    17-40 to zawsze L-ka i FF
    Konstrukcja solidna, zamknięta, nic się nie wysuwa.
    Na APSie to dobry "standardowy zoom" a gdy wymieni się body na FF (choćby na stare, używane 5D) to nabierze skrzydeł jako ultraszeroki zoom.

    A FF w końcu spowszednieje. APS-y ruszą w stronę micro4/3 a klasyczne lustrzanki będą FF. Kryzys ten etap spowolnił, ale w końcu nastąpi.
    Systemy a la micro4/3 wymagają nowej szklarni (by to było sensowne), więc inwestowanie w klasyczne szkiełka APS jest krótkoterminowe. FF pożyje chyba dłużej.

  7. #17
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Miałem 17-40 i 17-55 na 350D i 40D. 17-40 jest solidny ale ciemny i krótki. 17-55 nie tak solidny ale jaśniejszy, dłuższy i ze stabilizacją (1/10 s bez poruszenia z ręki nie do przecenienia). Jeżeli kupisz 17-40 a potem będziesz chciał przejść na FF to zakup czegoś bardziej uniwersalnego i tak cię nie ominie. Kup używane 17-55 - to jest naprawdę bardzo solidne szkło.
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_0602 Zobacz posta
    Na APSie to dobry "standardowy zoom" a gdy wymieni się body na FF (choćby na stare, używane 5D) to nabierze skrzydeł jako ultraszeroki zoom.
    Fajnie, tylko skąd założenie że autor potrzebuje ultraszerokiego zooma?
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_0602 Zobacz posta
    A FF w końcu spowszednieje. APS-y ruszą w stronę micro4/3 a klasyczne lustrzanki będą FF. Kryzys ten etap spowolnił, ale w końcu nastąpi.
    Raczej wątpię, taka sama dyskusja na tym forum toczyła się 3 lata temu i jak na razie nic takiego się nie wydarzyło i najprawdopodoniej w najbliższym czasie nie wydarzy. Wszystkie z firm dość mocno inwestują w rozwój cropa, który ma też swoje zalety.

    A tak na temat, to moim skromnym zdaniem do ślubów f/2.8 to mimo trochę za ciemno i popieram tu BeatX. Chodzi głównie o głębie ostrości a raczej o jej brak w przypadku jasnych szkieł a to właśnie w fotografi ślubnej jest najpiękniejsze.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    24-105 to chyba nie jest najlepszy obiektyw na sluby niestety, chyba ze sie chce plaskie zdjecia, tymbardziej ze robisz cropem niestety.

    mialem 10-22 na 30D a mam 17-40 na 5D - zakres praktycznei ten sam, zdecia z 17-40 ostrzejsze (wina 5D ) , rogi jak zwykle fatalne, pod tym wzgledem to to samo co 10-22.

    10-22 jest super obiektywem na cropa, kat widzenia naprawde genialny, to taka EF-S Lka powiedzialbym.
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •